Hvem har bestilt den nye e-Niro?

Emner der udelukkende vedrører eNiro
pedepop
Bilmærke og model: Skoda Roomster (men snart Kia e-Niro)
Postnummer: 2740

Hvem har bestilt den nye e-Niro?

Indlæg af pedepop » lør 19. jan 2019 10:07

Hej, nu hvor vi kender danske priser og udstyr på den nye e-Niro, og man rent faktisk kan skrive slutseddel på den, så tænkte jeg at det kunne være sjovt at høre fra folk der har bestilt en.

Jeg er selv en af dem :-)

Jeg var på en mailing liste hos Andersen & Martini, og da jeg den 10. januar 2019 fik en mail om at nu kunne der skrives slutseddel, så gik der ikke 10 minutter før jeg havde aftalt tid til at komme forbi og skrive slutseddel. Da jeg dagen efter om eftermiddagen kom forbi, fik jeg at vide at de allerede havde skrevet slutseddel på 40 stk - bare hos den ene forhandler (5 afdelinger i Storkøbenhavn).

Jeg har ingen ide om hvor jeg ligger i køen på landsplan - og det kunne de ikke oplyse hos forhandleren. Omkring marts får Kia i Danmark de første 40 biler hjem, som skal bruges som demobiler - så kan jeg rent faktisk komme ud og prøvekøre den :-). Dernæst får de en sending hjem fra fabrikken som allerede er ordret i forskellige udstyrsvarianter og farver. Hvis jeg er heldig kan jeg få en af dem (og så må jeg være fleksibel med farve). Og ellers skal min bil ordres fra fabrikken, og så taler vi 9-12 måneder.

Generelt ved de ikke hvornår de får bilerne hjem, og hvor mange de får. Så det er bare at vendte spændt.

Og så glæder jeg mig jo også til at blive Kia-ejer :-)

Brugeravatar
cbo
Bilmærke og model: Kia Optima SW PHEV 2018
Postnummer: 5240

Re: Hvem har bestilt den nye e-Niro?

Indlæg af cbo » lør 19. jan 2019 10:34

Om der er flere eller ej, så glæder jeg mig rigtig meget til at høre dine erfaringer med bilen. Og til at prøve en tur hos forhandleren. Til lykke med bestillingen :D
cbo
---------------------------------------------
2018 - ?: Kia Optima SW PHEV årg. 2018 (Aluminium Silver)
2010-2018: Kia Ceed SW 1,6 CRDI Exclusive årg. 2010 (Piston Grey)

Christian L
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV Advanced
Postnummer: 5700

Indlæg af Christian L » man 21. jan 2019 09:17

Jamen, det bliver jo spændende at se, hvornår du får din bil :)

Personligt kommer jeg til at vente. Syntes de har prissat den en tand for højt, så vil afvente VW´s ID model, som skulle komme til samme priser som Golf Diesel. Hvad det betyder i DK, må tiden vise. Selv om jeg syntes Niro er en fantastisk bil, så har den nogle mangler, særligt som EV fatter jeg ikke, at de har valgt ikke at levere den med app support i EU. Den feature vil jeg faktisk helst ikke undvære på en el bil. Og når man alligevel skal vente 9-12 måneder, så kan det være der kommer nogle gode alternativer.
Glad indehaver af en Kia Niro PHEV Advanced
https://www.youtube.com/channel/UCa6GdR ... 7UjZA-fTdA

Brugeravatar
Wee
Bilmærke og model: Kia Optima SW PHEV
Bilgalleri-profil: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=159482
Postnummer: 3200
Geografisk sted: Helsinge
Kontakt:

Indlæg af Wee » man 21. jan 2019 10:09

Var der ikke noget med at app understøttelsen kommer senere i e-niro ? Synes at jeg læste det i et link fra et norsk site.
----------------------------------------
Racing on the streets is like competing in the special olympics -
it doesn't matter if you win, you're still a retard.

