Hvem har bestilt den nye e-Niro?

Emner der udelukkende vedrører eNiro
Borgen
Bilmærke og model: Kia Niro EV
Postnummer: 8700

Re: Hvem har bestilt den nye e-Niro?

Indlæg af Borgen » ons 24. apr 2019 23:10

Jeg sidder pt. i LAX på vej hjem og jeg har set rigtig rigtig mange Tesla model 3. Det er en helt anden bil, det eneste den har tilfælles med Niro er at de kører på 100% strøm.
Vi har 2 hunde som skal med og det vil ikke lykkedes i en T3.

Brugeravatar
cbo
Bilmærke og model: Kia Optima SW PHEV 2018
Postnummer: 5240

Indlæg af cbo » tors 25. apr 2019 10:28

Christian L skrev:
ons 24. apr 2019 15:15
Og så er der naturligvis usikkerheden omkring fremtiden for Tesla i forhold til deres manglende indtjening. Det ser dog ud til at være på vej mod noget fornuftigt, men en solid virksomhed kan man vist ikke kalde den.
Næh. De solgte 63.000 biler i første kvartal 2019 og rapporterede et underskud på 47 milliarder kroner. Så Tesla smider 75.000 kr i bagerummet hver gang de sælger en bil. Så kan man da godt forstå, at de kan sælge dem "billigt".🙂

Elon Musk skal nok finde investorer lidt endnu (med mindre han springer en sikring igen og plaprer løs på Twitter...) men på et tidspunkt lukker festen - og hvem opdaterer så softwaren på min Tesla og reparerer de fejl og mangler der er?
cbo
---------------------------------------------
2018 - ?: Kia Optima SW PHEV årg. 2018 (Aluminium Silver)
2010-2018: Kia Ceed SW 1,6 CRDI Exclusive årg. 2010 (Piston Grey)

PBH
Postnummer: 3720

Indlæg af PBH » tors 25. apr 2019 11:17

Der er ingen tvivl om at det er to forholdsvist forskellige biler, men der er dog stadig nogle ligheder i størrelse, rækkevidde og prisniveau.
Men jeg er enig med dig ChristianL, i at man skal have overvejet de "specielle" designvalg Tesla har foretaget.Et godt eksempel er, at selv hvis man ønsker at åbne handskerummet, skal man en tur via touchskærmen.

Jeg synes på den ene side at det er forfriskende at et firma uden en lang "arv", forsøger en helt ny tilgang til bildesign, men på den anden side er jeg måske ikke klar til selv at skulle leve med alle valgene.
Hvordan samlekvaliteten er, synes jeg er svært at sige noget definitivt om udfra enkeltstående udsagn i f.eks. YouTube videoer. Men jeg synes godt man kan være bekymret for hvordan det ser ud når man skal have sin Tesla til service og endnu værre, hvis man f.eks. skal have lave noget på garantien. Hvor langt væk ligger værkstedet og hvor lang er ventetiden?
Og så er det rigtigt CBO, at hele økonomien omkring Tesla virker nærmest uvirkelig - kan de virkelig blive ved med at skaffe penge? er de "for store til at fejle"??

Men en ting kan man sige om Tesla: de gider godt at lave elbiler. Det er måske mere end man kan sige om de fleste andre bilproducenter. De lover en masse "lige om lidt", men der er ikke mange der har vist engagement nok til at afsætte tilstrækkelig produktionskapacitet til at kunne levere en ordentlig mængde biler.
Med venlig hilsen,
Peter

Brugeravatar
cbo

Indlæg af cbo » tors 25. apr 2019 12:36

PBH skrev:
tors 25. apr 2019 11:17
Og så er det rigtigt CBO, at hele økonomien omkring Tesla virker nærmest uvirkelig - kan de virkelig blive ved med at skaffe penge? er de "for store til at fejle"??

Men en ting kan man sige om Tesla: de gider godt at lave elbiler. Det er måske mere end man kan sige om de fleste andre bilproducenter. De lover en masse "lige om lidt", men der er ikke mange der har vist engagement nok til at afsætte tilstrækkelig produktionskapacitet til at kunne levere en ordentlig mængde biler.
Tesla opererer jo på et lille bitte bilmarked - elbiler - , som de stort set har haft for sig selv. Tesla er kun stor på det marked. I den større sammenhæng er Tesla mikroskopisk. Hyundai/Kia solgte 21.000 elbiler i første kvartal 2019, 54.000 hybrider og lidt over en million biler i alt. Det tjente de ca. 4,5 milliarder på - og det var et dårligt kvartal....

