Sprinkler virker ikke

Til familien med lidt større pladsbehov. Også kendt som Kia Sedona og Hyundai Entourage
Besvar
Henningstaun

Sprinkler virker ikke

Indlæg af Henningstaun »

Æv, det er træls at mangle sprinklerfunktionen i disse dage..
Er der nogen der har prøvet det før; pludselig virker sprinkleren ikke mere - og ja, der er sprinklervæske på..
Jeg har prøvet at lytte efter om sprinkler pumpe/motor kører, men da jeg ikke kan høre noget, ved jeg ikke om det er fordi den ikke virker, eller fordi man generelt ikke kan høre den.
Har checket om der er sprungne sikringer - heller ikke...
Der er nok ikke andet at gøre end at tøffe til mekaniker - eller er der nogen her der har prøvet noget lignende?
KiaKongen
Postnummer: 2000

Re: Sprinkler virker ikke

Indlæg af KiaKongen »

Hvis der ikke er røget nogen sikringer, så er det langt mest sandsynligt at pumpen er stået af. Det tager ikke lang tid for en mekaniker at fejlsøge i det her tilfælde, men ellers kan du købe en prøvelampe til 30 - 40kr og se om der er strøm i stikket til pumpen hvis du selv har mod på at skrue lidt.. :wink:
Teori er, når man ved det hele - men intet fungerer.
Praksis er, når alt fungerer - men ingen ved hvorfor.
Hos mig er teori og praksis forenet,
intet fungerer og ingen ved hvorfor.
Henningstaun

Indlæg af Henningstaun »

Jeg ved ikke engang hvor pumpen præcist sidder..
Har du et hint? (også til hvor stikket er ..)
Der sker jo ikke noget ved at prøve lidt selv, så bliver man også lidt klogere hver gang :)
tony johansen
Postnummer: 4760
Geografisk sted: Vordingborg

Indlæg af tony johansen »

Har haft en sprintler der ikke virked.
Skru forlygten ud = 3 skruer så kan man lirke sprintler pumpen ud. pumpehuset kan med en skalpelp eller lignende skilles
(det er en lille plastkapsel der er klemt på)
pas på der sidder en meget tynd o ring. Så motioner du skovl hjulet i 4-5 minuter ca 50 omdregninger giv så pumpen strøm
Så skulle den virke hvis ikke så forsøg et par gange til
Nu er det 6 måneder siden og min virker endnu.
Philippe
Bilmærke og model: Kia seed 1,6 diesel
Postnummer: 7078

Indlæg af Philippe »

Henningstaun skrev: man 10. jan 2011 21:20 Æv, det er træls at mangle sprinklerfunktionen i disse dage..
Er der nogen der har prøvet det før; pludselig virker sprinkleren ikke mere - og ja, der er sprinklervæske på..
Jeg har prøvet at lytte efter om sprinkler pumpe/motor kører, men da jeg ikke kan høre noget, ved jeg ikke om det er fordi den ikke virker, eller fordi man generelt ikke kan høre den.
Har checket om der er sprungne sikringer - heller ikke...
Der er nok ikke andet at gøre end at tøffe til mekaniker - eller er der nogen her der har prøvet noget lignende?
Står i samme problem nu , fundet en løsning ?
Besvar