ABS lampen lyser

Til familien med lidt større pladsbehov. Også kendt som Kia Sedona og Hyundai Entourage
Besvar
lone
Bilmærke og model: KIA carnival
Postnummer: 4340

ABS lampen lyser

Indlæg af lone »

Nu har min ABS lampe lyst i flere måneder, det startede med at jeg kørte lidt over 100 km/t på motorvej og efter ca 10 km begyndte den at lyse,
nu skal jeg bare køre 60-80 km/t og bare et par km. Jeg har haft den på værkstedet og mekanikeren har drejet et par mm af ABS kransen og det hjalp ikke.
Er der nogen der ved hvad der skal gøres. Tak
coolcocos
Bilmærke og model: Kia Sportage
Postnummer: 2765

Re: ABS lampen lyser

Indlæg af coolcocos »

Jeg har for nogle år siden ejet en Citroen Berlingo. Denne model var notorisk kendt for at ABS lampen lyste i tide og særligt utide og som følge heraf var der også en almindelig kendt årsag til problemet.
Under forsæderne fandtes der et samlestik, som efter nogle år begyndte at korrodere, hvilket medførte en dårlig forbindelse og deraf en tændt ABS lampe.
Løsningen bestod i at klippe stikket af og simpelthen lodde ledningsenderne sammen og beskytte samlingen med krympeplast. Så vidt jeg husker var der kun 2 eller 3 ledninger og hvis man blot klipper og samler dem et ad gangen kan man ikke forveksle dem.
Du kunne jo lige prøve at undersøge ledningsforbindelsen og motionere evt. samlinger.

MVH

Coolcocos
MichaelV
Bilmærke og model: Kia Carneval 2,9 LX 2003
Postnummer: 4690

Indlæg af MichaelV »

Jeg havde samme problem det viste sig at være en knækket ledning.
Jeg af isolere de ledningen som indeholdt 2 ledninger lodder de knækket
ledningerne sammen isoleret ledningerne hver for sig og til slut begge 2
på en gang.
Lampen lyste stadig da jeg startede bilen men efter 3 min kørsel slukkede lampen.
Hvis det er i skærmkassen så husk at fæstne ledningen i div. holder så ledningen
ikke hoppe af og bliver revet over af dækket.
Poul-Erik J
Bilmærke og model: Kia Carnival
Postnummer: 8830

Indlæg af Poul-Erik J »

Hvis lampen først tænder, når man kommer lidt op i fart, så er det ABS kransen, som er knækket.
Kia Sportage

Indlæg af Kia Sportage »

Har lige fået skiftet en ABS krans på min Kia Cerato de sagde at den var slidt op, og nu køre jeg helt uden problemer, og det var meget billigt at få den skiftet.
Poul-Erik J skrev:Hvis lampen først tænder, når man kommer lidt op i fart, så er det ABS kransen, som er knækket.
Besvar