Servicepriser

Emner der udelukkende vedrører eNiro
Brugeravatar
cbo
Bilmærke og model: Kia Optima SW PHEV 2018
Postnummer: 5240

Re: Servicepriser

Indlæg af cbo » ons 18. sep 2019 10:24

Altandettaget skrev:
tirs 17. sep 2019 22:22
Ikke for at spille hellig - jeg har også været nødt til at vende hver en krone engang....men:

Hvad sker der med Jeres arbejdsplads, hvis vi alle sammen vælger at køre til Tyskland og handle, få lavet service, tænder, blive klippet osvosvosv.

Ja, det er dyrere at få noget lavet i Danmark - men du tjener også mere end en tysker med samme job.

Ting hænger sammen, og hvis vi kører til Tyskland (eller Sverige i mit tilfælde) for at få repareret bilen, så mister den lokale mekaniker sit job - så kan han ikke købe MIN vare - for dén er han nødt til, at købe i Tyskland, hvor momsen er lavere, og avancen mindre, fordi butikslokalerne er billigere fordi lønnen er lavere osv.

Jeg er helt med på, at det er DYRT at få lavet noget i Danmark - men vi hænger altså alle sammen sammen.
Argumentet holder ikke. Det vi taler om er autoriserede værksteder, der tager en urimelig høj pris for en ydelse som andre kan levere bedre og billigere - også i Danmark. Man kan godt finde gode værksteder i Danmark, der kan lave tingene til en fornuftig pris og med en god service. Men hvis de ikke ligger i nærheden af hvor du bor, eller du gerne vil bruge et autoriseret værksted, så er du alligevel nød til at komme ud at køre - og hvorfor så ikke tage til Tyskland eller Sverige.

Problemet i Danmark er
- at servicen er ringe. Mange virksomheder har en attitude, hvor det virker som om at du skal være glad for at de overhovedet gider at bruge tid på dig.
- at konkurrencen mange steder er svag, så virksomheder ikke behøver at konkurrere på pris og service.

Hvis nogle af de dyre værksteder lukkede i morgen, ville det overhovedet ikke være et problem at finde en anden mekaniker og han ville som også købe gulvtæpper og gulerødder.

I øvrigt er der også dårlige værksteder i Tyskland - men som du kan se har f.eks. Heidemann Flensburg et godt ry. Så folk kører jo ikke bare til Tyskland for at spare penge. De kører til Tyskland for at få den rigtige balance mellem pris, service og kvalitet.
cbo
---------------------------------------------
2018 - ?: Kia Optima SW PHEV årg. 2018 (Aluminium Silver)
2010-2018: Kia Ceed SW 1,6 CRDI Exclusive årg. 2010 (Piston Grey)

pipper
Bilmærke og model: Kia Optima Phev
Bilgalleri-profil: http://www.bilgalleri.dk/galleri/331489-kia_ceed
Postnummer: 6580

Indlæg af pipper » ons 18. sep 2019 18:00

Kia i Haderslev laver en reklame for tiden der siger "at de er lige så billige som i tyskland" mht. service.

Da jeg havde en Kia Ceed brugte jeg dem og de var billige ift. andre Kia forhandlere.

Jeg kan kun anbefale dem.

Altandettaget
Bilmærke og model: Kia Niro HEV
Postnummer: 2665

Indlæg af Altandettaget » søn 22. sep 2019 00:09

cbo skrev:
ons 18. sep 2019 10:24
Altandettaget skrev:
tirs 17. sep 2019 22:22
Ikke for at spille hellig - jeg har også været nødt til at vende hver en krone engang....men:

Hvad sker der med Jeres arbejdsplads, hvis vi alle sammen vælger at køre til Tyskland og handle, få lavet service, tænder, blive klippet osvosvosv.

Ja, det er dyrere at få noget lavet i Danmark - men du tjener også mere end en tysker med samme job.

Ting hænger sammen, og hvis vi kører til Tyskland (eller Sverige i mit tilfælde) for at få repareret bilen, så mister den lokale mekaniker sit job - så kan han ikke købe MIN vare - for dén er han nødt til, at købe i Tyskland, hvor momsen er lavere, og avancen mindre, fordi butikslokalerne er billigere fordi lønnen er lavere osv.

Jeg er helt med på, at det er DYRT at få lavet noget i Danmark - men vi hænger altså alle sammen sammen.
Argumentet holder ikke. Det vi taler om er autoriserede værksteder, der tager en urimelig høj pris for en ydelse som andre kan levere bedre og billigere - også i Danmark. Man kan godt finde gode værksteder i Danmark, der kan lave tingene til en fornuftig pris og med en god service. Men hvis de ikke ligger i nærheden af hvor du bor, eller du gerne vil bruge et autoriseret værksted, så er du alligevel nød til at komme ud at køre - og hvorfor så ikke tage til Tyskland eller Sverige.

Problemet i Danmark er
- at servicen er ringe. Mange virksomheder har en attitude, hvor det virker som om at du skal være glad for at de overhovedet gider at bruge tid på dig.
- at konkurrencen mange steder er svag, så virksomheder ikke behøver at konkurrere på pris og service.

Hvis nogle af de dyre værksteder lukkede i morgen, ville det overhovedet ikke være et problem at finde en anden mekaniker og han ville som også købe gulvtæpper og gulerødder.

I øvrigt er der også dårlige værksteder i Tyskland - men som du kan se har f.eks. Heidemann Flensburg et godt ry. Så folk kører jo ikke bare til Tyskland for at spare penge. De kører til Tyskland for at få den rigtige balance mellem pris, service og kvalitet.
Bare husk at du fik bilen serviceret billigt, når dit job ikke findes mere.
/Thomas.

