Rusten ved bremsen...

Familiebilen. Også kendt som Kia Rondo
Besvar
rene gehlen

Rusten ved bremsen...

Indlæg af rene gehlen » søn 17. feb 2008 16:34

Hej derude..

Jeg har et problem med min Carens 2.0 crdi fra 2003.. bilen begyndte en dag at ryste meget ved opbremsning i høj fart så jeggik ud fra at det var bremse skiverne der skule skiftes så det fik jeg gjort. Derefter var problemet der stadig kunne så mærke at der var slør i mine bærearme så har fået skiftet begge bøsninger i bærearmen. Men det har stadig ikke hjulpet. Ved bykørsel er det ikke noget problem men kører man over 70 begynder det at ryste i rattet og ved opbremsning forværes det kraftigt. Det er faktisk så slemt at man ikke rigtig an bremse eller måske er bange får at bremse da det lyder og rusker så meget. dertil kan siges at der ved indkobling føles som om der kommer et lille klunk fra venstre forhjul..

Håber nogen ved hvad det kunne være..

Hilsen Gehlen

Brugeravatar
urbananen
Bilmærke og model: Kommende Kia Optima SW phev.
Facebook profil: Jesper Christensen
Postnummer: 3200
Geografisk sted: Helsinge (Nordsjæ¦lland)

Re: Rusten ved bremsen...

Indlæg af urbananen » ons 27. feb 2008 21:16

Lyder faktisk bare som en dårlig afbalancering, eller også kunne det være dine dæk som er blevet bulet.
Der kan på nogle dæk opstå sådan en "udposning". En form for halv punktering. Og når der kommer sådan en ujævnhed på dækket, ryster det naturligvis.
Det kan også opstå på siden af dækket, og i værste fald springer dækket til sidst.

-Dog har det været dårlig afbalancering eller ødelagt alu-fælg de gange jeg har haft det problem.

ZoNe
Bilmærke og model: Cee'd Sw 1.6 CRDI Active 115 HK.
Postnummer: 7330
Geografisk sted: Brande

Re: Rusten ved bremsen...

Indlæg af ZoNe » tirs 18. mar 2008 18:13

Jeg hælder også til den med en skæv fælg, har lige fået skifte en af mine.
Det skulle jeg have gjort for 20.000 km. siden for det fjernede al rysten fra rattet , godt nok en Carnival jeg har , men en Kia er det da :P.
Cee'd SW 1.6CRDI Active. Citroen Xsara Picasso 1.6 Benzin
Altid sur :).

Besvar