Camper udstyr 2007

Til familien med lidt større pladsbehov. Også kendt som Kia Sedona og Hyundai Entourage
carma
Bilmærke og model: Kia carnival 2,9 aut. 2007
Postnummer: 6690

Camper udstyr 2007

Indlæg af carma »

Hej
Vi har en canival fra 2007. I maj måned blev vi stoppet af skat og mente vi havde alt det udstyr som skulle være i en sådan bil. Men vi blev klogere, vi har nu modtaget en regning på ekstra afgift på 57.500 kr fordi vi havde taget det 6. sæde ud og vi ikke havde noget bord. Vi har aldrig haft noget bord - kender i til at vi skal have et bord i bilen og hvor skal det være placeret? og må vi ikke tage det ene sæde ud?
Skat mener at der skal være et bord i 2.- sæderække mellem stolene. Men i den nye model er der jo et sæde? Så kan ikke forstå at der skal være et bord.
Håber nogen kender reglere for det var sku et dyrt stop.
Hilsen Jane
Lars N.
Bilmærke og model: Carnival 2007 2,9LX CRDI og Venga 2011 1,6EX CRDI
Postnummer: 0
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: Camper udstyr 2007

Indlæg af Lars N. »

Hej Jane

Jeg har talt med Kia Import Danmark AS i dag !!!

Skat regler:
1: Ifølge Skat er det ikke tilladt at monterer et venstre bagerste sæde i bilen (foran køkken).
2: Ifølge Skat skal man altid medbringe det camperudstyr der er leveret med bilen fra ny.
3: Ifølge Skat skal man altid medbringe samtlige sæder der er leveret med bilen fra ny.

Aftagelig bord:
Køkkenet er normalt tildækket med en afdækningsplade. (Model 2007)
Når afdækningspladen fjernes, kan man se bordpladen (Den hvide plade der sidder foran på køkkenet)
Beslag til bordbenet og bordbenet er i posen. Disse kan monteres foran det midterste sæde i 2. række.

Mvh. Lars N.
Testdriver

Indlæg af Testdriver »

Tsk tsk, Skat har da godt nok for lidt at lave. Det er da vanvittigt at man skal tvinges til at køre rundt med det løs gods. Det er jo petitesser, man ændrer jo ikke på indretningen. Når man ikke skal bruge løsgenstande (som posen med stænger), er det sikkerhedsmæssigt uforsvarligt at medbringe dem, ved kollision vil de jo flyve gennem bilen. Ligeledes kan det da ikke gøre Skat noget at man afmonterer et sæde, selv hvis man brugte den som autocamper kunne det da være praktisk. Det er ondsindet regel rytteri af værste skuffe, folk skal jo praktisk kunne bruge deres køretøjer, skal man fx have barnevogn med, så er man jo nødt til at afmontere bagerste sæde.

Var det kun sædet og bordet de henviste til, hvad med de løse ting? Hvor skete det? Var det ved grænsen? Betaler I bøden, eller hvad er jeres holdning til det?
Hvad synes andre herinde, er det rimeligt?
Er I medlem af FDM? for så kontakt deres juridiske afdeling, det må være noget de burde se på, og måske kan hjælpe jer med?
bengtsson
Bilmærke og model: kia carneival ex camper 2007
Geografisk sted: Frederikssund

Indlæg af bengtsson »

Hej .Jeg er glad for dette indlæg, nu ligger alt mit udstyr i bilen.

Tak for indlæget.Hilsen Johnny. :D
Claus Nielsen
Bilmærke og model: Kia Carnival 2,9 HPDI Camper & Cabby 700 F3.
Postnummer: 4070
Geografisk sted: Kirke Hyllinge.

Indlæg af Claus Nielsen »

Så får jeg da et problem,,, for da jeg købte min Carnival brugt for næsten 4 år siden, var der ikk noget af det camping grej med...... Så håber ikk jeg bliver stoppet af Skat..
tissot
Bilmærke og model: Kia Carnieval 2,9 ex
Postnummer: 4171

Indlæg af tissot »

