Er i tilfrese med Stonic'en?

Kompakt crossover
Besvar
pipper
Bilmærke og model: Venter på Kia Niro advance (August)
Bilgalleri-profil: http://www.bilgalleri.dk/galleri/331489-kia_ceed
Postnummer: 6580

Er i tilfrese med Stonic'en?

Indlæg af pipper » tors 15. feb 2018 15:52

Hej.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om i er tilfredse med jeres Stonic?

Hvor langt går den på literen o.s.v?

Jeg har læst et sted at den vil komme med automat gear senere på året. Håber virkelig det er rigtigt for så
kunne jeg godt blive Stonic ejer i fremtiden.

mvh

Brugeravatar
Fynboen
Bilmærke og model: Kia Cee'd 1,4 CRDI - 2013 [JD]
Postnummer: 5000

Re: Er i tilfrese med Stonic'en?

Indlæg af Fynboen » søn 21. apr 2019 18:57

Vi lånte en hos Nellemann, da vores Cee'd var til rep. Vi kørte i den i fire dage og mit første indtryk var, at den sagtens kunne kandidere til at blive vores næste bil.
Men... Efter en tur mellem Odense og Middelfart stod det mig klart, at sådan en bil kunne jeg aldrig finde på at spilde en eneste krone på...
Som i min Cee'd støder det højre knæ på konsollen, hvis det lægges lidt mod højre side for at slappe af, hvilket gør avs efter et par minutter.
Ligeledes konstaterede jeg, at jeg på trods af mine ringe 180cm slet ikke har benplads nok.
Det automatiske op- og nedblænding fungerede heller ikke efter hensigten og adskillige bilister blinkede ad os.

Jeg tænker, at en Rio er sine penge mere værd end en Stonic, men at man med fordel kan opgradere til en Ceed, når man alligevel er oppe i den prisklasse :)
2019 Kia Proceed GT, DCT, Deluxe White
2013 Cee'd 1,4 CRDI, sortmetallic

Mads Munk
Bilmærke og model: Kia Sportage
Postnummer: 4720

Indlæg af Mads Munk » tirs 30. apr 2019 15:31

Kia Stonic kan købes med 120 hk og DCT :)

JRH
Bilmærke og model: Kia Stonic 1,6 CRDI Vision m/Collection 1+2
Postnummer: 8840

Indlæg af JRH » søn 26. maj 2019 04:22

Efter en god uges tid med Stonic'en, min første Kia, er jeg ved at vænne mig til den. De to Collection pakker giver masser af udstyr og dieselen er meget behagelig i omgangen. Jeg ligger på de to første tanke på ca. 22 km/l hvilket er pænt.
Benpladsen bagtil er skuffende og ikke på niveau i klassen, hvor fx T-Cross har fleksibilitet ift. bagsædet (14 cm). Ligeledes er indstigningshøjden lav da det kaldes en mini suv eller crossover.
Men jeg er ved at finde mig til rette bag rattet og de positive oplevelser er flest. Min Stonic skal nok blive en trofast daglig følgesvend, hvor vi skal tilbringe ca. 2 1/2 time sammen.

johnholgersen
Bilmærke og model: kia stonic
Postnummer: 8700

Indlæg af johnholgersen » fre 31. maj 2019 19:19

Har for nylig købt en stonic 1.4 der er 10 måneder gammel. Den kører fantastisk. Har lige kørt på ferie 2500 km, hvor den kørte 18,1 km l.

Besvar