Billede

Brugeravatar
cbo

Indlæg af cbo » man 21. jan 2019 11:17

Christian L skrev:
man 21. jan 2019 09:17

Personligt kommer jeg til at vente. Syntes de har prissat den en tand for højt, så vil afvente VW´s ID model, som skulle komme til samme priser som Golf Diesel. Hvad det betyder i DK, må tiden vise. Selv om jeg syntes Niro er en fantastisk bil, så har den nogle mangler, særligt som EV fatter jeg ikke, at de har valgt ikke at levere den med app support i EU. Den feature vil jeg faktisk helst ikke undvære på en el bil. Og når man alligevel skal vente 9-12 måneder, så kan det være der kommer nogle gode alternativer.
Prøv at zappe gennem konfigurationen af en diesel Golf og tilføj det samme udstyr som en e-Niro har - tror hurtigt du ender på 400.000. Men vi får se :)

Enig i at det er noget høvl med den manglende App til Kia - både EV og PHEV.
cbo

jvind
Bilmærke og model: Kia Optime SW PHEV
Postnummer: 2860

Indlæg af jvind » man 21. jan 2019 12:47

cbo skrev:
man 21. jan 2019 11:17
Prøv at zappe gennem konfigurationen af en diesel Golf og tilføj det samme udstyr som en e-Niro har - tror hurtigt du ender på 400.000. Men vi får se :)

Hvis det er i Tyskland at prisen på en el og en dieselgolf skal være ca det samme, så må elversionen herhjemme blive noget billigere da der er noget mere afgift på diesel end el herhjemme (i hvert fald de næste to år)

Vedr. app skulle version 2 af E-Niro få det, den skulle gå i produktion til Maj så alle dem der nu bliver bestilt til levering om 9-12 måneder burde få det - det sagde min forhandler i hvert fald da vi lavede aftale.

pedepop

Indlæg af pedepop » man 21. jan 2019 13:06

cbo skrev:
lør 19. jan 2019 10:34
Om der er flere eller ej, så glæder jeg mig rigtig meget til at høre dine erfaringer med bilen. Og til at prøve en tur hos forhandleren. Til lykke med bestillingen :D
Jeg skal med glæde dele min erfaring når jeg engang få bilen :-)

pedepop

Indlæg af pedepop » man 21. jan 2019 13:19

Christian L skrev:
Der er ikke nogen tvivl om at hvis man venter et par år, vil man kunne komme til at eje en elbil meget billigere end hvad der er muligt lige nu. Ikke kun pga. VW's ID modeller, men også fordi mange af de andre producenter er klar med elbil-modeller i forskellige prisklasser. F.eks. kommer Opel Corsa som ren elbil til næste år, og ligeledes kommer mikrobil trekløveret Up/Citigo/Mii i elbil udgave med væsentlig længere rækkevidde end den nuværende VW eUp. Jeg har ønsket mig en elbil i 2 år, og vil ikke vente mere. Jeg har ingen vrangsforestillinger om at det er en god forretning at købe elbil lige nu - bare usikkerheden omkring gensalgsværdi vil nok få mange til lige at vente, og lade sådan nogen elbil-nørder som mig være frontløber og tage de økonomiske tæsk :-)

Ja, ærgerligt med app support. Det kommer efter sigende senere, men det bliver ikke muligt med eftermontering. Jeg må bare selv smutte ud og starte forvarmning før jeg skal afsted, eller også må jeg tidsindstille den hvis jeg ved hvornår jeg skal afsted.

Doc
Postnummer: 0

Indlæg af Doc » man 21. jan 2019 18:58

Har også lagt en ordre på e-Niro, men har gjort mig nogle af de samme overvejelser som Christian L. bl.a med at vente på en I.D eller en helt anden model af elbil, men den lidt lavere afgift i 2019 trækker også - er lidt i tvivl om jeg har gjort det rette... :?

Prisen er ret høj, og som tidligere sagt ikke mulighed for træk (medmindre et træk til en ICE model kan tilpasses/monteres til min cykelholder :mrgreen: ), og ingen app (indtil videre) men tror så heller ikke på nogle rygter vedr hverken app eller træk inden jeg har set det med egne øjne :wink:

Skal også vente 9-12 måneder, så inderst inde håber jeg lidt på at disse manglende features når at komme med. Nogen der ved hvornår KIA skifter modelår? Og hvor lang tid det tager at få bilerne sejlet herover? Måske sandsynligheden er størst at ændringerne kommer til næste modelår :?:

Christian L

Indlæg af Christian L » tirs 22. jan 2019 08:56

Doc skrev:
man 21. jan 2019 18:58
Har også lagt en ordre på e-Niro, men har gjort mig nogle af de samme overvejelser som Christian L. bl.a med at vente på en I.D eller en helt anden model af elbil, men den lidt lavere afgift i 2019 trækker også - er lidt i tvivl om jeg har gjort det rette... :?

