Samlinger til anhænger stik, hvor ?

Til familien med lidt større pladsbehov. Også kendt som Kia Sedona og Hyundai Entourage
Besvar
Ole

Samlinger til anhænger stik, hvor ?

Indlæg af Ole »

Jeg har spændings fald på bremse lys pin på anhænger stik.
Men ikke på bilens bremselys, så der må være en dårlig forbindelse mellem samling og anhænger stik.
Men hvor er samling til stik ?
Bilen er en Carnival camper 2007

Mvh. Ole
Lars fersgaard
Bilmærke og model: kia carnival 2.9 crdi
Postnummer: 8700

Re: Samlinger til anhænger stik, hvor ?

Indlæg af Lars fersgaard »

Hvad med stel
Ole

Indlæg af Ole »

Lars fersgaard skrev:Hvad med stel
Det kan ikke være stel, da bag lygte og blinklys udgange virker. Og de har fælles stel med bremselys.
Fejlen må være mellem stik og samlingen på ledningen til bremselys.

Mvh. Ole
Ole

Indlæg af Ole »

Jeg sendte en mail til Kia motors Danmark, og efter et par dage fik jeg en monterings vejledning, hvor det hele er godt beskrevet.
God service fra Kia Motors.

Faktisk en meget fornem løsning med samlebokse, som er fast monteret, og ikke bare nogle kabler som er smidt om bag ved.

Men den samling jeg sku bruge sidder bag plast panelet bagerst i føresiden. Der hvor køkken også er monteret.
Og netop køkkendelen kræver en del af og på montering. Så jeg ville prøve noget andet.
Ved hjælp af et svanehals USB kamera kunne jeg føre en ny ledning op til venstre baglygtes stoplys ledning.
Så en ny ledning fra baglygte ned til stik, hvor den defekte blev klippet af, og det hele virker igen.

Mvh. Ole
OttoMan28
Bilmærke og model: Kia Canival, 2007 2.9 CRDi J3
Postnummer: 4600

Indlæg af OttoMan28 »

Ole skrev:Jeg sendte en mail til Kia motors Danmark, og efter et par dage fik jeg en monterings vejledning, hvor det hele er godt beskrevet.
God service fra Kia Motors.

Faktisk en meget fornem løsning med samlebokse, som er fast monteret, og ikke bare nogle kabler som er smidt om bag ved.
Hej Ole

Jeg er vel ikke så heldig du forsat har denne information. Jeg har et problem der minder om det du beskriver der.
http://kiaklub.dk/viewtopic.php?f=7&t=10395

Mvh Otto
Ole

Indlæg af Ole »

Hej Otto

Jeg kan sikkert grave det diagram jeg fik fra Kia frem.
Men for at komme til de samlinger skal køkken og inderbeklædning, tæpper mm. afmonteres.
Derfor valgte jeg snyde løsningen med et nyt kabel fra venstre baglygte.

Hvad er din fejlen på din Kia ?

Mvh. Ole
OttoMan28

Indlæg af OttoMan28 »

Hej Ole

Her er en uddybende beskrivelse af fejlen: http://kiaklub.dk/viewtopic.php?f=7&t=1 ... f67a874140

Ja jeg så godt din workaround, og jeg overvejer det samme - men jeg ville gerne ind til hjerte for at måle om der heller er spænding der.

Og tak for hurtigt svar !!!

Mvh
Ole

Indlæg af Ole »

Hej Otto

Så har jeg sendt vejledning med diagram til din mailadr.

Du skal lige være obs. på hvis der er "stort" strømforbrug på det ben i stikket, kan det give spændings fald at tage det direkte fra baglygten.
Jeg bruger ikke anhænger stikket, men sku blot tilfredsstille synsmandens led tester.

Mvh. Ole
OttoMan28

Indlæg af OttoMan28 »

Hej Ole

Jeg tror at jeg er kommet et skridt tættere på: den forlænger du ser på billede 25, der har jeg opdaget den ene af dem ikke har forbindelse fra stikket (det aflange) til stik m/sikringen.

Og det er sket ved at klovnen der har monteret det, en gang i sin tid, har taget det så ledningen ved 15A (billede 26, til højre) kommer nede fra og omvendt ved 20A - det medføre at ledningen ind til stikket/sikringen har siddet i et skarp 90 grades knæk og gnubbet mod bunden, lige ved stikket/sikringen - så det er nok knækket der :-( Og hvor fanden får man det underlige stik med indbygget sikring....

Nå men, jeg har ikke fået testet af om det er der fejlen er, da det pisset ned hele dagen - så gider man ikke lige at ligge udenfor og rode med træktøj.....

I øvrigt har fundet ud af montage vejledning kan hentes her: http://www.jaeger-automotive.de/2/servi ... s/manuals/
Både til 7 og 13 polet stik.
OttoMan28

Indlæg af OttoMan28 »

Til info,

Det var strømtyven som jeg beskrev i ovenstående der var var problemet.
Så jeg er på farten igen.

Mvh Otto
Besvar