Android Auto

Optima som hybrid
Låst
Oletho
Bilmærke og model: Kia Optima SW PHEV
Postnummer: 6700

Android Auto

Indlæg af Oletho » ons 21. mar 2018 18:50

Jeg har lidt problemer med at tilslutte en Nexus 6p med Android 8.10 til bilen.

Fejlbeskeden fra bilen er “Unable to connect to Android Auto. Please check your Android phone when it is safe to do so”.

Bilen er listet i Android Auto settings på mobilen, så noget er der udvekslet.

Jeg har prøvet de cowboytricks Google finder, men vil lige høre herinde om nogen har det til at fungere?

Apple Carplay virker fint med min X, men jeg synes ærligt talt det stinker og håber AA er lidt mere fleksibelt.

Jesniels
Bilmærke og model: Kia optima sw phev
Postnummer: 4000

Re: Android Auto

Indlæg af Jesniels » lør 24. mar 2018 09:09

Hejsa..

Jeg bøvlede en del i starten.. men nu virker det perfekt..

Det var første forbindelse der var svær. Endte med at Android auto ikke var startet, bluetooth var slået fra og da bilen var startet satte jeg telefonen til.

Sås tastede Android auto selv op og jeg kunne konfigurere.. men måtte igennem det 2 gange før det virkede..

Nu virker det bare hver gang..

Men for mig var det, det at Android auto processen ikke måtte køre på telefonen..

Har det kørende på 3 forskellige telefoner nu.. virker ok, bortset fra at jeg ikke kan få satellit på google maps.. irriterer mig!

Oletho
Bilmærke og model: Kia Optima SW PHEV
Postnummer: 6700

Indlæg af Oletho » lør 24. mar 2018 09:29

Jesniels skrev: Det var første forbindelse der var svær. Endte med at Android auto ikke var startet, bluetooth var slået fra og da bilen var startet satte jeg telefonen til.

Sås tastede Android auto selv op og jeg kunne konfigurere.. men måtte igennem det 2 gange før det virkede..
!
Synes jeg har prøvet alle permutationer af AA, Bluetooth, developer mode, USB debug osv til/fra.

Når AA ikke er startet ved forbindelse starter der noget automatisk på mobilen, men det popup kommer aldrig videre og bilen timer ud med den beskrevne fejlmeddelelse.

Bilen er på værksted og de har lovet mig at opdatere softwaren som er fra maj ‘17. De nævnte at Kia har haft en del problemer med AA. Min software version er nævnt i en anden tråd.

Jesniels
Bilmærke og model: Kia optima sw phev
Postnummer: 4000

Indlæg af Jesniels » søn 25. mar 2018 03:04

Krydser fingre for at det hjælper for dig..
på mine telefoner (Samsung, LG og Sony) har debug mode ikke betydning..
så er garanteret din softwaren der skal have et spark opad...

Låst