E-Niro demobiler er ankommet.

Emner der udelukkende vedrører eNiro
Borgen
Bilmærke og model: Kia Niro EV
Postnummer: 8700

E-Niro demobiler er ankommet.

Indlæg af Borgen » ons 20. mar 2019 06:31

Blev ringet op i mandags at nu har forhandlerne fået demobiler i comfort versionen.

Christian L
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV Advanced
Postnummer: 5700

Re: E-Niro demobiler er ankommet.

Indlæg af Christian L » ons 20. mar 2019 08:52

Hvis man vil opleve den i advance, så har Vestergaard i Svendborg sådan en stående. Kørte en tur i den igår :)
Glad indehaver af en Kia Niro PHEV Advanced
https://www.youtube.com/channel/UCa6GdR ... 7UjZA-fTdA

lokesen
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV
Postnummer: 9230

Indlæg af lokesen » man 25. mar 2019 13:47

Jeg har selv en Kia Niro PHEV og har netop bestilt en e-Niro efter en prøvetur idag.

Hold da op den kører friskt til i forhold til min PHEV. Det er en nat og dag forskel. Den trækker bare helt vildt fra 0-80. Føles helt klart mere som en ny Golf GTI end som min PHEV.

Det var også virkelig rart med den varmepumpe - noget som jeg savner i min PHEV om vinteren.

Jeg kan slet ikke vente med at få min e-Niro nu.

Borgen
Bilmærke og model: Kia Niro EV
Postnummer: 8700

Indlæg af Borgen » man 25. mar 2019 19:34

lokesen skrev:
man 25. mar 2019 13:47
Jeg har selv en Kia Niro PHEV og har netop bestilt en e-Niro efter en prøvetur idag.

Hold da op den kører friskt til i forhold til min PHEV. Det er en nat og dag forskel. Den trækker bare helt vildt fra 0-80. Føles helt klart mere som en ny Golf GTI end som min PHEV.

Det var også virkelig rart med den varmepumpe - noget som jeg savner i min PHEV om vinteren.

Jeg kan slet ikke vente med at få min e-Niro nu.
Står der så levering 25/3-20 😵

lokesen

Indlæg af lokesen » tirs 26. mar 2019 07:31

Nej, jeg havde allerede underskrevet slutsedlen midt i februar.

Har dog ikke fået svar på levering endnu. Dengang hed det 8-12 måneder.

Men jeg forventer at der er mange der annullerer deres bestillinger - eller det håber jeg.

Franke
Bilmærke og model: VW Polo, har bestil E-Niro
Postnummer: 5750

Indlæg af Franke » tirs 26. mar 2019 12:06

Har været i Svendborg og prøve demobilen :) der er lidt mindre benplads på bagsædet pga det hævede gulv, men ellers er det en dejlig bil og den kører godt

Jeg skrev under på en slutseddel i Januar og jeg har fået en indikation på levering i April 2020 :o :o

Christian L

Indlæg af Christian L » tirs 26. mar 2019 13:35

Franke skrev:
tirs 26. mar 2019 12:06
Har været i Svendborg og prøve demobilen :) der er lidt mindre benplads på bagsædet pga det hævede gulv, men ellers er det en dejlig bil og den kører godt

Jeg skrev under på en slutseddel i Januar og jeg har fået en indikation på levering i April 2020 :o :o
Hvor tung følte du bilen var ? Jeg syntes virkelig man kan mærke vægten i den, ikke at det som sådan er et problem, men det bliver umiddelbart ikke en "sjov" bil at køre i. Her er Kona noget mere agil, men desværre mere en 2 personers end 4 personers, med den minimale plads på bagsædet :)

lokesen

Indlæg af lokesen » tirs 26. mar 2019 14:01

Jeg har ikke prøvet Kona, men i forhold til Niro PHEV føles den meget lettere, nok fordi vægten er lavere placeret. Huskede du at sætte den på Sport og ikke Eco?

Og så er den jo monster hurtig sammenlingnet med Niro PHEV, som føles tung og sløv. Jeg kører i den hver dag.

Kona har jeg valgt fra pga. udseendet. Den er meget speciel at kigge på. Jeg kunne forestille mig det er en de biler der ikke ældes med ynde. Men det må tiden jo vise :)

Christian L

Indlæg af Christian L » tirs 26. mar 2019 14:20

lokesen skrev:
tirs 26. mar 2019 14:01
Jeg har ikke prøvet Kona, men i forhold til Niro PHEV føles den meget lettere, nok fordi vægten er lavere placeret. Huskede du at sætte den på Sport og ikke Eco?