Prisen er ret høj, og som tidligere sagt ikke mulighed for træk (medmindre et træk til en ICE model kan tilpasses/monteres til min cykelholder :mrgreen: ), og ingen app (indtil videre) men tror så heller ikke på nogle rygter vedr hverken app eller træk inden jeg har set det med egne øjne :wink:

Skal også vente 9-12 måneder, så inderst inde håber jeg lidt på at disse manglende features når at komme med. Nogen der ved hvornår KIA skifter modelår? Og hvor lang tid det tager at få bilerne sejlet herover? Måske sandsynligheden er størst at ændringerne kommer til næste modelår :?:
De laver jo bilen med app support til hjemmemarkedet, og for PHEV også i USA. Men af en eller anden grund, så har modellerne i EU ikke denne funktion. Det er lidt øv, og jeg kan kun undre mig over den beslutning. Måske kommer det senere, måske ikke. Og ja, man kan godt leve uden, men medmindre man bestiller bilen sådan rimeligt nu, kommer man til at vente endnu længere end de 9-12 måneder jf. min forhandler. Og så vil der være dukket mange andre op, som måske har mere styr på leveringstiderne, måske ikke :)

Christian L

Indlæg af Christian L » tirs 22. jan 2019 08:59

cbo skrev:
Christian L skrev:

Enig, men nu stammer udtalelsen fra VW Tyskland, og vi taler derfor om priser uden danske afgifter. Dermed bør den blive billigere. Men det er jo ikke til at vide hvad importøren sætter prisen til, når den engang rammer markedet. Det bliver også spændende at se, om de kan leve op til deres løfte om, at kunne levere nok. Noget som jo hverken Huyndai eller Kia evner. Uanset hvad, så går vi en spændende tid i møde :)

Brugeravatar
cbo

Indlæg af cbo » tirs 22. jan 2019 10:50

Christian L skrev:
tirs 22. jan 2019 08:59
cbo skrev:
Christian L skrev:

Enig, men nu stammer udtalelsen fra VW Tyskland, og vi taler derfor om priser uden danske afgifter. Dermed bør den blive billigere. Men det er jo ikke til at vide hvad importøren sætter prisen til, når den engang rammer markedet. Det bliver også spændende at se, om de kan leve op til deres løfte om, at kunne levere nok. Noget som jo hverken Huyndai eller Kia evner. Uanset hvad, så går vi en spændende tid i møde :)
Tja, bum... Igen, hvis en "Golf Diesel" er med meget udstyr og en stor motor ender den hurtigt på 35.000 til 40.000+ euro. En E-Niro koster 38.000 - 44.000 Euro i Tyskland. VW-koncern har jo ikke kunnet levere nok almindelig fossil-biler, så det bliver næppe nemmere for dem at levere el-biler. Og under alle omstændigheder er Danmark et lille marked reguleret af nogle vægelsindede krejler på Christiansborg, så vi står næppe først i kø til at få dem.

Så jeg er ikke udpræget optimistisk i forhold til de billigere el-biler i DK de kommende par år med mindre Uffe Elbæk bliver statsminister - for så SKAL du køre i el-bil, spise roesuppe og tage på ferie på Lolland :twisted:
cbo

Brugeravatar
SilverRio
Bilmærke og model: Kia proCee'd
Geografisk sted: Faxe Kommune
Kontakt:

Indlæg af SilverRio » tirs 22. jan 2019 20:52

hejsa

jeg har bestilt min den 14/1...forventet leveringstid 9-12 Måneder

Doc

Indlæg af Doc » tirs 22. jan 2019 22:40

SilverRio skrev:
tirs 22. jan 2019 20:52
hejsa

jeg har bestilt min den 14/1...forventet leveringstid 9-12 Måneder
Tillykke med bilen!
Og du har fået samme melding vedr lev.tid som jeg har fået. Men den der venter på noget godt... :wink:

Men fik i dag et tilbud fra FDEL (hvor jeg er medlem) om at se og prøve bilen her i starten af februar.
Det bliver sku' spændende - nu kan man så få lov til at teste bilen, efter den er bestilt :mrgreen:

Jenner
Postnummer: 8340

Indlæg af Jenner » tirs 29. jan 2019 20:37

Jeg har bestilt her i weekenden. Advance i aluminium Silver :D

Besvar