Side 2 af 2

Re: Service

: lør 14. jul 2018 13:32
af ThomasH
ThomasH skrev:
tors 5. jul 2018 05:54
Der er endnu en kampagne for Niro phev (og Optima phev) i Danmark. Mormor-laderen har ikke et jord-ben på stikket, så Kia udleverer en lille stump kabel med hun-stik og en schuko med jord-ben. Fik min da jeg var forbi forhandleren i anden anledning.
Det har åbenbart givet lidt snurrende fornemmelse hvis man rørte bilen under ladning i et stik med jord (tror jeg, er ikke elektriker :-))
Til info, så ser adapteren således ud:

Re: Service

: man 16. jul 2018 21:14
af Christian L
hib skrev:
fre 13. jul 2018 17:20
Niro skrev:
fre 13. jul 2018 15:32
cbo skrev:
tirs 10. jul 2018 13:18


Jeg har fået serviceret en Kia Ceed mange gange i Tyskland uden knas med garantien i DK. Noget andet er at det tyske værksted er meget mere opmærksom på at få fejl og mangler fikset på garantien, mens danske Kia værksteder ofte virker mere fokuseret på at snakke udenom. Servicen har også været bedre hos værkstedet i Tyskland.
Men man bliver da ikke populær hos sit danske værksted, hvis der er tyske stempler i bogen. Så falder servicen yderligere, i min erfaring.

Hvis du bruger et tysk værksted, så husk at sige tydeligt, at de ikke skal lave rustinspektion. Den skal laves i Danmark og er der tyske stempler for rustinspektion i bogen, så skal Kia værkstedet i Danmark nok funde ud af at løbe fra rustgarantien.

Med hensyn til transport omkostninger til Tyskland, så kan man jo planlægge eftersynet efter at man alligevel skal derned ifb. ferie eller indkøb.
Så fik jeg skiftet bærearme og 15000 km service til 2084. Jeg fik samtidig en fast pris på 30.000 km service til 3549, som skal laves om 3 måneder. Heldigvis sagde jeg nej til at få at få renset bremser. Bilen er jo ikke engang 3 måneder. Det vil de have 795 for. Jeg ved ikke, hvorfor de har så travlt med det i Danmark, for i Tyskland er jeg aldrig blevet spurgt om det, ved hverken VW, Peugeot eller Opel. Så næste service bliver ved Kia Liebigstrasse Flensburg.

Renset bremser? Det har jeg dog ligegodt aldrig nogensinde hørt om. Jeg har haft 14 biler i de seneste 53 år, og har aldrig nogen sinde fået renset bremser. Og jeg har aldrig nogen sinde haft vrøvl med bremserne. Min erfaring viser, at klodserne skal skiftes ca. for hver 90.000 km. og skiverne for ca. for hver 180.000 km. og ankerpladerne når de er rustet op. Det er vist en regulær pengemaskine fra værkstedets side.
Jeg fik nu renset og smurt mine bremser på flere af mine tidligere biler. Så der findes skam værksteder som gør dette. Dog har det ikke været på et mærkeværksted.

Men der er godt nok stor forskel på service priserne på vores bil. Jeg gav 2400 for det lille service på min, føler mig en anelse snydt. Men godt jeg finder ud af det inden det store, for det koster over 4000 hos min forhandler !!

Hvis man ser i garanti betingelserne vil man iøvrigt kunne se, at man IKKE må overskride 15.000 km intervallerne på Niro. Modsat andre af deres modeller, så skal den serviceres senest ved de 15.000.

Re: Service

: tors 26. jul 2018 16:09
af helskov
Det er nu altså en ret god ide at få renset og smurt bremser en gang imellem. Ellers risikere man om få år at skulle ofre penge på en ny kaliber. Især hvis man har skivebremser bag. Det bruges ikke ret meget. Og der er det vigtigt at gliderne lige bliver motioneret og smurt

Re: Service

: tors 6. sep 2018 16:13
af Niro
I dag var jeg nysgerrig efter at høre, hvad det koster at få min PHEV til 30.000 km service. Da jeg fik 15.000 lavet, som beskrevet tidligere, fik jeg også et tilbud på 30.000 km, hvor jeg har købt den. Det lyder på 3549,23. Så jeg sendte en forespørgsel til Skorstensgaard. Jeg blev noget paf, da jeg så en komplet oversigt på hvad de laver og priser. Pris ialt kr. 2167,34. Det er en forskel på knap 1400. Jeg kender intet til det firma, og nu overvejer jeg, om det er det værd at køre til Flensburg.

Re: Service

: tors 6. sep 2018 16:16
af Christian L
Min forhandler skal have over 4.000 for 30k service. Jeg er også begyndt at overveje alternativer, da jeg ikke gider de ublu priser.

