eNiro test og anmeldelser

Emner der udelukkende vedrører eNiro
Besvar
Brugeravatar
ThomasH
Admin
Indlæg: 715
Tilmeldt: tors 12. jun 2008 18:57
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV - Comfort (2018)
Geografisk sted: Vestsjælland

eNiro test og anmeldelser

Indlæg af ThomasH » man 24. sep 2018 18:10

Jeg har oprettet et særskilt EV forum. Lige nu er det et underforum til Niro, men kan flyttes ud under indeks.

Engelske Autoexpress har kørt den koreanske version:
https://www.autoexpress.co.uk/kia/niro/ ... 018-review

Verdict: 4.5/5
The Kia e-Niro feels every bit as worthy a challenger for the title of ‘people’s Tesla’ as the Hyundai Kona Electric. It’s not exactly fun to drive – although we’d expect European versions to be more involving behind the wheel – but it offers real-world usability and practicality, too. The pricing is almost certain to be keen. It’s definitely one to watch.
Tidligere:
2012 Kia cee’d (JD) 1.6 CRDi Premium
2008 Kia pro_cee’d 1.6 CRDi Sport

FVJ
Indlæg: 140
Tilmeldt: ons 27. dec 2017 12:00
Bilmærke og model: Niro PHEV Advance 2018, Deep Cerulean Blue
Postnummer: 6100

Re: Niro EV test og anmeldelser

Indlæg af FVJ » tors 8. nov 2018 12:35


Brugeravatar
ThomasH
Admin
Indlæg: 715
Tilmeldt: tors 12. jun 2008 18:57
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV - Comfort (2018)
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Niro EV test og anmeldelser

Indlæg af ThomasH » ons 5. dec 2018 18:54

Blog om biler har kørt eNiro:
https://youtu.be/WrMb50SE6Qo
Tidligere:
2012 Kia cee’d (JD) 1.6 CRDi Premium
2008 Kia pro_cee’d 1.6 CRDi Sport

hib
Indlæg: 248
Tilmeldt: tors 15. feb 2018 16:31
Bilmærke og model: Kia Niro HEV Advance
Postnummer: 3390

Re: eNiro test og anmeldelser

Indlæg af hib » fre 28. dec 2018 17:59

Stor ros til e-Niro i Jyllandsposten den 1/1-2019.
https://jyllands-posten.dk/premium/livs ... ige-elbil/

FVJ
Indlæg: 140
Tilmeldt: ons 27. dec 2017 12:00
Bilmærke og model: Niro PHEV Advance 2018, Deep Cerulean Blue
Postnummer: 6100

Re: eNiro test og anmeldelser

Indlæg af FVJ » lør 5. jan 2019 17:25

Hej, er der en der har mulighed for at kopi & paste artiklen fra JP?
Mvh Flemming

hib
Indlæg: 248
Tilmeldt: tors 15. feb 2018 16:31
Bilmærke og model: Kia Niro HEV Advance
Postnummer: 3390

Re: eNiro test og anmeldelser

Indlæg af hib » lør 5. jan 2019 19:35

31.12.2018 kl. 19:00

Endelig: Vi tester Kias nye, folkelige elbil
Den nye elektriske Kia e-Niro byder på god praktikalitet og lang rækkevidde. Den har alle de kvaliteter, som der skal til for at blive et hit.

Kia e-Niro kan kendes på fronten med de lukkede luftindtag. Den har masser af kvaliteter. Den byder på både god plads, komfort og lang rækkevidde.

Fotos: Kia
Jens Overgaard

NICE - Optakten har været nærmest uendelig lang. Men nu er de her endelig, elbiler, som både byder på rimelige køreegenskaber, ordentlig komfort, fint med plads, fornuftig rækkevidde og ikke mindst er til at betale.

Det er tilfældet for den nye Kia e-Niro, som vi kører de første kilometer i ved den europæiske præsentation i Nice, hvor den mellemklassestore bil gør et godt indtryk. Den har samme elmotorer på enten 136 hk eller 204 hk, som findes hos den mindre og højere koncernfætter Hyundai Kona Electric, mens rækkevidden på en opladning hedder henholdsvis 259 km og 455 km efter den nye og mere retvisende WLTP-norm – alt efter om batteriet er på 39,2 kWh eller 64 kWh. Batteristørrelse hænger nemlig sammen med effekt og rækkevidde.

