Xceed

Fornuft og forkælelse
Besvar
MaVa
Bilmærke og model: Skoda Octavia
Postnummer: 8900

Xceed

Indlæg af MaVa » tirs 26. nov 2019 08:47

Hejsa

Nu er der ikke et specifikt område til Xceed, så tænker jeg skriver det i Ceed tråden :-)

Jeg overvejer kraftigt at købe en Xceed Edition med 1.6 T-GDi motor eller en ProCeed GT. Pt. er det dog Xceed, som ligger højest på listen, da jeg synes den kører helt fantastik. Har kun prøvet Xceed med 1.4 T-GDi motor og manuelt gear. ProCeed har jeg afprøvet GT versionen med 204 HK og DSC. Har dog kørt en almindelig Ceed med 1.4 T-GDi og DSC. Synes de ekstra penge for at få 204 HK versionen er godt givet ud. Kan godt lide de ekstra kræfter i forbindelse med overhalinger osv.

Mit spørgsmål er derfor (søger erfaringer):

Er der nogle ting/ekstra udstyr, som du fortryder du ikke fik med da du købte bil eller måske fortryder du købte?
Tænker her om det f.eks er ca. 5.000 kr værd at få "smart key" eller elektrisk bagagerumsklap.

Brugeravatar
cbo
Bilmærke og model: Kia Optima SW PHEV 2018
Postnummer: 5240

Re: Xceed

Indlæg af cbo » tirs 26. nov 2019 10:30

Gik fra en 2010 Ceed til en Optima PHEV i 2018. Min vurdering af ekstra udstyr er:

En bil i dag skal have automatgear og adaptiv fartpilot. Punktum.

Ellers ville jeg gå efter:

Parkeringssensor for og bag
Bakkamera og eller 270/360 graders kamera
Blindvinkelalarm
Alarm for tværgående trafik

Det er udstyr, der kan redde en fra mange småbuler og dumme situationer.

"Smartkey" er rart i dagligdagen

Elektrisk bagklap er rart, men ikke kritisk.
cbo
---------------------------------------------
2018 - ?: Kia Optima SW PHEV årg. 2018 (Aluminium Silver)
2010-2018: Kia Ceed SW 1,6 CRDI Exclusive årg. 2010 (Piston Grey)

Niro
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV Clever ladeboks
Postnummer: 6771

Indlæg af Niro » tirs 26. nov 2019 10:43

MaVa skrev:
tirs 26. nov 2019 08:47
Hejsa

Nu er der ikke et specifikt område til Xceed, så tænker jeg skriver det i Ceed tråden :-)

Jeg overvejer kraftigt at købe en Xceed Edition med 1.6 T-GDi motor eller en ProCeed GT. Pt. er det dog Xceed, som ligger højest på listen, da jeg synes den kører helt fantastik. Har kun prøvet Xceed med 1.4 T-GDi motor og manuelt gear. ProCeed har jeg afprøvet GT versionen med 204 HK og DSC. Har dog kørt en almindelig Ceed med 1.4 T-GDi og DSC. Synes de ekstra penge for at få 204 HK versionen er godt givet ud. Kan godt lide de ekstra kræfter i forbindelse med overhalinger osv.

Mit spørgsmål er derfor (søger erfaringer):

Er der nogle ting/ekstra udstyr, som du fortryder du ikke fik med da du købte bil eller måske fortryder du købte?
Tænker her om det f.eks er ca. 5.000 kr værd at få "smart key" eller elektrisk bagagerumsklap.
Jeg var nede og kigge på Xceed for et par uger siden. Jeg kører i en Niro PHEV. Jeg blev ikke så lidt overrasket over, hvor tung bagklappen er at lukke op i forhold til Niro. Det påpegede jeg også over for sælger, som selv prøvede det af i butikken og gav mig ret. Derfor ville jeg vælge elektrisk bagklap. Det er en super flot bil, som jeg er spændt på hvad prisen bliver på en PHEV model.
Smartkey er også et must ligesom BSD.
Sådan er det med udstyr. Har man først haft det en gang, vil man ikke undvære det i næste bil.

