Forsinket opladning

Skabt som crossover. Født som hybrid.
Besvar
Jec
Bilmærke og model: Kia Niro
Postnummer: 2665

Forsinket opladning

Indlæg af Jec »

Har forsøgt at sætte min bil til at lade op kl. 3 om natten, hvor strømmen skulle være billigst (og renest) i selve menuen til bilen. Men det ser ikke ud til at den starter med at lade op. Nogle der har erfaringer med det?

Jeg har en ladestander fra e.on og er i tvivl om det kunne være den som ikke vil starte med at lade x antal timer efter jeg har scannet briken
Lars

Re: Forsinket opladning

Indlæg af Lars »

Det kan vel sagtens være det med at ladebrikken, der driller - men det er der en løsning på:

Send e.on en mail om, at du gerne vil slippe for at skulle svinge den brik, når du lader derhjemme. De vil derefter ændre det således, at den begynder at lade umiddelbart, når du sætter kablet i.

Den omstilling klarer de på distancen - og i mit tilfælde inden for 24 timer, så der er god service.

Du skal ikke blive forundret over, at den står og blinker lystigt, lige når den er blevet omprogrammeret, selv om kablet ikke er sat i bilen.

Mvh
Lars
Izaak2
Bilmærke og model: Niro Advance PHEV
Postnummer: 2700

Indlæg af Izaak2 »

Har lige fået Niro PHEV og læst instruktionen.
Sådan som jeg har forstået instruktionen så er det ikke start tid på opladning man taster ind men tidspunktet på hvornår man har tænkt sig at køre.
Niro vil beregne latiden og starte opladning på et passende tidspunkt.
Har jeg forstået det rigtigt ?
dyff
Bilmærke og model: Niro PHEV Advance
Postnummer: 3000

Indlæg af dyff »

Sådan forstår jeg det også. Har dog samme problem som tråd starter med at "forsinket" ladning ikke virker. Jeg har også e.om og har fået ændret min boks så man ikke skal bruge ladebrik men alligevel starter bilen ikke med at lade som den burde i følge menuen.
Se evt denne tråd
viewtopic.php?f=39&t=14555
helskov

Indlæg af helskov »

Giver vel også den fordel her hvor kulden kommer, at batteriet er lunt efter opladning når bilen skal benyttes om morgenen?
dyff

Indlæg af dyff »

Er der nogle der kan bekræfte at "Forsinket opladning" virker?
Kijoha
Postnummer: 5800

Indlæg af Kijoha »

Hvor i bogen står der instrukser om hvordan man planlægger opladning?
Mit problem er at den starter med at oplade med samme selvom jeg har sat den til oplade om natten.
Izaak2
Bilmærke og model: Niro Advance PHEV
Postnummer: 2700

Indlæg af Izaak2 »

Hus at de tider man taster ind er ikke hvornår den skal starte opladning men hvornår man skal køre.
dyff

Indlæg af dyff »

Jeg kunne fortsat godt tænke mig at høre fra en som har benyttet det og hvor det virker.

Nogle der har erfaring med at indstille bilen (Niro PHEV) til at lade udenfor dyr tid, i mit tilfælde mellem 17-20?
Jeg har indstillet tidsrummet i menuen og det virker også fint halvvejs. F.eks. bilen sættes til kl. 16.00 og starter med at lade hvorefter den slukker kl. 17.00 (som forventet), men den går ikke i gang kl. 20.00.
Jeg har e.on. boks hvor always on er aktiveret.
Hauge88
Bilmærke og model: Optima
Postnummer: 4140

Indlæg af Hauge88 »

Jeg har netop fået opdateret softwaren til nyeste version men det virker stadig ikke. Er der mon nogle derude der har løst det uden at skulle tilkøbe ekstra ting?
jang
Bilmærke og model: Kia e-Niro 64kwh Advanced
Postnummer: 9700

Indlæg af jang »

Jeg har haft min e-Niro 2019 til at benytte tidsstyring til ladning.

Det virkerede for det meste, men en dag opdagede jeg at ladning ikke startede da jeg kom hjem i det tidsrum der var sat til ladning.

Det viser sig at hvis du arbejder med "placeringer" i Niro skal den ud fra GPS "være sikker på" at du er på placeringen - og det kan drille hvis du kører ind i indkørsel og slukker bil - så starter ladning ikke da sidst kendte placering var "nede af vejen".

Jeg bruger det ikke mere da min Spirii boks har smartere funktioner, men jeg husker det som meget stabilt.

Forudsætning er dog at - som sagt ikke benyttes placeringer og du vælger lad ALTID uden for dette tidsrum.

Giv det et forsøg mere!

/Jan
Besvar