Kia Carens Campingtrækker

Familiebilen. Også kendt som Kia Rondo
Besvar
jana

Kia Carens Campingtrækker

Indlæg af jana » søn 4. nov 2007 10:55

Min Kia Carens 3 EX 2,0 CRDi har kørt km. 10500 uden problemer af nogen art. Den er udstyret med en bomstærk motor, hvilket gør kørsel med campingvogn på kg. 1500 til en fornøjelse. Det kan undre mig, at flere campister ikke har valgt denne bil som trækker.
mvh.
Jana.

HS-carens

Re: Kia Carens Campingtrækker

Indlæg af HS-carens » tors 20. dec 2007 21:39

Hej alle
Vi er også flere der har Carens som campingtrækker og jeg kan hilse og sige at det ikke burde være Ceed der blev årets campingtrækker men derimod Carens fordi der kan man samtidig have en aktiv familie og alle dens pik-pak med.
Jo jeg er også tilfreds med den ydelse motoren levere og bagenden er bundstabil som på en sumobryder i bredstående, så man mærker ikke vindpust og andet bumleri fra kassen på krogen. Vores Carens er også en 2.0 EX disel.
Vi er en famile som glæder os til at skulle over alperne til Sydtyrol næste sommer. :D

Hilsner
Carens Henning

Brugeravatar
urbananen
Bilmærke og model: Kommende Kia Optima SW phev.
Facebook profil: Jesper Christensen
Postnummer: 3200
Geografisk sted: Helsinge (Nordsjæ¦lland)

Indlæg af urbananen » lør 29. dec 2007 21:55

Man må jo prøve både Carens og Cee'd før end man kan vurdere hvilken en der trækker best. Nu har jeg kun prøvet Cee'd, uden campingvogn, men en 2.0 Cee'd Vs. 2.0 Carens, er sgu nok en ulige kamp. Er sikker på det er 2 fremragende biler til campingformålet.
Hva ligger økonomien på med 1500kg på krogen?

jana

Indlæg af jana » man 31. dec 2007 12:57

Hej Urabnanen
Min Carens 3 2,0 CRDi med 1500 kg. på krogen.
Kørsel på hovedvej 11,42 km/ltr.
Kørsel på motorvej 9,52.
mvh.
jana

Brugeravatar
urbananen
Bilmærke og model: Kommende Kia Optima SW phev.
Facebook profil: Jesper Christensen
Postnummer: 3200
Geografisk sted: Helsinge (Nordsjæ¦lland)

Indlæg af urbananen » man 31. dec 2007 14:56

Det var sgu ellers nogle pæne tal. Så holder man den på små 80, så er det jo ikke så galt at køre på campingtur igen.
Er vant til at den sniger sig ned på de 7-8 stykker. Det jo lige før man kan se nålen bevæge sig syd på.

HS-carens

Indlæg af HS-carens » man 11. aug 2008 22:32

Hej alle.
Der er gang i de små smilerynker efter en vellykket tur til Bolzano i Italien. Vi var lige en tur ind over Østrig nu hvor vi var ude at køre, så der var brug for alle de heste Carensen kunne prestere. Ved størrer stigninger skal man huske at motoren er en turbo motor ogderfor have turboen med før man ramte stigningen. Ellers havde jeg ingen problemer på turen. Økonomien var også ok med 9.2 l/100 km med en gns fart på 84km over de 1430km. Der kunne helty sikkert også spares mere hvis vi ville, men man skal jo frem og læse hvad der står på bagenden af den næste lastbil foran.
Min erfaring er at man ikke skal køre i 6 gear fordi omkr 1600 omdr er indsprøjtningen meget følsom, så når man rammer små stigninger indsprøjtes forholdsvis meget diesel for at holde farten. Det meste af turen ned gennem Tyskland foregik derfor i 5 gear.
Er der andre der har gode køretekniske kneb for os der elsker at få habitten luftet. Så kom frit frem.
Hvordan tager man f.eks.de her iriterende vejbump så vogntoget ikke hopper vildt selv om man tager den med 50???? nogen gode forslag.?? :roll: :roll: :)
Bedste hilsner
Henning

Besvar