Hej derude.
Jeg har selv lige købt den nye kia carnival 2,9 camper, jeg var selv lidt usikker på hvad der skal være og ikke være i den, jeg har talt med den øverste ansvarlige for camper hos told og skat i Høje Tåstrup og hun siger der skam gerne må tages sæder ud men aldrig puttes flere ind end bilen er født med, ligeledes siger hun at alt camping udstyrer den er født med altid skal være i bilen,,,altid, altså køkken soveunderlag soveposer og stænger til at lave sovepladser, det 6 sæde kan man bare tage ud samt de 3 sæder bag føresædet også hvis man vil,,, ps jeg har det også på skrift fra told og skat.
Håber det kan hjælpe lidt.
Rene :D
nick544
Bilmærke og model: Kia Carnival
Postnummer: 4863

Indlæg af nick544 »

Hej Rene

Jeg kan se på dit indlæg i forummet, at du har købt en Carnival camper, og har på skrift at man gerne må tage sæder ud! Jeg har selv en Kia Carnival Camper, og har også prøvet at undersøge dette, men har fået af vide, at man IKKE må tage sæder ud. Jeg har forespurgt hos Told og Skat, importøren, synshallen og politiet, og fået forskellige svar alle steder. Der står oven i købet på min registreringsattest, at der er 7 sæder, 6 sæder foruden føresædet. Derfor kunne jeg godt være interesseret i, hvis jeg må få en kopi af det du har fået fra Told og Skat.

På forhånd tak

Nick Pedersen
tissot
Bilmærke og model: Kia Carnieval 2,9 ex
Postnummer: 4171

Indlæg af tissot »

Send mig din email på rene7@hotmail.dk så sender jeg dig et kopi,,, Til alle andre der måtte spørge så har jeg selv spurgt i øst og vest men den øverste ansvarlige hos skat i Høje Tåstrup der kan svarer på alt ang camper hedder Bente Olufsen og har et direkte nr der lyder 72386912 og det er hende der har fortalt samt skrevet til mig hvad jeg må og ikke må.
Rene
Skiltemaleren
Bilmærke og model: Kia Carnival EX 2,9 CRDi
Postnummer: 8643

Indlæg af Skiltemaleren »

carma skrev:Hej
Vi har en canival fra 2007. I maj måned blev vi stoppet af skat og mente vi havde alt det udstyr som skulle være i en sådan bil. Men vi blev klogere, vi har nu modtaget en regning på ekstra afgift på 57.500 kr fordi vi havde taget det 6. sæde ud og vi ikke havde noget bord. Vi har aldrig haft noget bord - kender i til at vi skal have et bord i bilen og hvor skal det være placeret? og må vi ikke tage det ene sæde ud?
Skat mener at der skal være et bord i 2.- sæderække mellem stolene. Men i den nye model er der jo et sæde? Så kan ikke forstå at der skal være et bord.
Håber nogen kender reglere for det var sku et dyrt stop.
Hilsen Jane
Undskyld (siger jeg på forhånd), for der er nok nogen der skælder mig ud nu. :P

Men det er jo så ledes, at man har tilladt at sælge disse biler, til nedsat afgift, forudsat at de ombygges - og BRUGES - som auto camper.
Hvis Du ikke kører med udstyret i bilen, og du samtidig blokerer dit campingkøkken med et sæde - ja så kan bilen jo faktisk ikke bruges til formålet; At campere.

For hver 1. campist der i Ganmark køber en bil af denne type (Kia, Chrysler, Vito, Transporter osv), er der mindst 200 andre der køber den,
fordi de kan spare mellem 50.000 og 300.000 kroner i afgift, skønt de ved, at de ALDRIG kommer til at bruge camping grejet.

Hvis Du har købt en camper, og reelt bruger den som familie bus, så ser jeg faktisk ikke noget galt i, at SKAT opkræver den manglende indbetalte afgift, for en 7 personers bil.
Dem der bevidst kører privat på gule plader, med moms fradrag, får jo også lov at betale, når det opdages at brugen ikke svarer til den fastsatte afgift!
Og det står dig derefter helt frit, at fjerne camping køkkenet helt, og udnytte pladsen til sæder.
Bare ærgerligt at nogen har savet taget af den fra starten, og nedsat sikkerheden (til gengæld for en afgift reduktion)...

De camper versioner skulle efter min mening, a l d r i g have været tilladt!!

