Kia Carens, ny model

Familiebilen. Også kendt som Kia Rondo
Besvar
oldermanden

Kia Carens, ny model

Indlæg af oldermanden » tirs 3. jul 2007 11:52

Hej venner.

Jeg har skrevet under på en slutseddel på en ny Carens 2,0 EX - diesel Van, med automatgear. Har ikke fået den endnu, men håber at dette sker i september 2007.

Er der nogen som har erfaringer med denne model, både med og uden automatgear, vil jeg gerne høre fra Jer.

jana

Indlæg af jana » tirs 3. jul 2007 14:10

Hej Oldermand!
Til lykke med dit køb af en ny Kai Carens 3.
D. 16/5-2007 blev jeg den stolte ejer af en Kia Carens 3 CRDi med manuelt gear. Det er den rene fornøjelse med sådan en trækkraft og motorgangen er tyst.
mvh
Jana

oldermanden

Indlæg af oldermanden » tors 13. sep 2007 11:43

Så fik oldermanden sin nye Carens EX CRDI med automatik.

Endelig kunne "dyret" hentes mandag den 10 september. Fin bil, men leverandøren havde "glemt" at montere den bestilte fartpilot. Efter en opringning næste dag fik jeg dog at vide at denne var i restordre!!

Bilen blev bestilt i april 2007, og leveret den 10. september - mon ikke der er nogen der har sovet i timen og glemt at bestille fartpiloten - det er nok ikke normalt at der er mere end 4,5 måneders leveringstid! Vi venter og ser hvornår de kan og vil montere den.

Nå men bilen kører rigtig godt, og motoren kan næsten ikke høres, den er meget mere lydløs end 2-liter diesel motorer i både Touran, Mondeo og Zafira. Jeg kan næsten ikke høre motoren, selv ved rimelig hurtig accelleration.

På min første længere tur Vejle - København og retur, har jeg kørt ca. 15 km pr. liter, hvilket nok må siges at være ok.

Besvar