Hvem har bestilt den nye e-Niro?

Emner der udelukkende vedrører eNiro
Starpils
Bilmærke og model: Mazda CX-3 Optimun ( E-Niro er bestilt )
Bilgalleri-profil: https://www.bilgalleri.dk/galleri/35210 ... _0_optimum
Postnummer: 5700

Re: Hvem har bestilt den nye e-Niro?

Indlæg af Starpils » søn 31. mar 2019 18:48

SilverRio skrev:
lør 30. mar 2019 22:42
Ok jeg blive lidt nervøs nu :shock: har lige set prislisten blive opdateres og min bestilte farve blive fjernet (Moss Grey)
Har du ikke talt med din forhandler endnu?? Jeg blev bedt om at overveje en anden farve hvis det ikke kunne lade sig gøre med moss gray. Min forhandler mente dog at siden der var kommet en forventet leveringsdato på min så burde farven også være godkendt

Brugeravatar
SilverRio
Bilmærke og model: Kia proCee'd
Postnummer: 0
Geografisk sted: Faxe Kommune
Kontakt:

Indlæg af SilverRio » søn 31. mar 2019 19:51

@jang
direk på kias webside. prisen har jeg ikk samlinget men farven er hvertfald uden den brun og sam sagt moss gray

@starpils
har send en e-mail hvor jeg bede om forklaring pga syns bare de er lige pt mere spørgsmåls som alt anden

JAaM
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV Advance (2017) Snow White Pearl
Postnummer: 4400
Geografisk sted: Nordvestsjælland

Indlæg af JAaM » søn 31. mar 2019 22:03

jang skrev:
søn 31. mar 2019 15:06
Hvad sker der med priserne? Og hvor har du set det?

P.s. var der nogle der kunne fortælle mig samlet kabellængde på Mormor lader til e-niro eller phev?
Mormorladekablet er ca. 5 m. incl boksen på kablet.

jang
Bilmærke og model: Kia e-Niro 64kwh Advanced
Postnummer: 9700

Indlæg af jang » man 1. apr 2019 17:39

Tak for info!

Starpils
Bilmærke og model: Mazda CX-3 Optimun ( E-Niro er bestilt )
Bilgalleri-profil: https://www.bilgalleri.dk/galleri/35210 ... _0_optimum

Indlæg af Starpils » man 8. apr 2019 18:17

Fik en mail fra forhandleren idag om at jeg ikke kunne få min bil i moss Gray, så det er lidt træls. Men så må jeg bare vælge en anden farve istedet 😊

Brugeravatar
SilverRio
Kontakt:

Indlæg af SilverRio » fre 12. apr 2019 17:38

jeg fik også den kedelig opkald i dag. har skifte nu til platinum grå. har også spurgt angående leveringstid de vil han ikk sige nogen til

lokesen
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV
Postnummer: 9230

Indlæg af lokesen » fre 12. apr 2019 20:31

Tesla Model 3 er kommet til salg idag til 369000 kr - det er pludselig meget tæt på eNiro.

Brugeravatar
helskov
Bilmærke og model: Hyundai Ioniq PHEV Premium
Bilgalleri-profil: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=405456
Geografisk sted: FrølundeFed (Korsør)

Indlæg af helskov » lør 13. apr 2019 13:58

Skulle jeg vælge e-bil ville hverken Niro eller Kona komme på tale mere efter Model 3 er kommet ned i pris. Så meget mere bil for pengene i model3 og så kan den rent faktisk leveres inden for fornuftig tid. I Norge kan jeg læse at rigtig mange Niro og Kona bliver afbestilt.
Best Regards
Søren H

Tidligere 2014 Kia Cee'd 1.6 CRDI Premium kørt 135.000km.
Tidligere 2007 Cee'd 1.6 CRDI EX i 9år med 285.000 problemfrie km. :-)

Brugeravatar
SilverRio
Kontakt:

Indlæg af SilverRio » lør 13. apr 2019 18:42

problem er bare ved model 3 til 369tsd de har ingen udstyr. vil man har samlings udstyr med e niro må man mindst vælge premium interiør og så er vi allerede over 430tsd igen

PBH
Postnummer: 3720

Indlæg af PBH » man 15. apr 2019 13:27

Så vidt jeg kan se er der masser af udstyr med i normalprisen på en Tesla Model 3 Standard Range Plus til kr. 376.520,-
Jeg tænker at e-Niro skal ned i noget der minder om lige under 300.000,- for en Comfort, for at være attraktiv ifht. Model 3.
Med venlig hilsen,
Peter

GitteN
Kontakt:

Indlæg af GitteN » tirs 16. apr 2019 12:58

Jeg joiner lige klubben! Jeg har nemlig også lige bestilt den. Hele familien glæder sig til at få den hjem, så vi er "godt kørende", når vi tager en uge til Italien næste måned :)

PBH
Postnummer: 3720

Indlæg af PBH » tirs 16. apr 2019 13:40

GitteN, har du lige bestilt og får leveret inden I skal afsted til Italien i næste måned?
Det er hurtig levering må man sige.
Så må man føle sig lidt ærgerlig hvis man sidder og har fået en levering i foråret 2020 stillet i udsigt...
Med venlig hilsen,
Peter

lokesen
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV
Postnummer: 9230

Indlæg af lokesen » fre 19. apr 2019 12:39

Jeg må indrømme jeg har afbestilt min eNiro og bestilt en Tesla Model 3, den dag den blev sat ned til 369.000 kr.

Hovedgrunden er at jeg ikke kan få at vide hvornår jeg kan få en eNiro - andet end det minimum er et års ventetid.

Christian L
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV Advanced

Indlæg af Christian L » ons 24. apr 2019 15:15

Jeg syntes Model 3 og Niro er 2 meget forskellige biler. Hvis man udelukkende går efter at køre el, så er valget naturligvis nemt. Men Model 3 har i min optik en hel del minusser, som man ihvertfald skal have med i tankerne:

Elendig samlekvalitet og finish. Se bare Teslabjørns video, hvor han modtager hans nye Model 3.
En klar designfejl ved bagklap til bagagerum, hvor vandet fra regnvejr kommer i dit bagagerum når du åbner.
Begrænset brugsværdig i forhold til at proppe ting i bagagerummet (sedan).
En fuldstændig mangel på knapper. Jeg er selv stor tilhænger af minimalistisk design, men at skulle tilgå varmen i sæder, klimakontrol, etc. via en skærm, det skal man være klar på om er et problem.
Manglende hud eller visning af kører info i synsfelt. Jeg kørte selv en C4 engang, hvor køreinfo også var til højre for rattet. Fan af det blev jeg aldrig. Det er synd, man ikke har overvejet det.
Teslas ry for at deres biler har/får fejl. Igen se på bare Tesla Bjørn, og de virkelige mange gange hans biler har været brudt ned.
Og så er der naturligvis usikkerheden omkring fremtiden for Tesla i forhold til deres manglende indtjening. Det ser dog ud til at være på vej mod noget fornuftigt, men en solid virksomhed kan man vist ikke kalde den.

Når det så er sagt, så er der virkeligt mange gode ting ved bilen også. Særligt deres evne til at opdatere software er fantastisk. Har set, at de nu har lavet det, så man med en Tesla dongle, kan bruge de mange kameraer som dashcam. Det er smart, og noget de andre kunne lære af.

Hvis man kan leve med ovenstående udfordringer, så virker standar range Model 3 som et virkeligt godt køb. Man får tilmed fartpilot med i prisen, som ellers koster 25.000 på long range og perfomance.

Kia/Huyndai på den anden side er lidt af en joke når vi taler EV. De lancerer biler uden app support i Europa, selv om de har udviklet det.
Deres produktions mængder er helt i skoven, og gør næsten grin med deres kunder. Og ja, så er prisen på en godt udstyret Niro for høj pt.