Det er de nye, præcise tal, efter at den koreanske koncern har måttet nedjustere rækkevidderne, da det eksterne institut, som stod for dette, havde lavet fejl i beregningerne med rækkevidder, som var 30 km længere for Kona Electric og e-Niro. Det rokker dog ikke ved, at e-Niro stadig er den folkelige elbil, der byder på længste rækkevidde.

Elmotoren, som yder 150 kW svarende til 204 hk, er placeret foran i den forhjulstrukne elbil.
Kia e-Niro 64 kWh
Pris: 330.000-340.000 kr. (anslået)
Pris med 39,2 kWh-batteri: Cirka 300.000-310.000 kr. (anslået)
Grøn ejerafgift: 330 kr. per halvår

Rækkevidde:
64 kWh: 455 km (WLTP)
39,2 kWh: 289 km (WLTP)

Teknik:
Batteri på 64 kWh
Elmotor på 150 kW (204 hk)

Basismodel:
Batteri på 39,2 kWh+
Elmotor på 100 kW (136 hk)

Maks. moment: 395 Nm/0-3.600 omdr.
0-100 km/t.: 7,8 sek.
Topfart: 167 km/t.
L/B/H: 4,38/1,80/1,56 meter

Den danske importør har endnu ikke priserne på plads. Men oplægget er, at e-Niro skal være en smule dyrere end Hyundai Kona Electric, som starter fra 270.000 kr. med den lille motor og batteripakke, mens modellen med den store motor og batteri starter fra 300.000. kr. Med alle forbehold gætter vi på en merpris, der hedder 30.000-40.000 kr. for e-Niro, når bilen kommer til februar eller marts næste år.

Kendt model
Afsættet for den nye model er den halvhøje Niro crossover, der har fået godt fat som hybrid og plug-in hybrid, og som her har fået en batteripakke lagt ind i bunden og under bagagerummet. Den er lige så ukompliceret at køre, som den ser ud.

Den femdørs og let forhøjede crossover er en praktisk bil, der som elbil kan bruges i hverdagen af de fleste uden for mange kompromiser.
Den afgørende forskel i forhold til Kona Electric er, at e-Niro er en rendyrket mellemklassemodel. Det betyder, at du har akselafstand på 2,70 meter og regulær plads på for- og bagsæder, mens bagagerummet med sine 451 liter er rimeligt og mere end i hybriden og plug-in hybriden, der byder på 427 liter og 324 liter. Og så kører den mere komfortabelt, så du ubesværet kan klare længere stræk.

Du sætter dig ind, skubber det store centrale drejehjul af gearskifter i ”Drive” og kører. I modsætning til Kona Electric, der har et markant andet interiør end de andre modeller, ligner e-Niro indvendigt et langt stykke hen ad vejen enhver anden Niro. Og det gør ikke noget. Det er nemlig ganske indbydende, selv om der er områder med hård plast. Den eneste forskel er, at kardantunnelen er afløst af den fritsvævende gearskiftekulisse.

Trinløs genopladning
Den elektriske fremfærd kan overskues på en central syv tommers berøringsskærm og en storskærm midt i instrumenthuset, hvor du bl.a. kan få informationer om, hvor meget af turen der er kørt økonomisk, og se andelen af ”dynamisk” kørsel for hver køretur eller f.eks. indstille timer for opladning eller kabinevarmer.