Og så er den jo monster hurtig sammenlingnet med Niro PHEV, som føles tung og sløv. Jeg kører i den hver dag.

Kona har jeg valgt fra pga. udseendet. Den er meget speciel at kigge på. Jeg kunne forestille mig det er en de biler der ikke ældes med ynde. Men det må tiden jo vise :)
Pænt sikker på, at jeg kørte i comfort. Og der syntes jeg virkelig man kan mærke vægten i forhold til både Kona og PHEV udgaven, som jeg også selv triller i til hverdag. Nå, men jeg venter med EV skift, der er for meget nyt på vej, så vil se tiden lidt an. Syntes Niro er for dyr i forhold til Kona, selv om man får bedre plads, og en bedre kabine kvalitet. Design er altid en smagssag, jeg syntes Kona ligner Citroen for meget. Men ingen af de 2 biler er perler i min optik, dog heller ikke grimme. Jeg venter spændt på Soul, som kunne være interessant, men vi må se, hvad prisen bliver for den. Og den har ihvertfald et design, som skiller sig ud...om ikke andet :D

lokesen

Indlæg af lokesen » ons 27. mar 2019 12:15

Niro PHEV: 1594 kg
e-Niro: 1737 kg

Altså 143 kg i forskel til PHEV. Samlet er der dog markant færre kg over akselhøjde end på min PHEV.

e-Niro og Kona Electric vejer stort set det samme i 64 kwh udgaven. Så der tror jeg ikke rigtig på man kan mærke en forskel.

Hvordan den føles i forhold til Kona Electric kan jeg jo ikke sige. Men anmelderne roser jo netop Niro EV / e-niro for at ligge bedre på vejen. Eller det har jeg i hvert fald opfanget.

Brugeravatar
cbo
Bilmærke og model: Kia Optima SW PHEV 2018
Postnummer: 5240

Indlæg af cbo » søn 5. maj 2019 18:00

Så fik vi også prøvet en e-Niro. Sådan en kunne jeg godt leve med, hvis mit kørselsbehov kunne dækkes af en elbil.

For det første er den som bil betragtet helt normal at opholde sig i. Ikke noget Tesla-pjat med at gøre bilen til en smartphone o.lign.
For det andet er drivlinjen formidabel. Masser af kraft, lineær afvikling af kraften uden ryk o.s.v. og pærenem at betjene.
Jeg syntes også at den kører godt. Den er tung, men vægten ligger lavt, så den kommer da OK rundt om hjørnerne.

Klart den bedste Niro, sammenlignet med HEV og PHEV - forudsat at man kan dække sine behov med en elbil.

Jeg gad godt at se den samme drivlinje i en e-Optima.. :)
cbo
---------------------------------------------
2018 - ?: Kia Optima SW PHEV årg. 2018 (Aluminium Silver)
2010-2018: Kia Ceed SW 1,6 CRDI Exclusive årg. 2010 (Piston Grey)

Christian L

Indlæg af Christian L » søn 5. maj 2019 18:54

cbo skrev:
søn 5. maj 2019 18:00
Så fik vi også prøvet en e-Niro. Sådan en kunne jeg godt leve med, hvis mit kørselsbehov kunne dækkes af en elbil.

For det første er den som bil betragtet helt normal at opholde sig i. Ikke noget Tesla-pjat med at gøre bilen til en smartphone o.lign.
For det andet er drivlinjen formidabel. Masser af kraft, lineær afvikling af kraften uden ryk o.s.v. og pærenem at betjene.
Jeg syntes også at den kører godt. Den er tung, men vægten ligger lavt, så den kommer da OK rundt om hjørnerne.

Klart den bedste Niro, sammenlignet med HEV og PHEV - forudsat at man kan dække sine behov med en elbil.

Jeg gad godt at se den samme drivlinje i en e-Optima.. :)
Det er en fin ev, ingen tvivl om det. Den kører ganske komfortabelt, og har fint kraft overskud. Har haft en hjemme fra i fredags til idag, så har fået kørt en del i den. Jeg oplevede dog en masse vindstøj på motorvej, og når der var medvind, kunne hjulene tydeligt høres. Det samlede støjbillede var altså ikke bedre end i min PHEV. Som situationen er nu, så ville jeg tage den opdaterede PHEV, hvis jeg skulle bestille en Niro. Den kommer med en super lækker kabine, stor skærm og app support.Og kører man fornuftigt, bør man kunne få samme økonomi i en PHEV, som i en EV.

