Motor går i nødprogram

Til familien med lidt større pladsbehov. Også kendt som Kia Sedona og Hyundai Entourage
Besvar
Mikkel G
Bilmærke og model: Kia carnival 2.9 CRDI årgang 2007
Postnummer: 3700

Motor går i nødprogram

Indlæg af Mikkel G » man 16. jul 2018 20:24

Min carnival 2.9 CRDI fra 2007 viser motorlampe og går i nødprogram, hvorefter motoren går ud. Når jeg tager nøglen ud og starter op igen kører bilen videre men lampen lyser stadig. Lampen slukker igen efter bilen har været tændt og slukket nogle gange. Det der fremprovokerer at motorlampen tænders er ved kraftig acceleration eller når motoren skal trække hestetrailer eller anden form for belastning. Jeg har været ved aut. Kia værksted som udlæste fejlkode til at være sensoren på railbroen eller bare railbroen alene. Begge dele testet idag med nye reservedele, men dette hjalp ikke. Værkstedet mener nu at det næste kan være brændstoftrykregulator, hvis dette ikke tilfældet er det næste en højtrykspumpe og hvis dette ikke virker så skal dysserne skiftes. Spørgsmålet til jer er, kan man ikke teste om de nævnte ting virker inden de skiftes, da hvis alle de nævnte ting skal skiftes, så løber det hurtigt op i 30000 kr. Er der evt nogle der kan anbefale et godt værksted i Nordjylland med forstand på mig problem

piaboje
Bilmærke og model: kia carnival 2.9 vgt lx

Re: Motor går i nødprogram

Indlæg af piaboje » tirs 7. aug 2018 11:11

Hej har haft samme problem,løsning var en ny trykreguleringsventil på højtrykspumpen.
pris ca 1500 kr.

Besvar