Instrumenteringen er let og ligefrem. Du kan styre regenereringen med paddles ved rattet. Med den venstre paddle kan bilen bremses helt ned med regenerering.
På vejen kan du skifte mellem indstillingerne Økonomi, Normal og Sport, mens der findes en Øko-plus, hvor der for alvor skrues ned for blusset. De 204 hk, der leverer et moment på 395 Nm, betyder, at du skal være varsom med speederfoden for ikke at lave hjulspind og suse forbi de 50 km/t. i byen. Overhalinger klares til gengæld gelinde med hjorts antrit. Vi kørte bilen i både by, på motorvej og ad snoede bjergveje. Den elektriske Niro er helt klart en bil, der med sin let bløde affjedring er lagt an på at behage frem for at stille med et sportsligt setup. Men de skarpe sving blev klaret med en fin balance i et styretøj og undervogn, som ikke er sporty, men ganske acceptabelt.

På chokoladesiden finder vi også en støjdæmpning, som nærmest giver en oplevelse af lydstudio, bl.a. hjulpet af en akustisk forrude. Den udvendige støj kan du selv styre med en knap i instrumentbordet. Op til 30 km/t. udsender bilen nemlig en lyd, som minder om en blanding af støvsuger og jetfly, men som du kan slå fra efter behag.

Varmepumpe hjælper
Den umiddelbare oplevelse med rækkevidden, som vi har testet kort i koncernfætteren Hyundai Kona Electric, er positiv. Men en reel vurdering af e-Niro kræver en længere test på danske veje i koldt vejr.

Det trækker dog op, at alle e-Niro har et system, som isolerer og opvarmer batteriet mod kulde, mens den store model ydermere har en varmepumpe, så du ikke bruger unødig strøm til opvarmning af kabinen.

Automatisk opladning
E-Niro har som andre elbiler Kia har optimeret systemet med fem regenereringsgear, så du med ratpaddles selv kan styre motorbremse og opladning.

Mens Nissan Leaf og Jaguar I-Pace har lanceret den såkaldte e-pedal, hvor du kan dosere bilen med én fod, er Kia nu på banen med en anden nyskabelse. Det er en udvikling af regeneringsgearet, hvor du med venstre paddle trinløst kan dosere nedbremsningen og endda bremse bilen helt ned til stop.

Det fungerer glimrende ved bykørsel. De koreanske teknikere har også videreudviklet på den adaptive fartpilot, så bilen regenerer frem for bare at bremse ned, hvis en forankørende bil tager farten af. Det er glimrende tænkt.

I samme boldgade optimeres strømforbruget med forudseende assistentteknologi, hvor oplysninger fra navigationsanlægget bruges til at justere niveauet for regenerering af energi afhængigt af vejens forløb.

Den nye model kan lades op på godt 6-9,5 timer hjemme, på godt 60-75 min. ved en 50 kW-lader og på 50 min. ved en 100 kW-lader.

Konklusion
Den elektriske Kia e-Niro ser lovende ud. Den byder både på praktikalitet, kørekomfort og god rækkevidde.

Hvis prisen holder, og rækkevidden forbliver tæt på den lovede i dansk vinterkulde, har modellen alle forudsætninger for at blive et hit.

JP var inviteret til Nice af Kia.

pipper
Indlæg: 208
Tilmeldt: fre 25. jan 2013 17:30
Bilmærke og model: Venter på Kia Niro advance (August)
Bilgalleri-profil: http://www.bilgalleri.dk/galleri/331489-kia_ceed
Postnummer: 6580

Re: eNiro test og anmeldelser

Indlæg af pipper » lør 5. jan 2019 21:19

Jeg så prisliste hos en Kia forhandler idag.

Den kommer til at koste 350.000 kr med det store batteri.

Infinitel00p
Indlæg: 3
Tilmeldt: fre 14. dec 2018 13:19
Bilmærke og model: Kia e-Niro
Postnummer: 3600

Re: eNiro test og anmeldelser

Indlæg af Infinitel00p » man 7. jan 2019 11:44

pipper skrev:
lør 5. jan 2019 21:19
Jeg så prisliste hos en Kia forhandler idag.

Den kommer til at koste 350.000 kr med det store batteri.
Det var da helt horrible priser. I Sverige koster den 430.000 SEK og 460.000 SEK For Advance og Advance Plus. Og det er endda inden deres 'klimatbonus' på 60.000 SEK er trukket fra.

Det er 313.000 DKK og 335.000 DKK. Og hvis der ingen dansk afgift er på el-biler i 2019 og 2020, så henter man vel bare en bil i Sverige?

