H7 halogenpære i nær- og fjernlys ?

Fornuft og forkælelse
Besvar
Kim Bruun
Bilmærke og model: Kia Ceed Premium 1.6 CRDI
Postnummer: 2700

H7 halogenpære i nær- og fjernlys ?

Indlæg af Kim Bruun » fre 16. dec 2016 18:47

Hej kia folk!

Jeg vil gerne skifte mine pære i min Kia Ceed Premium 1.6 fra 2013
Osram pære guide siger at der sidder 4 stk. H7 halogenpære i nær- og fjernlys ?... 2 til nær og 2 til fjernlys. kan det virklig passe?

Hrbønne
Bilmærke og model: Kia Ceed 1,6 CRDi 136 GT-Line Limited SW
Postnummer: 6230
Geografisk sted: Rødekro

Re: H7 halogenpære i nær- og fjernlys ?

Indlæg af Hrbønne » fre 16. dec 2016 19:03

Hej

Philips' side siger det samme, så det må jo næsten passe :
http://www.philips.dk/c-m-li/autolamper ... n,H7,FK_H7

Jeg har selv kørt med h4 osram nightbreaker i mange år med min skoda uden problemer, men efter jeg har købt en Rio og der har h7 nærlys pærer, så brænder nightbreaker utroligt ofte af.

Jeg har prøvet Philips h7 med samme lysstyrke og de har allerede holdt over dobbelt så lang tid som osram. Philips er muligvis lidt dyrere i indkøb, men har på min bil i meget høj grad kunnet betale sig (bogstaveligt talt).

Jeg har stadig nightbreaker h1 pærer siddende som langlys og de virker upåklageligt.

Det er H7 som jeg døjer med og som jeg har brændt 5-6 sæt pærer af (12 pærer). Ikke én Philips er gået i stykker..

Brotuszippo
Bilmærke og model: Kia cee'd SW
Postnummer: 9500

Indlæg af Brotuszippo » tors 29. dec 2016 01:08

Har lige selv sat H7 pære i både nær og fjernlys i min Kia cee'd SW fra 2013 så det passer at nær og fjern er H7 pærer :D jeg valgte Philips WhiteVision for at få det til og ligne helt hvid lys i stedet for det gamle varmhvide lys der sidder i originalt :wink: næste gang jeg skal skifte bliver det sikkert til LED pærer da de har et lækkert lysudbytte 8)

Mit igangværende lysprojekt er at skifte kabinelyset til xenon hvid 6000k lys der er langt kraftigere end det kedelige originale som den er født med :D

Pinol Pærerne kommer i morgen og jeg glæder mig :lol:

Brugeravatar
ThomasH
Admin
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV - Comfort (2018)
Geografisk sted: Vestsjælland

Indlæg af ThomasH » tors 29. dec 2016 18:11

Jeg har lige bestilt et sæt Philips Xtreme Vision 130 til nærlyset - håber de giver lidt bedre nattesyn.

Har ellers ikke villet sætte andre pærer i, da de Osram Nightbreaker jeg har prøvet på tidligere biler har holdt max 2 måneder. Og det er jo nærmest en håndbrækkende øvelse at skifte pærer på en moderne bil, så det gad jeg ikke mere :-)

Men håber de bestilte er bedre, og med kørelys så bruges de jo heller ikke i dagslys.

Kan man få nogle H7ere der er særligt velegnede til fjernlys?

Se i øvrigt denne, hvis du vil lege lidt mere med LED:
http://kiaklub.dk/viewtopic.php?f=18&t= ... 077#p46968
8)
Tidligere:
2012 Kia cee’d (JD) 1.6 CRDi Premium
2008 Kia pro_cee’d 1.6 CRDi Sport

BaconBaronen
Bilmærke og model: Kia Ceed SW 1,6 CRDI, Ã¥rgang 2010
Postnummer: 7400
Geografisk sted: Herning

Indlæg af BaconBaronen » fre 30. dec 2016 10:04

ThomasH skrev:Jeg har lige bestilt et sæt Philips Xtreme Vision 130 til nærlyset - håber de giver lidt bedre nattesyn.

