Ladestation med forhindringer.....

Optima som hybrid
Besvar
Brugeravatar
cbo
Bilmærke og model: Kia Optima SW PHEV 2018
Postnummer: 5240

Ladestation med forhindringer.....

Indlæg af cbo » man 1. jan 2018 16:03

Kørte forbi et par ladestationer fra Eon og Clever. Mange af dem har intet kabel, så det ser ud til at man skal have et Type2 til Type2 kabel, for at kunne bruge dem.

Inde ved Odense Zoo er der en parkeringsplads til ca. 400 biler. Eon har 3 standere med lademulighed for 6 elbiler. Da jeg kørte forbi var der stort set tomt på parkeringspladsen - borset fra pladsen foran ladestanderne, hvor familien Danmark havde placeret deres fossilbrændere. "Det er jo de nærmeste pladser og jeg skal jo bare lige og der er jo ingen der kører elbil alligevel....". Dagens grin var så at en kørte ind og parkerede, fik øje på ham tossen med mobilkameraet og skyndte sig at køre igen. Dårlig samvittighed eller troede hun parkeringsvagten var på spil...? :D

Jeg er lidt spændt på hvordan det bliver i praksis med at finde ladeplads. Clevers kort viser masser af ledige standere, men det hjælpe jo ikke noget, hvis der holder nogen og spærrer pladsen uden at lade - eller man har glemt Type2-Type2 ladekablet.
eonladerzoo.jpg
(967.74 KiB) Downloadet 24 gange
cbo
---------------------------------------------
2018 - ?: Kia Optima SW PHEV årg. 2018 (Aluminium Silver)
2010-2018: Kia Ceed SW 1,6 CRDI Exclusive årg. 2010 (Piston Grey)

Brugeravatar
guapost
Bilmærke og model: Optima SW PHEV 2018
Postnummer: 4000
Geografisk sted: Roskilde

Re: Ladestation med forhindringer.....

Indlæg af guapost » tirs 2. jan 2018 13:26

Ja det er kun hurtigladere der har kabler så man skal overveje at køre rundt med type 2/type2 i bagagerummet med mindre man kun lader hjemme.

Jeg har også en elbil. Oplever ikke mange fossiler på EL-pladserne. Ser hyppigere el-biler der holder på EL-pladser men uden at lade. Det tangerer landsforræderi mod el-broderskabet. :shock: :)

Generelt er det dog ikke et problem synes jeg...
Optima SW PHEV 2018 & Hyundai Ioniq EV 2017

Brugeravatar
cbo

Indlæg af cbo » tirs 2. jan 2018 22:43

guapost skrev:Ja det er kun hurtigladere der har kabler så man skal overveje at køre rundt med type 2/type2 i bagagerummet med mindre man kun lader hjemme.

Jeg har også en elbil. Oplever ikke mange fossiler på EL-pladserne. Ser hyppigere el-biler der holder på EL-pladser men uden at lade. Det tangerer landsforræderi mod el-broderskabet. :shock: :)

Generelt er det dog ikke et problem synes jeg...
Det er da dejligt at høre :)
cbo

Brugeravatar
cbo

Indlæg af cbo » lør 8. jun 2019 19:43

Var forbi Clevers to ladestandere på Nyborg Havn idag. Alle fire parkeringspladser var optaget af fossilbiler. Det krævede en kreativ parkering med snuden langt oppe i et græsareal at få noget strøm på. :evil: :evil: :evil:

Måske skulle den kommende regering investere i et grønt initiativ, hvor ejere af el- og hybridbiler blev udstyret med egen bødeblok :twisted: :D
cbo

Brugeravatar
Wee
Bilmærke og model: Kia Optima SW PHEV
Bilgalleri-profil: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=159482
Postnummer: 3200
Geografisk sted: Helsinge
Kontakt:

Indlæg af Wee » søn 9. jun 2019 19:11

cbo skrev:
lør 8. jun 2019 19:43
Var forbi Clevers to ladestandere på Nyborg Havn idag. Alle fire parkeringspladser var optaget af fossilbiler. Det krævede en kreativ parkering med snuden langt oppe i et græsareal at få noget strøm på. :evil: :evil: :evil:

Måske skulle den kommende regering investere i et grønt initiativ, hvor ejere af el- og hybridbiler blev udstyret med egen bødeblok :twisted: :D
Jeg stemmer for.

Jeg må dog sige at Clevers app nogle gange er fuldstændig ubrugelig. Sidst jeg var i kbh omkring Amalienborg viser app'en at der er 2 ledige pladser, så jeg kører der hen og finder 2 tesla'er som OPLADER ?!?!?!!! Det er lidt et sjældent syn i kbh, men ikke desto mindre var begge udgange optaget, men app'en sagde alt ledigt :(
----------------------------------------
Racing on the streets is like competing in the special olympics -
it doesn't matter if you win, you're still a retard.

Billede

Besvar