Det viser jo tydeligt at profitten stadig ligger i fossilmarkedet, ikke i elbil markedet.

Hvis elbiler bliver et hit - måske endog fremtiden for privatbilismen - så må de store bilfabrikker jo omstille sig eller dø. Hyundai/Kia har jo allerede vist at de kan lave elbiler, som vi gider køre i, så det er bare et spørgsmål om at skrue op for det ene og ned for det andet. VW kan måske også finde ud af at bygge en elbil og det kan mange andre sikkert også. Teslas eneste håb om overlevelse i den situation er at blive store hurtigt og det har de jo haft temmelig svært ved.

Et bud - når el-bil markedet bliver tilstrækkelig stort, så sælger Musk Tesla til General Motors og bruger pengene til at flyve til Mars 😀
cbo

PBH
Postnummer: 3720

Indlæg af PBH » tors 25. apr 2019 12:47

Der er ingen tvivl om, at profitten stadig ligger i fossilmarkedet for de store spillere.
Men det bliver bare sådan en kedelig oplevelse for kunderne, når de oplever leveringstider på 1-2 år!
Derfor kunne man ønske sig, at de afsatte lidt mere produktionskapacitet, så man i det mindste kunne komme ned i omegnen af 5-6 måneders leveringstid.
Jeg har i hvert fald svært ved at planlægge 1-2 år i forvejen hvilken bil jeg ønsker at købe - især når de danske politikere er nærmest ude af stand til at planlægge bare en lille smule ud i fremtiden. Man ved jo reelt ikke hvad man skal betale for bilen, da afgifterne kan være ændret flere gange i leveringsperioden.
Med venlig hilsen,
Peter

Brugeravatar
cbo

Indlæg af cbo » tors 25. apr 2019 13:15

PBH skrev:
tors 25. apr 2019 12:47
Der er ingen tvivl om, at profitten stadig ligger i fossilmarkedet for de store spillere.
Men det bliver bare sådan en kedelig oplevelse for kunderne, når de oplever leveringstider på 1-2 år!
Derfor kunne man ønske sig, at de afsatte lidt mere produktionskapacitet, så man i det mindste kunne komme ned i omegnen af 5-6 måneders leveringstid.
Jeg har i hvert fald svært ved at planlægge 1-2 år i forvejen hvilken bil jeg ønsker at købe - især når de danske politikere er nærmest ude af stand til at planlægge bare en lille smule ud i fremtiden. Man ved jo reelt ikke hvad man skal betale for bilen, da afgifterne kan være ændret flere gange i leveringsperioden.
Jeg tænker at Kia/Hyundai meget gerne vil levere flere biler, men at succesen er kommet bag på dem. Og DK er jo ikke et særlig interessant marked sammenlignet med Korea, Kina, Norge etc.

Kia/Hyundai tjener penge og folk står i kø efter deres biler - Tesla har dundrende underskud og masser af varer på hylderne. Hvad virker som det smarteste på den lange bane....?
cbo

Robert e-niro
Bilmærke og model: Kia e-niro
Postnummer: 8300
Kontakt:

Indlæg af Robert e-niro » lør 27. apr 2019 03:48

Har bestilt en long range model 3 RWD med en rækkevidde på 600km og kan lades derhjemme via kraftstik med 11kw med deres wallbox til kr 4020 kr.
Pris for bilen 417.000,- med levering i maj/juni. (Kræver et opkald på tlf da den model ikke er at finde på Tesla hjemmeside)
Fik besked på at min KIA e-niro bestilling fra starten af januar som skulle have været leveret i marts er udskudt yderligere 8 til 12 måneder.

Pøj pøj til jer andre. Jeg kunne ikke vente længere.

Billede

lokesen
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV
Postnummer: 9230

Indlæg af lokesen » fre 3. maj 2019 09:06

Jeg har bestilt præcis samme model som dig, jeg fik også annulleret min e-niro. Det var også primært ventetiden der gjorde udslaget, samt at hvis den bliver udskudt nok, så er det jo ikke sikkert at afgifts reglerne er de samme til den tid. Det kunne jeg ikke rigtigt finde ro med at vide.

