Ceed 2019 model ( 2018 --> ) Indtryk

Nyt navn ny 2018 model men samme Fornuft og forkælelse
Besvar
maclerche
Bilmærke og model: KIA, CEED, 1.0 T-GDT 120 hk 5-dørs Man. 6
Postnummer: 4270

Ceed 2019 model ( 2018 --> ) Indtryk

Indlæg af maclerche » søn 4. nov 2018 20:07

Jeg er nu blevet ejer af den nye Ceed i 1.0 Turbo, Benzin 120Hk 5 dørs. Jeg er gået fra en 2007 - 2012 model til den nye 3. gen.
Jeg var rystende overrasket da jeg prøvekørte. Både 1.0 og 1.4 benzin kører som en drøm.
Hvis du overvejer en benzin, så skal i vælge en 1.4 hvis i på nogen måde kan få råd til det. Der er absolut intet i vejen med den lille 1.0 benzin. Men det er bare anderledes at køre med tre cylindre... Hvis jeg kunne vælge om, ville jeg måske foretrække lidt mindre udstyr og så 1.4 motoren.
Jeg må dog indrømme at udstyret som er med i en Intro edition er stærkt vanedannende nu hvor bilen har rundet 300 km :-) Jeg har i weekenden 3/11-18 kørt den første længere tur på ca 260 km. Nu gror træerne ikke ind i himlen, så jeg har der fundet et par detaljer som desværre er lidt irriterende.

1. Blinklyset slår næsten aldrig fra i de små rundkørsler efter at man er kommet ud af rundkørslen. det er som om at der skal drejes mere for at komme forbi det punkt som gør at det igen slår fra når der rettes op... (heldigvis er der ikke så mange rundkørsler på de danske landeveje .. naaaarh )

2. De "High Glossy sorte detaljer" som følger med "Intro edition" ser ud til at blive fyldt med småridser på no time. Det er det ved og omkring gearstangen der bliver lynhurtigt ridset 8 indtil videre). Jeg havde ikke engang jakke på med knap på ærmet eller noget. Jeg frygter at det resterende er lige så sart og at det vil fremstå "småridset" ved første aftørring. Så hvis det skulle gøre bilen mere eksklusiv så er det ikke lykkedes ret godt...

Trist men sandt.
Nuværende: KIA, CEED, 1.0 T-GDI 120 hk, 5-dørs Man. 6
Tidligere: Kia Cee´d 1,4 CVVT 105 hk, SW Active ECO

pipper
Bilmærke og model: Venter på Kia Niro advance (August)
Bilgalleri-profil: http://www.bilgalleri.dk/galleri/331489-kia_ceed
Postnummer: 6580

Re: Ceed 2019 model ( 2018 --> ) Indtryk

Indlæg af pipper » man 5. nov 2018 19:44

Tillykke med bilen.

Desværre er der steder Kia ikke leverer kvalitet og det er som du skriver matrialerne i kabinen.
Vi havde en Kia ceed fra 2014, hvor vi brugte en hårdt opvredet microfiberklud til at tørre instrumentbordet af i.
Bagefter var hele instrumentbordet fyldt med ridser som ikke kunne fjernes.
Deres lak er også af meget ringe kvalitet. Aldrig har vi haft en bil med så mange stenslag.

Synd - da resten er fuld på højde med andre biler.

Brugeravatar
ThomasH
Admin
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV - Comfort (2018)
Postnummer: 4200

Re: Ceed 2019 model ( 2018 --> ) Indtryk

Indlæg af ThomasH » man 5. nov 2018 19:58

Tillykke med den nye bil - billeder er velkomne :-)

“Piano sort” plastic bliver bare meget nemt ridset. Det blev det i min ceed og også i min Niro - både udvendigt og indvendigt.
Måske det er særligt for Kia, men tror det ikke. Har set en del videoer på youtube i søgen efter råd om fjernelse (uden held), og er for mange andre biler også.

Og hvis det er de eneste ting, der generer dig så er det vel også på et niveau som er til at leve med :-)
Har selv været forbi og se den nye ceed, og det er endnu et trin opad. Den er bare lidt mere lækker og skærmen er ikke så slem som frygtet.
Tidligere:
2008 Kia pro_cee’d 1.6 CRDi Sport
2012 Kia cee’d (JD) 1.6 CRDi Premium

Besvar