Har ellers ikke villet sætte andre pærer i, da de Osram Nightbreaker jeg har prøvet på tidligere biler har holdt max 2 måneder. Og det er jo nærmest en håndbrækkende øvelse at skifte pærer på en moderne bil, så det gad jeg ikke mere :-)

Men håber de bestilte er bedre, og med kørelys så bruges de jo heller ikke i dagslys.

Kan man få nogle H7ere der er særligt velegnede til fjernlys?

Se i øvrigt denne, hvis du vil lege lidt mere med LED:
http://kiaklub.dk/viewtopic.php?f=18&t= ... 077#p46968
8)
Jeg havde Philips Xtreme vision 130 i min Ceed - dét bliver du glad for, der er mærkbar forandring ifht. standardpæren.
Billede

Brugeravatar
ThomasH
Admin

Indlæg af ThomasH » ons 4. jan 2017 18:36

BaconBaronen skrev: Jeg havde Philips Xtreme vision 130 i min Ceed - dét bliver du glad for, der er mærkbar forandring ifht. standardpæren.
Har nu kørt et par mørke morgener med de nye pærer. De er bedre!
Ikke at det bliver dagslys, men de lyser lidt længere fremad og det mere hvide lys gør, at vejen foran bliver mere tydelig.

Så for mig er de pengene værd - håber nu bare at de holder i et godt stykke tid :-)
Og så var det i øvrigt overraskende nemt at sætte dem i.

Overvejer at sætte Philips Racing Vision 150 i fjernlyset, men de har ikke særlig lang forventet levetid.
Tidligere:

Brugeravatar
ThomasH
Admin

Indlæg af ThomasH » søn 12. mar 2017 17:28

Brotuszippo skrev:Har lige selv sat H7 pære i både nær og fjernlys i min Kia cee'd SW fra 2013
Hvordan fik du skiftet fjernlys-pærerne?
Hvordan åbner man den der metalbøjle og lukker den igen? Der er jo ikke meget plads til hånden, og den skal jo et stykke ind i lygtehuset for at få fat - så man skal gøre det lidt i blinde... :oops:
Tidligere:

BaconBaronen
Bilmærke og model: Kia Ceed SW 1,6 CRDI, Ã¥rgang 2010
Postnummer: 7400
Geografisk sted: Herning

Indlæg af BaconBaronen » man 13. mar 2017 17:24

ThomasH skrev:
BaconBaronen skrev: Jeg havde Philips Xtreme vision 130 i min Ceed - dét bliver du glad for, der er mærkbar forandring ifht. standardpæren.
Har nu kørt et par mørke morgener med de nye pærer. De er bedre!
Ikke at det bliver dagslys, men de lyser lidt længere fremad og det mere hvide lys gør, at vejen foran bliver mere tydelig.

Så for mig er de pengene værd - håber nu bare at de holder i et godt stykke tid :-)
Og så var det i øvrigt overraskende nemt at sætte dem i.

Overvejer at sætte Philips Racing Vision 150 i fjernlyset, men de har ikke særlig lang forventet levetid.

Jeg vil sige at mine holdt rimeligt (hvor lang tid kan jeg ikke huske), bilen blev brugt dagligt til 2x45 minutters kørsel for at komme til og fra arbejde. Jeg mindes de holdt ihvertfald 6-9 måneder.....
Billede

Kim Bruun

Indlæg af Kim Bruun » ons 15. mar 2017 19:27

ThomasH skrev:
Brotuszippo skrev:Har lige selv sat H7 pære i både nær og fjernlys i min Kia cee'd SW fra 2013
Hvordan fik du skiftet fjernlys-pærerne?
Hvordan åbner man den der metalbøjle og lukker den igen? Der er jo ikke meget plads til hånden, og den skal jo et stykke ind i lygtehuset for at få fat - så man skal gøre det lidt i blinde... :oops:
Jeg tog lygten ud ad bilen

Borregaard
Bilmærke og model: Kia Ceed SW 1.0 T-GDI GT-LINE 120HK
Postnummer: 2770

Indlæg af Borregaard » fre 24. mar 2017 09:57

Brotuszippo skrev:Har lige selv sat H7 pære i både nær og fjernlys i min Kia cee'd SW fra 2013 så det passer at nær og fjern er H7 pærer :D jeg valgte Philips WhiteVision for at få det til og ligne helt hvid lys i stedet for det gamle varmhvide lys der sidder i originalt :wink: næste gang jeg skal skifte bliver det sikkert til LED pærer da de har et lækkert lysudbytte 8)

Mit igangværende lysprojekt er at skifte kabinelyset til xenon hvid 6000k lys der er langt kraftigere end det kedelige originale som den er født med :D

Pinol Pærerne kommer i morgen og jeg glæder mig :lol:
Hvilke LED pærer skal man kigge efter tror du? Er det bare plug n play eller hur?