MaVa

Indlæg af MaVa » tirs 26. nov 2019 13:08

Jeg lagde faktisk ikke mærke til vægten på bagklappen. Men kan da være jeg lige skal tjekke det igen :) Jeg er dog ikke den store fan af elektrisk bagklap.

Det er Edition modellen (204 HK) med automatgear inkl. adoptiv fartpilot jeg kigger på, så den kommer med ganske meget udstyr fra fabrikken, men jeg har noteret følgende som ønsker til ekstra udstyr:
Digitalt display/instrumentbord
Trådløs opladning
Smart Key
Stænklapper for/bag
LED lys i dør (lyser ned på jorden)

Vil da lige kigge på blind vinkel og alarm for tværgående. Ved ikke om det er med standard. Der er parkeringssensor og bakkamera som standard.

Har aldrig ejet en KIA før, men var voldsom overrasket over kvalitet og følelsen af "premium" i kabinen.

Brugeravatar
cbo
Bilmærke og model: Kia Optima SW PHEV 2018
Postnummer: 5240

Indlæg af cbo » tirs 26. nov 2019 18:03

MaVa skrev:
tirs 26. nov 2019 13:08
Jeg lagde faktisk ikke mærke til vægten på bagklappen. Men kan da være jeg lige skal tjekke det igen :) Jeg er dog ikke den store fan af elektrisk bagklap.
Jeg synes følgende er smart ved elektrisk bagklap

- Kan åbnes inde fra kabinen, når fruen kommer slæbende med indkøb 😁
- Kan åbnes med nøglen, når du har hænderne fulde
- Kan åbnes og lukkes mens bilen er låst (måske kan den manuelle også det?)

Ulempen er, at den åbner langsommere end en manuel bagklap.

Funktionen, hvor klappen åbner når man står ved siden af klappen i nogle sekunder har jeg slået fra. Den havde det med at åbne i tide og utide. Her er en løsning, hvor man kan åbne klappen med foden sikkert smartere.

Det var ikke noget jeg ville give mange penge for, men gerne tage med i en pakke sammen med noget andet.

Hvis du vælger trådløs opladning, så vær opmærksom på om der er plads til en nyere telefon. I Optimaen tror jeg ikke nyere telefoner med store skærme kan være der.
cbo
---------------------------------------------
2018 - ?: Kia Optima SW PHEV årg. 2018 (Aluminium Silver)
2010-2018: Kia Ceed SW 1,6 CRDI Exclusive årg. 2010 (Piston Grey)

MaVa

Indlæg af MaVa » tirs 10. dec 2019 10:21

Så fik jeg sat en underskrift på min nye bil.

Endte med følgende:

KIA Xceed Edition 1.6 T-GDI DCT (Quantum Yellow)
Edition pakke
12,3" Digitalt display/instrumentbord
Trådløs opladning af telefon
Smart Key
LED lys i dør
Gul interiør pakke med sort himmel
BSD pakke

Har ingen anelse om leveringstid, men sælger sagde ca. 12 uger :-)

Bent1958
Bilmærke og model: Kia xceed Crdi 1,6 , cvt 136 hk
Postnummer: 6760

Indlæg af Bent1958 » man 16. dec 2019 19:06

Hej, jeg satte min underskrift d.7/12- 2019 på en ny xceed 1,6 crdi, cvt.
Premium, Quantum yellow.
Panorama glassoltag
El bagklap
Yellow pakke
Aftagelig træk

Levering oplyst til ca 12 uger, glæder mig vildt.

MaVa

Indlæg af MaVa » tirs 17. dec 2019 07:31

Tillykke med købet.

Så får vi identiske biler (næsten) :D

Besvar