Om man kan lide Tesla er en smagssag. Jeg syntes de har strammet den med deres minimalistiske design i Model 3. At man ikke har en knap til bagsæde varmen er for dumt. Der er ikke så stor forskel i prisen, hvis man bestiller en fuldt udstyret Niro og en LR RWD Model 3. Og kigger man på garanti, så er Teslas faktisk et mulehår bedre.
Men særligt disse 3 store minusser i forhold til særligt Tesla gør sig gældende:
1. Leveringstid, forvent mellem 12-15 måneder som det ser ud nu (Tesla 1-2 måneder)

2. Service udgifter. Jeg har godt nok ikke spurgt ind til deres priser, men man kan se at en service aftale til en Kona koster mere end benzin udgaven. Og de forlanger service ved 15.000 km/12 mdr. Det er i min verden noget svineri, da der jo ikke er andet end bremser at servicere. (Tesla ingen service krav, de anbefaler dog bremse smøring en gang om året)

3. Ingen app support i Niro. Det kommer nok i 2020, men man risikerer, at ens bil leveres så sent, at der er kommet afgift på, hvis politikerne altså ikke igen piller ved det.

Tesla har sine fejl og mangler, men man skal ikke se ned på deres tilgang til udvikling og opdatering af deres biler. På den front er de lysår foran alle andre. Ingen andre mærker forbedrer deres produkt løbende uden beregning. Det kunne de lære noget af i min optik. Vi lever i en tid, hvor agil produktudvikling er vejen frem, og her er Tesla helt i front.

Pt. er jeg personligt igang med at se på en el bil, og lave en oversigt over alles fordele og ulemper. Fokus er på biler med 400-500 km rækkevidde, så ingen Zoe, Golf eller lignende. Da jeg startede tænkte jeg, at Kia nemt ville banke de andre, og jeg var ikke særligt fan af Tesla. Sætter man tingene op i et skema, så ser det dog noget anderledes ud. Jeg ser frem til at prøve en Model 3, og se om noget ændrer sig for mig personligt i den forbindelse. Men pt. ligger den nummer 1. Og da Kia har valgt at gøre e-Soul lige så dyr som Niro, så tvivler jeg på den kan ændre meget.

Det var bare mit input. Jeg er sikker på, at de folk som har fået en e-niro er glade for deres biler, og det er også helt berettiget. Den er dog ikke fejlfri, og skal man købe en i dag, så skal man overveje det nøje :)

Brugeravatar
cbo
Bilmærke og model: Kia Optima SW PHEV 2018
Postnummer: 5240

Indlæg af cbo » søn 5. maj 2019 19:26

Jeg har sådan set ikke de store meninger om Tesla som køretøj, bortset fra at alt skal betjenes fra en skærm. Det tror jeg vil blive virkeligt træls i hverdagen sammenlignet med et system med knapper til de mest brugte funktioner.

Som virksomhed er Tesla en trossag. Hvis man tror på "den nye økonomi", Elon Musk og alt hans væsen, så er det fint. Men jeg vil godt lige se Tesla tjene penge på deres produkt før jeg vil sende nogle af mine surt tjene sparepenge den vej.

Det kan godt være at Tesla er smarte ift. support o.s.v. men det giver åbenbart ingen penge på bundlinjen :)

Niroen er en bil jeg umiddelbart ville kunne hoppe ind i og bruge med glæde i min hverdag. Om Tesla 3 også er det tvivler jeg på, men måske det ændrer sig en dag, når man prøver den.
cbo
---------------------------------------------
2018 - ?: Kia Optima SW PHEV årg. 2018 (Aluminium Silver)
2010-2018: Kia Ceed SW 1,6 CRDI Exclusive årg. 2010 (Piston Grey)

peterromer
Bilmærke og model: KIA E Niro
Postnummer: 4700

Indlæg af peterromer » søn 5. maj 2019 20:47

Har haft min E Niro diden d 30.
Bliver mere glad for den jo mere jeg kører i den.
Den er super.

Service kommer til at være ca 800 kr. Det er til at overskue.

Christian L

Indlæg af Christian L » man 6. maj 2019 08:37

peterromer skrev:
søn 5. maj 2019 20:47
Har haft min E Niro diden d 30.
Bliver mere glad for den jo mere jeg kører i den.
Den er super.

Service kommer til at være ca 800 kr. Det er til at overskue.
Er det en servicepris du har fået fra Kia ? Jeg indrømmer, at jeg ikke selv har undersøgt Kias priser, men blot har overført priserne på en service aftale til en Kona, som koster 20 kr. mere om måneden en bensin udgaven. Og det er altså ikke iorden i min verden :)

Nå, forhører mig hos min lokale forhandler, skal alligevel finde ud af, hvornår de får en e-soul man kan prøve/se.

Besvar