Christian L
Indlæg: 182
Tilmeldt: fre 20. okt 2017 11:25
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV Advanced
Postnummer: 5700

Re: eNiro test og anmeldelser

Indlæg af Christian L » fre 11. jan 2019 12:41

Hvis man vil have den med næsten alt i udstyr ryger den op på 410.000. I Norge koster den tilsvarnede, minus soltag 290.000 dkk. Det giver ingen mening :(
Glad indehaver af en Kia Niro PHEV Advanced
https://www.youtube.com/channel/UCa6GdR ... 7UjZA-fTdA

jvind
Indlæg: 16
Tilmeldt: ons 28. nov 2018 12:26
Bilmærke og model: Kia Optime SW PHEV
Postnummer: 2860

Re: eNiro test og anmeldelser

Indlæg af jvind » fre 11. jan 2019 15:03

pipper skrev:
lør 5. jan 2019 21:19
Jeg så prisliste hos en Kia forhandler idag.

Den kommer til at koste 350.000 kr med det store batteri.
Det er ikke korrekt, den starter ved 335.000 for mellem-modellen, Comfort og så topmodellen Advance koster 350 K

Der er en oversigt over modeller og udstyr her hos Andersen og Martini: https://am.dk/biler/nye-biler/kia/kia-e-niro-ev

FVJ
Indlæg: 140
Tilmeldt: ons 27. dec 2017 12:00
Bilmærke og model: Niro PHEV Advance 2018, Deep Cerulean Blue
Postnummer: 6100

Re: eNiro test og anmeldelser

Indlæg af FVJ » ons 6. mar 2019 13:34


hib
Indlæg: 248
Tilmeldt: tors 15. feb 2018 16:31
Bilmærke og model: Kia Niro HEV Advance
Postnummer: 3390

Re: eNiro test og anmeldelser

Indlæg af hib » fre 8. mar 2019 10:17

http://www.e-pages.dk/jyllandsposten/51179/

Kias nye er den bedste elbil til familien lige nu

Den nye Kia e-Niro er ikke nogen specielt opsigtsvækkende elbil, men den har en imponerende lang rækkevidde.
En rummelig elbil med masser af udstyr og ikke mindst en imponerende rækkevidde er ikke hverdagskost, men Kia e-Niro leverer varen.
Kia e-Niro 64 kWh Comfort
Pris: 334.999 kr.
Batterikapacitet: 64 kWh
Ydelse, elektrisk motor: 150 kW/204 hk
Rækkevidde: 455 km, WLTP
Rækkevidde målt: 420 km, 7 graders varme og blandet motorvej, by- og landevej
Moment: 395 Nm
Forhjulstræk
0-100 km/t.: 7,8 sek.
Topfart: 167 km/t.
L/B/H: 438/181/157 cm
Anhængervægt: 0 kg
Garanti: Syv år eller 150.000 km

Udstyr

Modellen er altid udstyret med bl.a. aut. nødbremse m. fodgængergenkendelse, adaptiv fartpilot, 17” alufælge, aut. fjernlys, aut. lysregulering, bakkamera, indtræk i delkunstlæder, smart key, 7” audio display, Apple Carplay m. stemmestyring, vejbaneassistent, bakkestartassistent, træthedsregistrering, tozoners klimaanlæg, sædevarme i forsæder, projektionsforlygter, LED-kørelys foran, LED-baglygter, Bluetooth, 230V nødkabel, battery heating system og regenererende bremsesystem.

Man skal op i en Comfort-model for at få batteripakken på 64 kWh og en rækkevidde på op imod 450 kilometer.

Comfort-modellen har ud over det store batteri yderligere udstyr i form af bl.a. varmepumpe, 7” navigation, regnsensor, varme i rattet, TomTom-Liveservices, parkeringssensor bag, eco driving-funktioner i navigationen og el-justerbare/el-indklappelige sidespejle m. varme og blink.

Den højest udstyrede Advance-model. Modellen har yderligere Bi-LED-forlygter, luftdyser bagtil, parkeringssensor foran, sædevarme i bagsæder og trådløs telefonopladning.

