Ladeabonnement med reduceret elafgift

Optima som hybrid
Besvar
PBH
Postnummer: 3720

Ladeabonnement med reduceret elafgift

Indlæg af PBH » tors 21. jun 2018 15:18

Jeg er ny her på forummet og som jeg skriver i en anden tråd, overvejer jeg kraftigt at købe en Optima SW PHEV.

Med hensyn til besparelser ved kørsel på el, så er der dog en ting jeg ikke har kunnet finde endelig afklaring af andre steder i forummet.

Så vidt jeg kan forstå, så er der udfordringer med at vælge en af abonnementsløsningerne på opladning, når man har varmepumpe med reduceret elafgift pga. elvarme. Det ser ud til at E.on har gjort sig helt uinteressant ved at man kun får refunderet 1,18 kr/kWh.
Men hvad med Clever? Jeg læser nogle steder at man godt kan få deres abonnement selvom man har varmepumpe.
Men hvad betyder det for vilkårene? Er det stadig til samme takster som hvis man ikke havde reduceret elafgift?
Dvs. 299 kr/måned ved køb samtidig med bilen og 2,20 kr/kWh i refusion.
I så fald er det jo en fantastisk favorabel aftale for mig, som betaler ca. 1,60 kr/kWh for mit forbrug.
Det ville i praksis betyde at jeg kunne få ubegrænset opladning for ca. 100-150 kr/måned med mit forbrug.
Det lyder næsten for godt til at være sandt.
Med venlig hilsen,
Peter

Brugeravatar
Wee
Bilmærke og model: Kia Optima SW PHEV
Bilgalleri-profil: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=159482
Postnummer: 3200
Geografisk sted: Helsinge
Kontakt:

Re: Ladeabonnement med reduceret elafgift

Indlæg af Wee » fre 22. jun 2018 08:17

korrekt, Clever giver alle deres kunder 2,20 kr/kwh retur.

Jeg har solceller på taget og Clever var på det tidspunkt (forået 18) de eneste som ville have kunder som havde solceller/varmepumper/el varme.
----------------------------------------
Racing on the streets is like competing in the special olympics -
it doesn't matter if you win, you're still a retard.

Billede

PBH

Indlæg af PBH » fre 22. jun 2018 10:52

Mange tak for svar - det lyder jo fantastisk.

Betaler du så stadig det samme i abonnement som alle andre?
Det ville for mit vedkommende betyde at abonnementet bliver billigere og billigere jo mere jeg kører, og at jeg næsten ville kunne få det til at gå i nul.
Det lyder altså nærmest utopisk.
Med venlig hilsen,
Peter

Brugeravatar
Wee
Bilmærke og model: Kia Optima SW PHEV
Bilgalleri-profil: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=159482
Postnummer: 3200
Geografisk sted: Helsinge
Kontakt:

Indlæg af Wee » fre 22. jun 2018 11:40

PBH skrev:
fre 22. jun 2018 10:52
Mange tak for svar - det lyder jo fantastisk.

Betaler du så stadig det samme i abonnement som alle andre?
Det ville for mit vedkommende betyde at abonnementet bliver billigere og billigere jo mere jeg kører, og at jeg næsten ville kunne få det til at gå i nul.
Det lyder altså nærmest utopisk.
ja, 299,- pr. måned

Jeg besøgte en kunde for noget tid siden som havde en tesla, solceller og clever. det var nærmest en overskuds forretning at lade bilen på hjemmestanderen :)
----------------------------------------
Racing on the streets is like competing in the special olympics -
it doesn't matter if you win, you're still a retard.

Billede

Steven
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV
Postnummer: 8660

Indlæg af Steven » fre 10. aug 2018 13:32

Er der noget med at man ikke kan få reduceret elafgift hvis man ikke har helårs status? Jeg bor i sommerhus.
Vh. Steven

Brugeravatar
helskov
Bilmærke og model: Hyundai Ioniq PHEV Premium
Bilgalleri-profil: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=405456
Postnummer: 0
Geografisk sted: FrølundeFed (Korsør)

Indlæg af helskov » fre 10. aug 2018 13:55

Overvej lige om det kan betale sig. Jeg har lige fået et abonnement til 181øre/kW hos Seas-NVE
Med 82øre i reduceret elafgift er det 99øre/kW. Der kan du altså lade temmeligt meget hjemme for 299,-. Lidt over 30 gange.
Du kan få reduceret elafgift i sommerhus hvis det ikke du har fået en ikke-tidsbegrænset dispensation til helårsbrug.
Best Regards
Søren H

Tidligere 2014 Kia Cee'd 1.6 CRDI Premium kørt 135.000km.
Tidligere 2007 Cee'd 1.6 CRDI EX i 9år med 285.000 problemfrie km. :-)

PBH

Indlæg af PBH » fre 10. aug 2018 14:08

Søren, som jeg har forstået det, så foregår det på denne måde hvis man har et abonnement hos Clever:
Du får opstillet en ladeboks, som Clever kan fjernaflæse, men du betaler stadig alt forbrug direkte til dit eget elselskab.
Hver tredje måned, får du så en godtgørelse fra Clever, svarende til 2,20 kr. pr. kWh du har forbrugt - uanset hvilken pris du i øvrigt har betalet for strømmen hos dit lokale elselskab.
Hvis det i praksis kan lade sig gøre at foretage en fuld opladning på ca. 10 kWh 30 gange på en måned, vil det i dit tilfælde betyde at du på tre måneder ville betale 99 øre x ca. 900 kWh = 891 kr. til dit lokale elselskab, samt 3 x 299 kr. til Clever = 897 kr. Altså en samlet udgift på kr. 1.788 kr.
MEN du ville få 2,20 kr. x ca. 900 kWh = 1.980,- kr. retur fra Clever, hvilket betyder at du ville TJENE penge på at køre. Det skal så siges at det nok er svært at få ladet så mange gange på en måned, men mindre kan jo også gøre det.
Det lyder jo fuldstændig utopisk, men det er ikke desto mindre sådan jeg læser svarene i denne tråd.

Det skal siges at jeg endnu ikke har fået købt en PHEV, så jeg har endnu ikke fået afprøvet det i praksis.
Med venlig hilsen,
Peter

Besvar