Erfaringer med Daekonline?

Fornuft og forkælelse
Besvar
MGH
Bilmærke og model: Kia Ceed SW 1,0 Intro Edition 2019
Postnummer: 0

Erfaringer med Daekonline?

Indlæg af MGH » tirs 22. okt 2019 12:43

Nu bliver jeg simpelthen skeptisk omkring hjemmesiden.

Jeg startede med at lave en samlet ordre på komplet vinterhjul til vores 2 biler. Dens samlede ordre blev delt op i to, og jeg modtog bekræftelsesmail på begge ordre.
Så gik der 10 min. og en ny mail dukkede op vdr nogle komplikationer med betalingen, og der bliver så bedt om at overfører til deres konto istedet for.
Jeg ringede til dem og de siger, at mine kreditoplysningen ikke kunne verificeres og derfor skulle laves som en bankoverførsel.
Jeg VED at mit kort virker og jeg er meget flittig bruger af onlinebutikker. Det er et Visa dankort.
Så jeg beder damen om at annullere begge ordre og fortæller hende, at der må være noget galt og jeg vil forsøge at lave 2 nye enkeltstående ordre istedet for.
Det gør jeg. Jeg ringer umiddelbart efter jeg har lavet begge ordre, for at høre om de kan bekræfte alt er gået igennem.
De kan godt se ordren i deres system, men det kan ikke se, at de har fået lov til at reservere beløbet på mit kort endnu (øøøh er det normalt tænker jeg?)...
Og nu sker det så igen, jeg modtager nye mails på, at ordren kun kan gennemføres via en bankoverførsel.

Er det virkelig bare amatører, et fupnummer eller bare regnskabet der skal gemmes væk??
Hvis jeg overfører via bankoverførsel, så er jeg ikke garanteret nogle ordre.

Hvad er jeres erfaringer fra denne side?
Jeg synes den lugter meget!

Billede

FrederikHansen
Postnummer: 2400

Re: Erfaringer med Daekonline?

Indlæg af FrederikHansen » tirs 22. okt 2019 17:12

MGH skrev:
tirs 22. okt 2019 12:43

Jeg startede med at lave en samlet ordre på komplet vinterhjul til vores 2 biler. Dens samlede ordre blev delt op i to, og jeg modtog bekræftelsesmail på begge ordre.
Så gik der 10 min. og en ny mail dukkede op vdr nogle komplikationer med betalingen, og der bliver så bedt om at overfører til deres konto istedet for.
Jeg ringede til dem og de siger, at mine kreditoplysningen ikke kunne verificeres og derfor skulle laves som en bankoverførsel.
Jeg VED at mit kort virker og jeg er meget flittig bruger af onlinebutikker. Det er et Visa dankort.
Så jeg beder damen om at annullere begge ordre og fortæller hende, at der må være noget galt og jeg vil forsøge at lave 2 nye enkeltstående ordre istedet for.
Det gør jeg. Jeg ringer umiddelbart efter jeg har lavet begge ordre, for at høre om de kan bekræfte alt er gået igennem.
De kan godt se ordren i deres system, men det kan ikke se, at de har fået lov til at reservere beløbet på mit kort endnu (øøøh er det normalt tænker jeg?)...
Og nu sker det så igen, jeg modtager nye mails på, at ordren kun kan gennemføres via en bankoverførsel.

Er det virkelig bare amatører, et fupnummer eller bare regnskabet der skal gemmes væk??

Billede
Jeg har kun gode erfaringen, det eneste der kan være er lang leverings tid.
Men jeg har aldrig oplevet ikke at kunne betale med kort, men jeg kan se de tilbyder PayPal, så tag det hvis du vil være helt sikker!

Brugeravatar
ThomasH
Admin
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV - Comfort (2018)
Geografisk sted: Vestsjælland

Indlæg af ThomasH » tirs 22. okt 2019 19:09

Jeg ville ikke betale via kontooverførsel, du mister rettigheder og bankdækning:
https://www.forbrugerombudsmanden.dk/hv ... r-ved-tab/

Men åbenbart ikke helt ukendt fænomen hos dem:
https://www.bilgalleri.dk/forum/generel ... udbetaling

Medmindre du ikke har penge nok på kontoen ;-) eller banken fx har sat en max grænse på beløb der kan handles for på nettet, så find et andet sted :-)
Tidligere:
2012 Kia cee’d (JD) 1.6 CRDi Premium
2008 Kia pro_cee’d 1.6 CRDi Sport

Brugeravatar
cbo
Bilmærke og model: Kia Optima SW PHEV 2018
Postnummer: 5240

Indlæg af cbo » tirs 22. okt 2019 20:52

MGH skrev:
tirs 22. okt 2019 12:43

Billede
Lad det ligge. I bedste fald er de nogle lusede amatører, i værste fald lommer dine penge til at støtte russisk narkokriminalitet.

Der er ingen mangel på dækforhandlere i verden, så bare find en anden 🙂
cbo
---------------------------------------------
2018 - ?: Kia Optima SW PHEV årg. 2018 (Aluminium Silver)
2010-2018: Kia Ceed SW 1,6 CRDI Exclusive årg. 2010 (Piston Grey)

Besvar