Lokation:
Københavns vestegn
Bil-historik:
29 år med diverse PSA-biler.
Niro pr. 21/12 2018.

Brugeravatar
cbo

Indlæg af cbo » søn 22. sep 2019 10:13

Altandettaget skrev:
søn 22. sep 2019 00:09
Argumentet er rent sludder. Jobs i overbetalte, selvtilfredse kartelvirksomheder forsvinder. Det lever jeg fint med.

Det er jo en syg tanke at man som dansker skal betale overpris for serviceydelser for at holde liv i virksomheder, der ikke vil levere et ordentligt produkt.

De jobs må - ja bør faktisk - forsvinde.

Medarbejderne skal nok få job i de virksomheder i Danmark som kan levere en ordentlig ydelse til en fornuftig pris. Og som allerede nævnt her i tråden - de virksomheder findes faktisk og har det godt.
cbo

KiaOle
Bilmærke og model: Renault Scenic 130 HK
Postnummer: 5672

Indlæg af KiaOle » søn 22. sep 2019 10:56

Hej

Jeg fik fornylig lavet 15.000 km service på min KIA e-Soul 2020 (fravalgte bremserens). Nelleman Odense.
Pris 900 kr, men inden jeg dukkede op var prisen faldet til 702 kr inkl. moms Fin pris (der var så heller ikke lavet ret meget ifølge tjeklisten).

Borgen
Bilmærke og model: Kia Niro EV
Postnummer: 8700

Indlæg af Borgen » søn 22. sep 2019 17:29

cbo skrev:
søn 22. sep 2019 10:13
Altandettaget skrev:
søn 22. sep 2019 00:09
Argumentet er rent sludder. Jobs i overbetalte, selvtilfredse kartelvirksomheder forsvinder. Det lever jeg fint med.

Det er jo en syg tanke at man som dansker skal betale overpris for serviceydelser for at holde liv i virksomheder, der ikke vil levere et ordentligt produkt.

De jobs må - ja bør faktisk - forsvinde.

Medarbejderne skal nok få job i de virksomheder i Danmark som kan levere en ordentlig ydelse til en fornuftig pris. Og som allerede nævnt her i tråden - de virksomheder findes faktisk og har det godt.
Jeg er fuldstændig enig. Det viser sig også ofte, at de mennesker, som får mest ondt i nummer sidder med en pilsner i dåse uden pant.

For at køre den helt ud er det også dem, som får “venner” til at lave tingene sort for derefter at råbe, at vi andre skal betale noget mere i skat. :lol: Det sidste synes jeg bare lød godt. 8)

Hvis mærkeværkstederne ikke kan overleve så lad dem dø.

848kr for et service hvor de har opdateret GPS, støvsuget bilen og krydset af på en liste - 25min. Det er jo hjernedødt! 1200kr for at rense bremserne?!?

Altandettaget
Bilmærke og model: Kia Niro HEV
Postnummer: 2665

Indlæg af Altandettaget » søn 22. sep 2019 19:51

Min kommentar har intet med mærke- kontra uafhængige værksteder.

Jeg synes bare, at når vi vælger at få serviceret bilen i Tyskland, fordi det er for dyrt i Danmark, så kvæler vi det samfund vi selv lever af!
/Thomas.

Lokation:
Københavns vestegn
Bil-historik:
29 år med diverse PSA-biler.
Niro pr. 21/12 2018.

hib
Bilmærke og model: Kia Niro HEV Advance
Postnummer: 3390

Indlæg af hib » man 23. sep 2019 06:30

Hvorfor kan vi ikke bare fusionere med Tyskland - nu vi er i gang?

Brugeravatar
cbo

Indlæg af cbo » man 23. sep 2019 14:21

hib skrev:
man 23. sep 2019 06:30
Hvorfor kan vi ikke bare fusionere med Tyskland - nu vi er i gang?
Tror ikke jyder og Københavnere kan blive enige om hvorvidt vi skal melde os ind i Sverige eller Tyskland. :-)

Men "Danmark til Alperne" er da et godt slogan.
cbo

Elquiro-niro
Bilmærke og model: E-niro
Postnummer: 2860

Indlæg af Elquiro-niro » fre 27. sep 2019 22:40

Er det noget som ved om hvad er service pris i Sjælland? Jeg har kørt 13800 km så skal min bil til service snart.

Elquiro-niro

Indlæg af Elquiro-niro » ons 2. okt 2019 21:07

Jeg fik pris af 1.130 kr for 1. Service i Kia.

Borgen

Indlæg af Borgen » ons 2. okt 2019 22:26

Elquiro-niro skrev:
ons 2. okt 2019 21:07
Jeg fik pris af 1.130 kr for 1. Service i Kia.
Vanvittigt det tager 25min. Inkl. støvsugning

Elquiro-niro

Indlæg af Elquiro-niro » man 7. okt 2019 09:16

Kia sagde at serviceeftersyn tager cirka 1 - 1,5 time at udføre.

Borgen

Indlæg af Borgen » tirs 8. okt 2019 20:37

Elquiro-niro skrev:
man 7. okt 2019 09:16
Kia sagde at serviceeftersyn tager cirka 1 - 1,5 time at udføre.
Så er det muligvis inkl bremserens.
Mit tog 25min

Elquiro-niro

Indlæg af Elquiro-niro » tirs 22. okt 2019 23:08

Kia i Gladsaxe sagde at service var ikke med bremserens. De sagde at det var kontrol mest af det. Nej tak... jeg fik bedre tilbud fra Odense nelleman 900kr og det kan god komme ned til 702kr hvis det er ikke noget med bilen.

Besvar