Fælge/dæk til e-niro.

Emner der udelukkende vedrører eNiro
jang
Bilmærke og model: Kia e-Niro 64kwh Advanced
Postnummer: 9700

Fælge/dæk til e-niro.

Indlæg af jang »

Jeg har jo fået min e-niro, og mangler nu et sæt vinterhjul.

E-niro er leveret med 17" alu med 215/55-17.

Nogle der kender alle specifikationer på fælge som krydsmål, indpresning m.v.?

Jeg har nemlig hørt at flere bilmærker er kompatible med dem der sidder på e-niro.

Jeg har forespurgt på pris på alu v. Kia og de løber op, 8000 + dæk + Tpms det må kunne gøres billigere andre steder.

Om det er alu eller stål er måske ikke så vigtigt, men syntes det skal være 17" ellers bliver dæk for høje.

Og hvordan er det med tpms, lærer de selv på en Kia?

Håber nogen har lidt info/gode steder hvor priser er bedre.

/Jan
Borgen
Bilmærke og model: Kia Niro EV
Postnummer: 8700

Re: Fælge/dæk til e-niro.

Indlæg af Borgen »

Får min i start juni. Men har umiddelbart tænkt mig at køre på sommerhjulene indtil vinter og så montere nogen Michelin cross climaye eller goodyear vector 4 helårsdæk.
Niro
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV Clever ladeboks
Postnummer: 6771

Indlæg af Niro »

Borgen skrev: søn 14. apr 2019 02:10 Får min i start juni. Men har umiddelbart tænkt mig at køre på sommerhjulene indtil vinter og så montere nogen Michelin cross climaye eller goodyear vector 4 helårsdæk.
Jeg fik min monteret med Michelin cross climate fra ny af. Det gav jeg 4000 for. Hvis du venter med at skifte til vinter, får du ikke noget for dine gamle dæk. Så vil det ikke være en god idé at få et tilbud, før du får bilen. Jeg har kørt 40.000 km siden jeg fik bilen i april sidste år og er rigtig glad for mine dæk og slipper for hjulskift. :D
Klausm
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV
Postnummer: 6640

Indlæg af Klausm »

Vedr. TPMS ventiler så lærer den selv. Købte 4 STK på eBay til 122 euro. De virker perfekt. Vedrørende mål så kan jeg ikke lige huske dem. Men har selv sammensat vinterhjul til min, med 17" alufælge og nogle rimeligt billige dæk. Det kostede ca 5000 kr.
banditten78
Bilmærke og model: Optima SW PHEV (med alt udstyr)
Postnummer: 2300

Indlæg af banditten78 »

jang skrev: lør 13. apr 2019 14:52 Jeg har jo fået min e-niro, og mangler nu et sæt vinterhjul.

E-niro er leveret med 17" alu med 215/55-17.

Nogle der kender alle specifikationer på fælge som krydsmål, indpresning m.v.?

Jeg har nemlig hørt at flere bilmærker er kompatible med dem der sidder på e-niro.

Jeg har forespurgt på pris på alu v. Kia og de løber op, 8000 + dæk + Tpms det må kunne gøres billigere andre steder.

Om det er alu eller stål er måske ikke så vigtigt, men syntes det skal være 17" ellers bliver dæk for høje.

Og hvordan er det med tpms, lærer de selv på en Kia?

Håber nogen har lidt info/gode steder hvor priser er bedre.

/Jan
5X114,3 ET50 som det meste af familien.

https://www.nummerplade.net

https://www.felgenshop.de/kia-niro-de-a ... empfehlung

Så burde du kunne komme videre med søgningen, det nemmeste og billigste er at købe komplette fælge/dæk/tpms (sidstenævnte Aktiv hvis du bliver i tvivl), du burde kunne komme helt op I 22" med TÜV.

Med nye TPMS på skal du lige køre en del kilometer inden bilen fanger det, tror jeg trillede 10 km.
Borgen

Indlæg af Borgen »

Min far har 20” fælge og bruger sine sommerdæk og vinterdæk på samme fælge. Det koster 500kr pr gang monteret på bilen.
jang

Indlæg af jang »

Tak for alle svar og gode hints til at komme videre.

Også super fedt at Tpms lærer selv, det ved de ikke ved forhandler, de siger bare de programmerer dem v. Påsætning....

/Jan
Borgen

Indlæg af Borgen »

Jeg har netop købt 4 stk 215/55/17 vredestein med 4 stk originale 17x7 ET 41 fra en Optima. Sælger siger at det eneste som ikke passer er tpms sensorne.