Hvis nogen af jer andre tager springet, så brug mit link her når i bestiller:

http://ts.la/rasmus41022

Så får i 7500 km gratis optankning på Tesla Ladestandere (og det får jeg også). Bare klink på linket, så kører det automatisk. Jeg glemte det desværre selv da jeg bestilte, så jeg vil blive ovenud lykkelig hvis i bruger mit link.

På forhånd tak. Jeg synes stadig e-Niro er en super fed bil og jeg er rigtig glad for min Niro Plug-in

Christian L
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV Advanced
Postnummer: 5700

Indlæg af Christian L » fre 3. maj 2019 10:58

Robert e-niro skrev:
lør 27. apr 2019 03:48
Har bestilt en long range model 3 RWD med en rækkevidde på 600km og kan lades derhjemme via kraftstik med 11kw med deres wallbox til kr 4020 kr.
Pris for bilen 417.000,- med levering i maj/juni. (Kræver et opkald på tlf da den model ikke er at finde på Tesla hjemmeside)
Fik besked på at min KIA e-niro bestilling fra starten af januar som skulle have været leveret i marts er udskudt yderligere 8 til 12 måneder.

Billede
Prisen er nu steget med 25.000, da det var en "fejl" at netop denne model kom med AP. Og hvem vil have en uden. Så godt for dem, som fik bestilt inden 1. maj, surt for resten der var klar til det.....
Glad indehaver af en Kia Niro PHEV Advanced
https://www.youtube.com/channel/UCa6GdR ... 7UjZA-fTdA

Borgen

Indlæg af Borgen » fre 10. maj 2019 14:00

Uhh forhandleren ringede og fortalte, at omkring 10 dage så kommer el vognen. :mrgreen:

jang
Bilmærke og model: Kia e-Niro 64kwh Advanced
Postnummer: 9700

Indlæg af jang » lør 11. maj 2019 14:10

Så får du travlt med Clever (hvis du da ønsker abb. ved dem).

Kan sige jeg var i samme situation da min e-Niro kom 9 mdr. før tid, men Clever klarede installation på 5 dage efter et par kald til kundeservice.... Oplevede super service (modsat mange andre på Trust pilot)

Skrev i øvrigt en anmeldelse midt i april efter installation, den kan du checke ... Hint: 5 stjerner, så den er ikke svær at finde.

Efter 1 1/2 måned og 3000km kan jeg godt love dig du bliver glad for din nye "ellert".

peterromer
Bilmærke og model: KIA E Niro
Postnummer: 4700

Indlæg af peterromer » lør 11. maj 2019 14:58

Helt enig Jang.

Clever klarede det med kort varsel her også.
Og ELCON gjorde et fint stykke arbejde med kabelføring m.v.

Borgen

Indlæg af Borgen » lør 11. maj 2019 20:24

Forhandleren siger at han ikke kan bestille clever før han får faktura fra importøren. Det virker tosset, men mon ikke at de har en aftale med clever om, at skidtet skal monteres hurtigere end normalt. Jeg glæder mig også en lille smule.

jang
Bilmærke og model: Kia e-Niro 64kwh Advanced
Postnummer: 9700

Indlæg af jang » man 13. maj 2019 19:34

Min forhandler kunne bestille v. Clever når han havde serienr. på bilen så det var 6 dage før den skulle leveres til mig, installation foregik hverdagen efter levering.

Robert e-niro
Bilmærke og model: Kia e-niro
Postnummer: 8300
Kontakt:

Indlæg af Robert e-niro » tirs 14. maj 2019 11:38

Christian L skrev:
fre 3. maj 2019 10:58
Robert e-niro skrev:
lør 27. apr 2019 03:48

Billede
Prisen er nu steget med 25.000, da det var en "fejl" at netop denne model kom med AP. Og hvem vil have en uden. Så godt for dem, som fik bestilt inden 1. maj, surt for resten der var klar til det.....
Jeps jeg nåede at få autopilot med og nåede endda at ændre endnu en gang og få fabrik monteret træk på til 8300 kr
Så alt i alt har jeg vist bestilt på det helt rigtige tidspunkt. Og nu lover de mulig leveringstid sidst i maj. Jeg glæder mig helt vildt.

Besvar