Service - værksted og priser?

Skabt som crossover. Født som hybrid.
Besvar
Buchardt
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV advance
Postnummer: 5700

Service - værksted og priser?

Indlæg af Buchardt » lør 19. jan 2019 08:49

Vi har nu kørt så langt i vores PHEV, at den skal til første 15.000km service. Bilen er købt ved Vestergaard i Svendborg, men da de tidligere har vist sig ret dyre ift. service på vores tidligere bil, en Renault, er jeg på udkig efter alternativer.
Er der nogen der har erfaringer med ikke-autoriseret service, f.eks. Skorstensgaard eller andre?
Jeg vil også gerne høre til priser på service - en del værksteder har jo prisgaranti, så det vil være rart at kunne sammenligne.

gaardmanden
Bilmærke og model: Kia Niro phev advance 2019

Re: Service - værksted og priser?

Indlæg af gaardmanden » lør 19. jan 2019 09:17

Prøv at oprette en forspørgelse på service på autobutler.dk Så få du nogle forskellige priser, og du kan også selv vælge området, om hvor langt du vil køre for at få det lavet.

Det smarte ved autobutler er, at de forskellige firmaer som giver prisen. Tit skriver at de laver servicen efter modelens forskrifter/servicebogen.

Niro
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV Clever ladeboks
Postnummer: 6771

Indlæg af Niro » lør 19. jan 2019 10:00

Buchardt skrev:
lør 19. jan 2019 08:49
Vi har nu kørt så langt i vores PHEV, at den skal til første 15.000km service. Bilen er købt ved Vestergaard i Svendborg, men da de tidligere har vist sig ret dyre ift. service på vores tidligere bil, en Renault, er jeg på udkig efter alternativer.
Er der nogen der har erfaringer med ikke-autoriseret service, f.eks. Skorstensgaard eller andre?
Jeg vil også gerne høre til priser på service - en del værksteder har jo prisgaranti, så det vil være rart at kunne sammenligne.
Skorstensgård kan ikke servicere hybrid biler. Det står også på deres hjemmeside. Du er nødt til at få det lavet ved Kia. Kør til Heidemann i Flensburg. Det er både billigere og bedre service. Ved 30.000 km, har jeg sparet ca. 1300. Kia Odense ville have 3500 for det.

pipper
Bilmærke og model: Venter på Kia Niro advance (August)
Bilgalleri-profil: http://www.bilgalleri.dk/galleri/331489-kia_ceed
Postnummer: 6580

Indlæg af pipper » lør 19. jan 2019 13:37

Prøv Fjord-Frandsen biler i Haderslev.

Christian L
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV Advanced
Postnummer: 5700

Indlæg af Christian L » man 21. jan 2019 09:04

Har selv købt min hos Vestergaard i Svendborg. Prisen for første service er ca. 2300. Samme pris som hos Nellerman i Odense. Da min skulle have 30.000 km service, kørte jeg til Heidemann i Flensburg, og sparede ca. 2000. Dem brugte jeg så på, at få monteret rødt lys i ved fødderne :D Hvilket iøvrigt også er halv pris. Du skal være opmærksom på, at hverken Nellerman eller Vestergaard har rensning og smøring af bremser med i service. Det koster 900-1000 kr. ekstra, men er inkluderet i service i Tyskland. Dog skal du huske, at indregne transport omkostninger etc. hvis du tager turen sydpå. Jeg har valgt, at få lavet de små hos Vestergaard, og så kører jeg til Flensborg og får lavet de store. Du kan så få opdateret kort ved de små service også, som jo trods alt er gratis. Man kan også godt presse prisen en smule hos Vestergaard, men det er stadigvæk forholdsvis dyrt.
Glad indehaver af en Kia Niro PHEV Advanced
https://www.youtube.com/channel/UCa6GdR ... 7UjZA-fTdA

Besvar