Ud over spændingen om, hvor langt elbilen når på en opladning, er der ikke meget oprivende over at sidde bag rattet under en rækkeviddetest. Bortset fra en god kop kaffe, en lydbog eller bare, hvad jeg nu finder på.

På det seneste er det dog blevet værre, for de nye elbiler har virkelig fundet gnisten, og med enorme batterier kører de endnu længere end tidligere, før det er tid til at finde en ladestander. Tiden bag rattet er blevet lang.

Det kulminerede i sidste uge. Her havde jeg fået nøglerne til den helt nye Kia e-Niro, der for alvor satte min tålmodighed på prøve, for den kørte, kørte og kørte. Og kom næsten op på det officielle tal på 455 km.

Hele 420 km nåede den på min sædvanlige tur på testruten, der omfatter by, landevej- og motorvejskørsel. Godt hjulpet af 6-7 grader og tørre veje. Individuelle målinger på motorvej med 110 km/t. viser en rækkevidde på 320-340 km.

Resultatet overstiger den teknisk tilsvarende Hyundai Kona Electric, som blev udsat for samme tur, dog i januar, hvor der kun var 2 grader. Under de samme forhold vil rækkevidden være mere eller mindre identisk.

Kia e-Niro lander på omtrent det bedste tidspunkt. Alle taler om elbiler, og min ellers bil-ligeglade nabo har bestilt en, og når hans Hyundai Kona Electric bliver leveret til juni, er det slut med den gamle benzinslugende Peugeot Partner.

Spørgsmålet er, om han ikke skulle have bestilt den nye Kia e-Niro i stedet …

Lidt dyrere end tilsvarende Hyundai
Jeg tester Kia e-Niro med det store 64 kWh-batteri, der giver den lange rækkevidde, og med udstyrstrimmet Comfort, der er standardmodellen her og giver en pris på 334.999 kr. Der er også en topmodel til 349.999 kr. med lidt mere udstyr, mens jeg ikke vil anbefale versionen med det lille batteri på 39,2 kWh og en officiel rækkevidde på 289 km, som fås til 279.999 kr. i en skrabet Vision-udgave.

Priserne er lidt højere end fætteren fra Hyundai, der fås fra 274.995 kr. med det lille batteri og 309.995 kr. med den kraftige variant. Til gengæld er Kia også en bedre bil, kan jeg godt afsløre.

De to biler deler ellers den basale tekniske opbygning og har præcis samme batterikapacitet på 64 kWh og kræfter, der svarer til 204 hk.

De to biler er dog så efterspurgte, at der er mellem 10-12 måneders leveringstid.

Designet ligner stort set de andre Niro-modeller, der også fås som klassisk hybrid og mere avanceret plug-in hybrid. Kun nogle små ting som en blændet kølergrill med klap til laderen og nye 17 tommer alufælge skiller elbilen ud. Først og fremmest er Kia e-Niro en halv klasse større. De rå mål siger, at den er 19 cm længere, og mens bilerne er lige høje og bredde, er afstanden mellem akslerne, der indikerer, hvor meget plads det er muligt at skabe inde i bilen, hele 10 cm længere i Kia.

Selv de, der er mere end 180 cm høje, har god plads foran, men de finder hurtigt ud af, at e-Niro tilbyder bedre benplads og lidt mere rum i bredden. Der er mere end 100 mm ekstra benplads i Kia.

Men gulvet er hævet en smule som følge af batteriets placering, og det giver en ikke helt komfortabel siddestilling.

Derudover kan du klemme mere bagage ind i e-Niro, og det gælder også, når man lægger bagsæderne ned. Der er fleksible bagsæder i udformningen 60/40, men sædet kan ikke køre frem eller tilbage. Bagagerummet er 100 liter større end i Hyundai, og der er sågar et rum under bundpladen til opbevaring af ladekabler mv.

Jeg sidder også lidt mere komfortabelt i e-Niro, der tilmed har en bedre siddeposition, så du kan sidde behageligt med dine arme og ben udstrakte, mens man i Kona sidder langt mere oprejst.