Kan man have lidt is i maven, og ikke behøver skifte bil de næste 1-2 år, så ser det ud til, at vi som forbrugere vil have et markant bedre udvalg. Så jeg tænker selv at holde mig til det :)
Glad indehaver af en Kia Niro PHEV Advanced
https://www.youtube.com/channel/UCa6GdR ... 7UjZA-fTdA

Niro
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV Clever ladeboks
Postnummer: 6771

Indlæg af Niro » ons 24. apr 2019 22:30

Christian L skrev:
ons 24. apr 2019 15:15
Jeg syntes Model 3 og Niro er 2 meget forskellige biler. Hvis man udelukkende går efter at køre el, så er valget naturligvis nemt. Men Model 3 har i min optik en hel del minusser, som man ihvertfald skal have med i tankerne:

Elendig samlekvalitet og finish. Se bare Teslabjørns video, hvor han modtager hans nye Model 3.
En klar designfejl ved bagklap til bagagerum, hvor vandet fra regnvejr kommer i dit bagagerum når du åbner.
Begrænset brugsværdig i forhold til at proppe ting i bagagerummet (sedan).
En fuldstændig mangel på knapper. Jeg er selv stor tilhænger af minimalistisk design, men at skulle tilgå varmen i sæder, klimakontrol, etc. via en skærm, det skal man være klar på om er et problem.
Manglende hud eller visning af kører info i synsfelt. Jeg kørte selv en C4 engang, hvor køreinfo også var til højre for rattet. Fan af det blev jeg aldrig. Det er synd, man ikke har overvejet det.
Teslas ry for at deres biler har/får fejl. Igen se på bare Tesla Bjørn, og de virkelige mange gange hans biler har været brudt ned.
Og så er der naturligvis usikkerheden omkring fremtiden for Tesla i forhold til deres manglende indtjening. Det ser dog ud til at være på vej mod noget fornuftigt, men en solid virksomhed kan man vist ikke kalde den.

Når det så er sagt, så er der virkeligt mange gode ting ved bilen også. Særligt deres evne til at opdatere software er fantastisk. Har set, at de nu har lavet det, så man med en Tesla dongle, kan bruge de mange kameraer som dashcam. Det er smart, og noget de andre kunne lære af.

Hvis man kan leve med ovenstående udfordringer, så virker standar range Model 3 som et virkeligt godt køb. Man får tilmed fartpilot med i prisen, som ellers koster 25.000 på long range og perfomance.

Kia/Huyndai på den anden side er lidt af en joke når vi taler EV. De lancerer biler uden app support i Europa, selv om de har udviklet det.
Deres produktions mængder er helt i skoven, og gør næsten grin med deres kunder. Og ja, så er prisen på en godt udstyret Niro for høj pt.

Kan man have lidt is i maven, og ikke behøver skifte bil de næste 1-2 år, så ser det ud til, at vi som forbrugere vil have et markant bedre udvalg. Så jeg tænker selv at holde mig til det :)
Jeg kan heller ikke forstå, hvordan man kan afbestille en Kia e-Niro og købe en Tesla, for det er jo 2 vidt forskellige biler. Du sidder helt nede ved jorden i en Tesla 3 og "højt oppe" i en Niro. :) Den er direkte grim indeni med den store skærm og ellers nøgen. App support kommer til næste år på e-Niro.
Dog kunne jeg aldrig finde på at købe en e-Niro, fordi jeg har en PHEV. Den er fantastisk alsidig og med anhængertræk. Den er for mig ligeså billig at køre i, selvom jeg skal tanke benzin på, som en EV bil, fordi jeg kan udnytte at lade op optimalt, selvom jeg har kørt 42.000 km det første år, jeg har haft den. El koster kun 299 pr. måned.
I dag var jeg ude at prøve en Mercedes A 200 med 1.3 og 163 HK motor. Det er en lækker bil at køre i, men den støjer en del mere end Niro under acceleration, og skal den have det samme udstyr som min PHEV er prisen ca. 457.000.

Jo Kia kan godt lave gode biler. :D :D

Besvar