De er helt nye (dækkene er fra 2015, men helt nye) og jeg har betalt knap 4200kr. Nu skal jeg se om det med sensorerne er korrekt og så skaffe nye.

Købt på eBay.de
Borgen

Indlæg af Borgen »

Fik dem her fra Tyskland så skal jeg bare have skiftet tpms ventilerne til de rigtige.
Vedhæftede filer
31DD865F-9879-4E67-9321-64AB7918C97F.jpeg
Senest rettet af Borgen søn 10. maj 2020 08:29, rettet i alt 1 gang.
KimVladimir
Bilmærke og model: Kia e-Niro
Postnummer: 5000
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af KimVladimir »

Jeg har fået min (Robert d)e-Niro for nyligt. Jeg kalder den Robert, og min kone hader det.

Men uanset. Jeg er på jagt efter nogle sprøde fælge til Robert, og jeg tænkte I sikkert havde et par forslag herinde.

Jeg forstår udmærket Borgens valg af fælge - de ser fede ud, Borgen. Men min Robert er hvid, så jeg forestiller mig ikke, at storte fælge vil gøre ham noget godt.

Jeg er til gengæld mere til alu, eller evt. hvide fælge for et klassisk rally-look. Konen er ikke meget for spin-rims, så den mulighed er desværre ude.

Jeg håber I kan hjælpe mig med nogle gode idéer til Roberts sko.

På forhånd tak
Kim
Freelance tekstforfatter hos www.codesite.dk
Elquiro-niro
Bilmærke og model: E-niro
Postnummer: 2860

Indlæg af Elquiro-niro »

Hej, kimVladimir fik du nogle sko til Robert. Jeg vil også købe nogle til min bil.
Mvh
Elquiro-niro
Bilmærke og model: E-niro
Postnummer: 2860

Indlæg af Elquiro-niro »

Har noget prøve 16" fælge på e-niro?
jang

Indlæg af jang »

Ja, jeg bestilte da jeg fik min e-Niro 4 x 16" hjul med passende dæk i ca. samme rullediameter som de 17" der er monteret originalt.

Det var forhandler der mente det var en god ide og umiddelbart var det også en god ide.

Jeg fik hjulene inkl. bolte m.v. her i start efterår.

Jeg skiftede selv til vinterdæk og her måtte konstateres at der på originale Niro 16" fælger IKKE er plads til bremsekaliber på en e-Niro hverken foran eller bagpå.

Det er ikke sådan at hjulet ikke kan sættes på der er tale om mm - men bilen kan ikke flytte sig når der er på.

Forhandleren var IKKE klar over at der er større bremser på en e-Niro, importøren var heller ikke helt klar i spyttet på det.

Jeg blev selvfølgelig kompenseret for bøvlet, fik leveret standard 17" i stedet og fik efterset bremser m.v. da montering jo havde presset noget på fælgene/bremserne.

Skaden var dog kun på fælgende og skader var både foran og bagpå.

Så gå efter 17" ellers bliver du skuffet!
Christian L
Postnummer: 5700

Indlæg af Christian L »

jang skrev: tors 5. dec 2019 12:41 Ja, jeg bestilte da jeg fik min e-Niro 4 x 16" hjul med passende dæk i ca. samme rullediameter som de 17" der er monteret originalt.

Det var forhandler der mente det var en god ide og umiddelbart var det også en god ide.

Jeg fik hjulene inkl. bolte m.v. her i start efterår.

Jeg skiftede selv til vinterdæk og her måtte konstateres at der på originale Niro 16" fælger IKKE er plads til bremsekaliber på en e-Niro hverken foran eller bagpå.

Det er ikke sådan at hjulet ikke kan sættes på der er tale om mm - men bilen kan ikke flytte sig når der er på.

Forhandleren var IKKE klar over at der er større bremser på en e-Niro, importøren var heller ikke helt klar i spyttet på det.

Jeg blev selvfølgelig kompenseret for bøvlet, fik leveret standard 17" i stedet og fik efterset bremser m.v. da montering jo havde presset noget på fælgene/bremserne.

Skaden var dog kun på fælgende og skader var både foran og bagpå.

Så gå efter 17" ellers bliver du skuffet!
Det ved min forhandler heller ikke, så tak for vidensdeling :)
jang

Indlæg af jang »

Det er det vi har et forum til 👍
Besvar