Re: Service

: tors 6. sep 2018 16:31
af Klausm
Niro skrev:
tors 6. sep 2018 16:13
I dag var jeg nysgerrig efter at høre, hvad det koster at få min PHEV til 30.000 km service. Da jeg fik 15.000 lavet, som beskrevet tidligere, fik jeg også et tilbud på 30.000 km, hvor jeg har købt den. Det lyder på 3549,23. Så jeg sendte en forespørgsel til Skorstensgaard. Jeg blev noget paf, da jeg så en komplet oversigt på hvad de laver og priser. Pris ialt kr. 2167,34. Det er en forskel på knap 1400. Jeg kender intet til det firma, og nu overvejer jeg, om det er det værd at køre til Flensburg.
Jeg har hørt på priser i Tyskland, da jeg fik tilbud på serviceaftale ved handelen. Jeg sætter lige priserne ind:
Men jeg kan gerne give dig de priserne enkelt og så kan du måske sammenligende de priser.

1. lille eftersyn (15tkm) koster 210,- Euro
2. stort eftersyn (30tkm) koster 430,- Euro
3. lille eftersyn (45tkm) koster 210,- Euro
4. stort eftersyn (60tkm) koster 430,- Euro
5. lille eftersyn (75tkm) koster 210,- Euro
6. helt stort eftersyn (90tkm) koster 550,- Euro (med skift af tændrør)
7. lille eftersyn (105tkm) koster 210,- Euro
8. stort eftersyn (120tkm) koster 430,- Euro
9. lille eftersyn (135tkm) koster 210,- Euro
Alle priserne er inkl. moms, material til eftersynet og arbejdsløn.
Vi bruger ca. 2 timer til den lille eftersyn eller 4 timer til det stort eftersyn.

Egentlig bliver der skiftet kun bremserne engang foran og bagpå i denne periode og så koster det ca. 990,- Euro (inkl. moms, material og arbejdsløn) til bremseskiver og klodser foran og bag.
Og så kommer der ca. være år 50,- Euro til viskegummi foran og bag.
Mer kan normalt ikke komme til slidtageting.
Har tidligere brugt skorstensgård til service på min Mokka. Var utrolig godt tilfreds med deres arbejde. Har dog læst på deres hjemmeside at de ikke giver deres Fabriksgaranti på hybrid biler.

Re: Service

: tors 6. sep 2018 17:08
af Niro
Klausm skrev:
tors 6. sep 2018 16:31
Niro skrev:
tors 6. sep 2018 16:13
I dag var jeg nysgerrig efter at høre, hvad det koster at få min PHEV til 30.000 km service. Da jeg fik 15.000 lavet, som beskrevet tidligere, fik jeg også et tilbud på 30.000 km, hvor jeg har købt den. Det lyder på 3549,23. Så jeg sendte en forespørgsel til Skorstensgaard. Jeg blev noget paf, da jeg så en komplet oversigt på hvad de laver og priser. Pris ialt kr. 2167,34. Det er en forskel på knap 1400. Jeg kender intet til det firma, og nu overvejer jeg, om det er det værd at køre til Flensburg.
Jeg har hørt på priser i Tyskland, da jeg fik tilbud på serviceaftale ved handelen. Jeg sætter lige priserne ind:
Men jeg kan gerne give dig de priserne enkelt og så kan du måske sammenligende de priser.

1. lille eftersyn (15tkm) koster 210,- Euro
2. stort eftersyn (30tkm) koster 430,- Euro
3. lille eftersyn (45tkm) koster 210,- Euro
4. stort eftersyn (60tkm) koster 430,- Euro
5. lille eftersyn (75tkm) koster 210,- Euro
6. helt stort eftersyn (90tkm) koster 550,- Euro (med skift af tændrør)
7. lille eftersyn (105tkm) koster 210,- Euro
8. stort eftersyn (120tkm) koster 430,- Euro
9. lille eftersyn (135tkm) koster 210,- Euro
Alle priserne er inkl. moms, material til eftersynet og arbejdsløn.
Vi bruger ca. 2 timer til den lille eftersyn eller 4 timer til det stort eftersyn.

Egentlig bliver der skiftet kun bremserne engang foran og bagpå i denne periode og så koster det ca. 990,- Euro (inkl. moms, material og arbejdsløn) til bremseskiver og klodser foran og bag.
Og så kommer der ca. være år 50,- Euro til viskegummi foran og bag.
Mer kan normalt ikke komme til slidtageting.
Har tidligere brugt skorstensgård til service på min Mokka. Var utrolig godt tilfreds med deres arbejde. Har dog læst på deres hjemmeside at de ikke giver deres Fabriksgaranti på hybrid biler.
Tak for en fin oversigt. På det tilbud jeg har fået står der: 100% fabriksgaranti ved service efter servicebogen - ellers betaler vi.
Husk årlige karosseri - eftersyn på et autoriseret værksted for lakgaranti.

