TPMS lyser

Skabt som crossover. Født som hybrid.
Besvar
Movie
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV Advance(MY20)2019
Postnummer: 9300

TPMS lyser

Indlæg af Movie » tors 12. sep 2019 11:26

Hej , har lige fået min ny Niro i går :D men for sikkerhedsskyld kontr., jeg generelt at lufttrykke passer .
Jeg lad min Niro stående over natte , og starte med i formiddag at måle dæktrykket .
Den skal køre med 2.5 bar alle 4 hjul ., men den målt 2.9 bar på alle 4 hjul .
Jeg har fjernet de 0.4 bar , sådan at det passer med det hvad bilen skal køre med .
Men nu lyser mit TPMS :oops:
Hvordan kan jeg nu indstille systemet , sådan at bilen ved at dæktrykke er ok ?
På min Rio var der en knap , som fortælte bilen at dæktrykke er ok .
Men kan ikke finde noget i min Niro .
Der er heller ikke noget beskrivet i indstruktionsboget .

Brugeravatar
ThomasH
Admin
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV - Comfort (2018)
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: TPMS lyser

Indlæg af ThomasH » tors 12. sep 2019 19:30

Det er ikke muligt at nulstille tpms alarmen i en Niro, den lyser kun hvis der er noget galt.

Hvad viser bilens display, at dæktrykket er? Hvis det viser 2,5 og tpms lyser er der noget galt med systemet. Tror du måske er kommet til at lukke for meget luft ud, hvis du ikke har tjekket dæktryk via bilens display. Du skal ind i service-menuen og bladre nedad:
https://youtu.be/aEgBvqQ0wZc

Husk evt. at du skal køre ca. ti minutter for at være sikker på at nyt dæktryk er aflæst korrekt af bilen.
Tidligere:
2012 Kia cee’d (JD) 1.6 CRDi Premium
2008 Kia pro_cee’d 1.6 CRDi Sport

Movie

Indlæg af Movie » tors 12. sep 2019 22:44

Mange tak for hjælpen . Det er som du siger :lol: Jeg kørt 10 min , så var alt ok igen . Viste ikke at der også var et display , men fandt den nu . Og display viser alle 4 hjul 2.6 bar . Synes at det er for dårligt fra værksted at udlevere en ny bil til kunden , uden at kontrollere dæktryk . Jeg har jo fjernet 0.4 bar . Det betyder jo at dæktrykket var helt op til 3 bar , hvis displayet viser korrekt. Batteriet var også helt tom . At der er ikke påfyldt benzin , er jo normalt . Men Batterie kunne de jo oplade inden levering .

Brugeravatar
ThomasH
Admin
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV - Comfort (2018)
Geografisk sted: Vestsjælland

Indlæg af ThomasH » fre 13. sep 2019 08:43

Det lyder som om, at de ikke har fulgt Kia's foreskrifter for klargøring.
Da jeg fik min, lå der en udfyldt tjekliste for klargøring sammen med de øvrige papirer.
- Så den kan du jo prøve at spørge efter hos din forhandler :-)
Tidligere:
2012 Kia cee’d (JD) 1.6 CRDi Premium
2008 Kia pro_cee’d 1.6 CRDi Sport

Movie

Indlæg af Movie » fre 13. sep 2019 11:19

En tjekkeliste har jeg ikke modtaget desuden har jeg lige set at den "Garanti og service" bog , hvor værksted skriver under hver gang man har været til service , er heller ikke blive udfyldt på første side ! Der skulle skrives " Ejerens navn , Kia model , Bilens identikikationnummer , Dato første ibrugtagning Forhandlers navn osv osv . Denne side er helt tom og ikke udfyldt . Tror faktisk at det er et krav fra Kia danmark at denne side bliver udfyldt . Ellers kan man jo ikke bevise at service-bog passer med bilens identitet !!

Besvar