E-Niros interiør er også mere lækkert, og den har højere kvalitet i materialerne. Til gengæld er den lille skærm på syv tommer ikke på højde med den løsning, man finder i Kona Electric, men Apple Carplay er dog med i prisen.

Hård affjedring
Så er der køreoplevelsen. Uanset hastighed vil du mærke mindre vind- og vejstøj, samtidig kører Kiaen mere komfortabelt, selv om affjedringen også er forholdsvis hård i Niroen. Det er et problem i flere elbiler, fordi undervognen skal kunne håndtere den høje vægt, og derfor er den ret hårdt sat op.

En praktisk anordning er det, at bilen aldrig ruller baglæns, selv om man starter på en bakke.

Jeg er også imponeret af den adaptive fartpilot, der selv holder farten helt ned til stilstand, hvis bilen foran bremser helt op, og det gør også køkørsel til en leg.

Og så det med dyb respekt, at jeg noterer, at elektronikken til selv at holde vognen i sporet, så føreren kan slippe rattet i små 15 sekunder ad gangen, holde sig inden for striberne og fungerer godt og bedre end i flere langt dyrere biler.

Sjov at køre bliver Kiaen aldrig, dertil er det 457 kg tunge batteri for stor en hæmsko for dynamikken i bilen. Godt nok ligger det i bunden af bilen til gavn for tyngdepunktet, men hurtig kørsel gennem sving er noget, der bare skal overstås, og bliver aldrig underholdende.

Det er også et irritationsmoment, at den kunstige lyd, ligesom i Hyundai, skal slås fra, hver gang man starter, for den er ikke til at holde ud at køre på.

Til gengæld virker systemet til at sende bremseenergi ned i batteriet fremragende, og man kan vælge tre forskellige niveauer for, hvor hårdt motorbremsen skal virke. Trykker man knappen ved rattet helt ind, kan man bremse helt ned til stilstand.

På motorvejen kører vognen med et lavt støjniveau, selv om dæk- og vindstøj er mere anmassende, nu hvor motorlyden er fraværende.

Alle modeller leveres inklusive en Clever-ladeboks, så man kan starte hjemmefra hver dag med et fuldt opladt batteri, hvis man vel at mærke bruger ca. 4.000 kr. for en lader med såkaldt fasefordeler. Sagen er nemlig, at elbilen i lighed med Hyundai, og den nye Jaguar Í-Pace i øvrigt, kun kan lade med én fase, hvilket kan gøre almindelig ladning yderst langsommelig. Medmindre man kører til en hurtiglader, ryger der kun 3,7 kW strøm ned i batteriet i timen og det dobbelte, hvis man har en fasefordeler. I timer er det 20 eller 10 timer.

Jeg testede også Kias evne på en 50 kW-lader, som der efterhånden er nogle stykker af. Her tog det godt en halv time at få 30 pct. på batteriet, en opladning fra 3 pct. til 80 pct. tog ca. en time, mens ledningen skal være koblet til i to timer for at nå 100 pct., fordi laderen skåner batteriet, hvis det skal fyldes helt op.

Ligesom hos Hyundai må bilen indtil videre ikke trække en trailer eller lignende efter sig, men ifølge Kia-importøren arbejder man på en løsning fra fabrikkens side.

Konklusion
Kia e-Niro er 25.000 kr. dyrere end en tilsvarende Hyundai Kona Electric, men den er merprisen værd. Den er større og mere komfortabel og er det bedste bud på en elbil til familien lige nu. Men tingene i bilbranchen går stærkt, og i løbet af 2020 kommer der en række nye elbiler, bl.a. fra VW-koncernen, der vil kunne sætte Kia e-Niro voldsomt under pres.

