Død Niro

Emner der udelukkende vedrører Niro PHEV
Besvar
Thildee
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV
Postnummer: 4130

Død Niro

Indlæg af Thildee »

Hej Forum.
Er der nogen der har oplevet at jeres Niro Phev er total død??
Kommer ud til min Niro her til morgen efter ikke at have brugt den i to dage. Drejer nøgle i tændingslåsen hvorefter der kommer fejlmeddelsen " Kontroller dine bremser".
Prøver at tænde/ slukke et par gange med følgende samme meddelse. bremsen mærkes godt nok også lidt mærkelig.
Derefter går info skærm i sort, bilen begynder at blinke med forskellige lygter, Gearet står fast i "P".
Bilen vil heller ikke lade på min ladestander. Har i de efterfølgende timer prøvet et par gange mere uden resultat.
Herligt på en påskefredag.
Er der nogle der kan hjælpe mig?
God Påske til jer :)
Buchardt
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV advance
Postnummer: 5700

Re: Død Niro

Indlæg af Buchardt »

Det er garanteret dit forbrugsbatteri som er løbet tør for strøm. Har prøvet det et par gange, hvor sønnike har siddet i bilen og hørt musik med tændingen slået til. Batteriet er ikke særligt stort, og køres der ofte i ev-mode, lades der vist ikke det store på det.
Prøv at lade det op, eller skifte det (sidder i bagagerummet) - så kan du garanteret starte bilen igen.
Senest rettet af Buchardt fre 2. apr 2021 15:58, rettet i alt 1 gang.
ThomasH
Admin
Bilmærke og model: Kia Proceed 1.4 T-GDI DCT GT-Line (2020)
Geografisk sted: Vestsjælland

Indlæg af ThomasH »

Det lyder meget som om at 12V batteriet er dødt. Der har været en tendens til at de bliver defekte og skal skiftes - 2 års garanti på det, så vidt jeg husker.

Så du skal nok have fat i noget starthjælp. Husk at pol til det sidder i sikringsboksen i motorrummet:
http://brochure.kia.com/KiaMotorsDanmar ... /?page=446
Tidligere:
2018 Kia Niro PHEV Comfort
2012 Kia cee’d (JD) 1.6 CRDi Premium
2008 Kia pro_cee’d 1.6 CRDi Sport
Thildee
Postnummer: 4130

Indlæg af Thildee »

Tak til Buchardt og Thomas H.
Har netop haft besøg af falck, der ladede på startbatteriet. Derefter startede Niroen og jeg kørte 30 min i HEV tilstand.
Håber også den starter i morgen tidlig :)
Jeg vil nu nok også investerer i et nyt 12 volts batteri for at undgå en gentagelse.
God Påske til jer.
Jan Andersen
Postnummer: 4800

Indlæg af Jan Andersen »

Jeg har prøvet det samme 2 gange, inden jeg fik skiftet batteriet. Første gang anede jeg ikke hvad der var galt, og måtte transporteres til værksted.
Næste gang det skete var jeg forberedt, og startede bilen ved hjælp af en booster, som nu ligger fast i bilen :D
JesperSP
Bilmærke og model: Volvo V70 2.4T '99
Postnummer: 3650

Indlæg af JesperSP »

Vi har haft dette problem med at den ikke vil starte og skriver kontroller bremser 4 gange på 2 år.
Nogen gange har vi været heldige at den ville starte efter at være slukket et stykke tid.
Sidst satte jeg en alm. 12V batterilader på batteriet, og brugte det til at starte den.
Jeg tror også vi skal have fat på en mobil jump starter til næste gang det sker....
Knud Torben
Bilmærke og model: Kia Niro Phev
Postnummer: 4760

Indlæg af Knud Torben »

Vores Niro Phev “dødede” for 14 dage siden og har stået på værkstedet lige siden uden at de har fundet fejlen. 12 volts batteriet fejler intet.
Besvar