Re: Service

: tors 6. sep 2018 17:30
af Klausm
Niro skrev:
tors 6. sep 2018 17:08
Klausm skrev:
tors 6. sep 2018 16:31
Niro skrev:
tors 6. sep 2018 16:13
I dag var jeg nysgerrig efter at høre, hvad det koster at få min PHEV til 30.000 km service. Da jeg fik 15.000 lavet, som beskrevet tidligere, fik jeg også et tilbud på 30.000 km, hvor jeg har købt den. Det lyder på 3549,23. Så jeg sendte en forespørgsel til Skorstensgaard. Jeg blev noget paf, da jeg så en komplet oversigt på hvad de laver og priser. Pris ialt kr. 2167,34. Det er en forskel på knap 1400. Jeg kender intet til det firma, og nu overvejer jeg, om det er det værd at køre til Flensburg.
Jeg har hørt på priser i Tyskland, da jeg fik tilbud på serviceaftale ved handelen. Jeg sætter lige priserne ind:
Men jeg kan gerne give dig de priserne enkelt og så kan du måske sammenligende de priser.

1. lille eftersyn (15tkm) koster 210,- Euro
2. stort eftersyn (30tkm) koster 430,- Euro
3. lille eftersyn (45tkm) koster 210,- Euro
4. stort eftersyn (60tkm) koster 430,- Euro
5. lille eftersyn (75tkm) koster 210,- Euro
6. helt stort eftersyn (90tkm) koster 550,- Euro (med skift af tændrør)
7. lille eftersyn (105tkm) koster 210,- Euro
8. stort eftersyn (120tkm) koster 430,- Euro
9. lille eftersyn (135tkm) koster 210,- Euro
Alle priserne er inkl. moms, material til eftersynet og arbejdsløn.
Vi bruger ca. 2 timer til den lille eftersyn eller 4 timer til det stort eftersyn.

Egentlig bliver der skiftet kun bremserne engang foran og bagpå i denne periode og så koster det ca. 990,- Euro (inkl. moms, material og arbejdsløn) til bremseskiver og klodser foran og bag.
Og så kommer der ca. være år 50,- Euro til viskegummi foran og bag.
Mer kan normalt ikke komme til slidtageting.
Har tidligere brugt skorstensgård til service på min Mokka. Var utrolig godt tilfreds med deres arbejde. Har dog læst på deres hjemmeside at de ikke giver deres Fabriksgaranti på hybrid biler.
Tak for en fin oversigt. På det tilbud jeg har fået står der: 100% fabriksgaranti ved service efter servicebogen - ellers betaler vi.
Husk årlige karosseri - eftersyn på et autoriseret værksted for lakgaranti.
Det er fint nok at det står på tilbuddet, men der står noget andet på deres hjemmeside:

Hybrid og Elbiler
Vi kan ikke garantere fabriksgaranti og laver ikke service iflg. servicebogen på hybrid og elbiler.

Så jeg vil råde dig til at spørge en ekstra gang.

Re: Service

: tors 6. sep 2018 18:59
af Niro
Klausm skrev:
tors 6. sep 2018 17:30
Niro skrev:
tors 6. sep 2018 17:08
Klausm skrev:
tors 6. sep 2018 16:31


Jeg har hørt på priser i Tyskland, da jeg fik tilbud på serviceaftale ved handelen. Jeg sætter lige priserne ind:
Men jeg kan gerne give dig de priserne enkelt og så kan du måske sammenligende de priser.

1. lille eftersyn (15tkm) koster 210,- Euro
2. stort eftersyn (30tkm) koster 430,- Euro
3. lille eftersyn (45tkm) koster 210,- Euro
4. stort eftersyn (60tkm) koster 430,- Euro
5. lille eftersyn (75tkm) koster 210,- Euro
6. helt stort eftersyn (90tkm) koster 550,- Euro (med skift af tændrør)
7. lille eftersyn (105tkm) koster 210,- Euro
8. stort eftersyn (120tkm) koster 430,- Euro
9. lille eftersyn (135tkm) koster 210,- Euro
Alle priserne er inkl. moms, material til eftersynet og arbejdsløn.
Vi bruger ca. 2 timer til den lille eftersyn eller 4 timer til det stort eftersyn.

Egentlig bliver der skiftet kun bremserne engang foran og bagpå i denne periode og så koster det ca. 990,- Euro (inkl. moms, material og arbejdsløn) til bremseskiver og klodser foran og bag.
Og så kommer der ca. være år 50,- Euro til viskegummi foran og bag.
Mer kan normalt ikke komme til slidtageting.
Har tidligere brugt skorstensgård til service på min Mokka. Var utrolig godt tilfreds med deres arbejde. Har dog læst på deres hjemmeside at de ikke giver deres Fabriksgaranti på hybrid biler.
Tak for en fin oversigt. På det tilbud jeg har fået står der: 100% fabriksgaranti ved service efter servicebogen - ellers betaler vi.
Husk årlige karosseri - eftersyn på et autoriseret værksted for lakgaranti.
Det er fint nok at det står på tilbuddet, men der står noget andet på deres hjemmeside:

Hybrid og Elbiler
Vi kan ikke garantere fabriksgaranti og laver ikke service iflg. servicebogen på hybrid og elbiler.

Så jeg vil råde dig til at spørge en ekstra gang.
Tak for denne værdifulde oplysning. Det gør at jeg dropper Skorstensgård.