Mvh. Allan
Testdriver

Indlæg af Testdriver »

Hvad er formålet med dit indlæg? For mig at se virker det bare som om, at du lige skal udtrykke din skadefryd! Spørgsmålet der er oppe her, er af praktisk karakter for dem som rejser det, respektér det, og hold din skadefryd for dig selv.
Madsp
Bilmærke og model: Kia Carnival
Postnummer: 9380

Indlæg af Madsp »

Er der nogle der ved hvor man kan købe køje stålkonstruktionen til en Camper Carnival?! selv om bilen er fyldt 8 år, har vi lige modtaget et brev fra Skat, der gør os opmærksom på reglerne herop.
Det ville være ret irreterende at få en afgift regning på 55000 på en vogn der måske kun er 45000 værd! Det kunne være at der var nogle herinde fra der havde noget udstyr til at ligger i kælderen, efter et tidligere ejerskab :D
Brugeravatar
khbe
Bilmærke og model: Kia Carnival 2,9 HPDi EX aut.
Postnummer: 4250
Kontakt:

Indlæg af khbe »

Madsp skrev:Er der nogle der ved hvor man kan købe køje stålkonstruktionen til en Camper Carnival?! selv om bilen er fyldt 8 år, har vi lige modtaget et brev fra Skat, der gør os opmærksom på reglerne herop.
Det ville være ret irreterende at få en afgift regning på 55000 på en vogn der måske kun er 45000 værd! Det kunne være at der var nogle herinde fra der havde noget udstyr til at ligger i kælderen, efter et tidligere ejerskab :D
Madsp spørger::

Her: http://udstyr.kiamotors.dk/main/default ... 0&gruppe=7
og her: http://udstyr.kiamotors.dk/main/default ... 5&gruppe=7

Er selv på jagt efter et nyt køkken som mangler på min.
Henrik
Marius1

Indlæg af Marius1 »

Begrundelsen for at SKAT har pålagt afgiften - bordet mangler - lyder som om den ikke er lovhjemlet. SKAT har udsendt en pressemeddelse om at autocampere misbruges, og at man skal have alt campingudstyr med.
SKAT har i denne sammenhæng overset, at lovbestemmelserne i registreringsafgiftsloven blev ændret med virkning fra 25-04-2007. Indtil da skulle en bil "utvivlsom" være konstrueret til beboellse - ordet utvivsomt forsvand i lovændringen. Tidligere forlangte lovteksten "herunder" adgang til opredning, siden april 2007 er det lille ord herunder fjernet, og eneste krav, der er tilbage for at en bil er en camper, er at der skal være adgang til opredning for 4 personer.

Alle andre krav, som SKAT havde fastsat med baggrunden i ordet "herunder" er dermed væk.

Som konsekvens af dette ændrede SKAT punktafgiftsvejledningen, hvor de tidligere krav om køkken, bord, ståhøjde osv alle sammen er væk som dug fra solen. Eneste tilbageværende krav er i dag mulighed for opredning for 4 personer. Siden januar 2012 er punktafgiftsvejledningen erstattet af juridisk vejledning, indholdet er dog præcis den samme.

Læser man så SKATs pressemeddelse, kunne man få lyst til at bede dem om at dokumentere påstandene i loven eller i det mindste i deres egen vejledning. Fakt er at samtlige krav til camperindretningen på nær de 4 sovepladser er væk siden 25-04-2007.
filipowja
Bilmærke og model: 2007 Carnival Camper EX aut., 1996 Citroen Xantia
Postnummer: 0

Indlæg af filipowja »

tissot skrev:Send mig din email på rene7@hotmail.dk så sender jeg dig et kopi,,, Til alle andre der måtte spørge så har jeg selv spurgt i øst og vest men den øverste ansvarlige hos skat i Høje Tåstrup der kan svarer på alt ang camper hedder Bente Olufsen og har et direkte nr der lyder 72386912 og det er hende der har fortalt samt skrevet til mig hvad jeg må og ikke må.
Rene
Jeg har forgæves forsøgt at kontakte rene på ovenstående mailadresse.
Er der andre som har fået tilsendt omtalte skrivelse fra skat, som evt. kunne videresende den til mig? PM mig for mail.

Jeg forsøgte at ringe til Bente Olufsen på 72386912 men fik fat i en sur og usamarbejdsvillig kvinde. Så ingen held dér.
mejnert
Bilmærke og model: kia carnival. 2.9 2007
Postnummer: 4100
Geografisk sted: 4100 Ringsted

Indlæg af mejnert »

Har lige fået brev fra skat. Med lov og regler. Hvis ik er det + 180 % af normal regafgift .4 personer til opredning. Under kørsel med bringe udstyr til sove og bruge køkken og ik fjerne fast Mont udstyr. Der må ik være flere sæder end bilen er godkendt til . Medbring altid toldagtesten den skal vises til skat.
Besvar