Brugeravatar
cbo
Indlæg: 670
Tilmeldt: søn 6. dec 2009 22:50
Bilmærke og model: Kia Optima SW PHEV 2018
Postnummer: 5240

Re: eNiro test og anmeldelser

Indlæg af cbo » fre 8. mar 2019 11:32

hib skrev:
fre 8. mar 2019 10:17
Konklusion
Kia e-Niro er 25.000 kr. dyrere end en tilsvarende Hyundai Kona Electric, men den er merprisen værd. Den er større og mere komfortabel og er det bedste bud på en elbil til familien lige nu. Men tingene i bilbranchen går stærkt, og i løbet af 2020 kommer der en række nye elbiler, bl.a. fra VW-koncernen, der vil kunne sætte Kia e-Niro voldsomt under pres.
Glædeligt at se en positiv Kia/Hyundai anmeldelse i Jyllandsposten. VWs presseafdeling har åbenbart ikke haft meget at skyde med i deres instruktion til Jyllands-Postens tester :) Men imponerende at han ved at VW vil sætte Kia/Hyundai under pres om et år. Skal vi nu ikke lige se hvor langt VWs elbiler kommer til faktisk at kunne køre, hvad de kommer til at koste og om de overhovedet kan levere dem....

..og så skal vi nok heller ikke regne med at Kia/Hyundai står stille jf. https://www.kiaklub.dk/viewtopic.php?f= ... 703#p61686
cbo
---------------------------------------------
2018 - ?: Kia Optima SW PHEV årg. 2018 (Aluminium Silver)
2010-2018: Kia Ceed SW 1,6 CRDI Exclusive årg. 2010 (Piston Grey)

Christian L
Indlæg: 182
Tilmeldt: fre 20. okt 2017 11:25
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV Advanced
Postnummer: 5700

Re: eNiro test og anmeldelser

Indlæg af Christian L » ons 13. mar 2019 13:02

cbo skrev:
fre 8. mar 2019 11:32
hib skrev:
fre 8. mar 2019 10:17
Konklusion
Kia e-Niro er 25.000 kr. dyrere end en tilsvarende Hyundai Kona Electric, men den er merprisen værd. Den er større og mere komfortabel og er det bedste bud på en elbil til familien lige nu. Men tingene i bilbranchen går stærkt, og i løbet af 2020 kommer der en række nye elbiler, bl.a. fra VW-koncernen, der vil kunne sætte Kia e-Niro voldsomt under pres.
Glædeligt at se en positiv Kia/Hyundai anmeldelse i Jyllandsposten. VWs presseafdeling har åbenbart ikke haft meget at skyde med i deres instruktion til Jyllands-Postens tester :) Men imponerende at han ved at VW vil sætte Kia/Hyundai under pres om et år. Skal vi nu ikke lige se hvor langt VWs elbiler kommer til faktisk at kunne køre, hvad de kommer til at koste og om de overhovedet kan levere dem....

..og så skal vi nok heller ikke regne med at Kia/Hyundai står stille jf. https://www.kiaklub.dk/viewtopic.php?f= ... 703#p61686
Tja, med den useriøse tilgang Kia har til levering, så kan alle vist sætte dem under pres. Men de er tydeligvis ligeglade, og der kan vist ikke herske tvivl om, at de primært producerer EV modeller for at leve op til EU kravene omkring Co2. Du har dog helt ret i, at vi må se, hvad VW disker op med, og om deres flotte udmeldinger om at have batterier nok til alle holder vand. Vi får se, det er uanset hvad en spændende tid vi er inde i, og der sker rigtigt meget :)
Glad indehaver af en Kia Niro PHEV Advanced
https://www.youtube.com/channel/UCa6GdR ... 7UjZA-fTdA

Brugeravatar
cbo
Indlæg: 670
Tilmeldt: søn 6. dec 2009 22:50
Bilmærke og model: Kia Optima SW PHEV 2018
Postnummer: 5240

Re: eNiro test og anmeldelser

Indlæg af cbo » ons 13. mar 2019 14:19

Jeg tror nu heller ikke at VW lige pludselig har fået en grøn hjerneblødning og nu vil lave elbiler for miljøets skyld :lol:
cbo
---------------------------------------------
2018 - ?: Kia Optima SW PHEV årg. 2018 (Aluminium Silver)
2010-2018: Kia Ceed SW 1,6 CRDI Exclusive årg. 2010 (Piston Grey)

Besvar