LasseAndreasen
Bilmærke og model: KIA Stinger
Postnummer: 4660

Indlæg af LasseAndreasen » tors 30. mar 2017 16:16

Jeg kører selv med disse pærer i mit nær- og fjernlys: https://shinetech.dk/h7/h7-12v-24v-2500 ... 000k-2-stk

De lyser meget kraftigt, men de blæder ikke fordi de er e-mærket. Hvis du ikke køber en pære som er e-mærket, så kommer den til at blæde a h til. Brændepunktet i pæren skal sidde korrekt for at parabolen kan kaste lyset korrekt frem, og e-mærkede pærer er bygget efter samme design, så brændepunktet sidder ens.

Jeg vil ligeledes anbefale dig at tjekke højden på lyset, når du har monteret pærerne, så du er sikker på at de ikke blænder :-)

Ellers er det bare plug'n'play!

Kim Bruun

Indlæg af Kim Bruun » søn 21. maj 2017 14:13

LasseAndreasen skrev:Jeg kører selv med disse pærer i mit nær- og fjernlys: https://shinetech.dk/h7/h7-12v-24v-2500 ... 000k-2-stk

De lyser meget kraftigt, men de blæder ikke fordi de er e-mærket. Hvis du ikke køber en pære som er e-mærket, så kommer den til at blæde a h til. Brændepunktet i pæren skal sidde korrekt for at parabolen kan kaste lyset korrekt frem, og e-mærkede pærer er bygget efter samme design, så brændepunktet sidder ens.

Jeg vil ligeledes anbefale dig at tjekke højden på lyset, når du har monteret pærerne, så du er sikker på at de ikke blænder :-)

Ser godt ud... jeg prøver med dem her: http://www.ebay.co.uk/itm/302178051913? ... EBIDX%3AIT

Har du haft nogen problemer med syn? politiet? eller lign?

Kim Bruun

Indlæg af Kim Bruun » søn 4. jun 2017 14:23

LasseAndreasen skrev:Jeg kører selv med disse pærer i mit nær- og fjernlys: https://shinetech.dk/h7/h7-12v-24v-2500 ... 000k-2-stk

Jeg har fået mine hjem... Og de kan ikke sidde i selvom det om H7...
Hvordan har du monteret dine i nærlyset?

Gkp3000
Bilmærke og model: Kia Cee'd SW
Postnummer: 9500

Indlæg af Gkp3000 » søn 17. mar 2019 00:52

Havde glemt mit gamle brugernavn men kan nu se jeg før hed Brotuszippo 😂😂😂

Har endeligt færdig gjort mit lys projekt i forlygterne og tågelygterne og kan KUN anbefale og køre ren LED i 6000 kelvin

Har i Nærlys, Fjernlys, Kurvelys, og Tågelygterne og det ser fanme godt ud til sådan en Kia

Har i løst problemet med nærlysfatningen ? hvis ikke smider jeg gerne et link 😁

Doc
Postnummer: 0

Indlæg af Doc » man 18. mar 2019 08:19

LasseAndreasen skrev:
tors 30. mar 2017 16:16
Jeg kører selv med disse pærer i mit nær- og fjernlys: https://shinetech.dk/h7/h7-12v-24v-2500 ... 000k-2-stk

Øhh... Indtil videre eksisterer der ikke nogle godkendte LED pærer til eftermontering. Har du fået noget andet at vide er det ikke korrekt. Det er forbudt i hele EU at eftermontere LED pærer i en lygte lavet til glødetrådspærer til brug på offentlig vej pga den store risiko for blændning af modkørende - og en kina LED er med største sandsynlighed absolut ikke godkendt på nogen som helst måde...
Dessuden står der nedenstående info på de pærer du linker til:

"Bemærk: Denne pære er ikke godkendt til kørelys i Danmark. Dette skyldes blandt andet, at lysstyrken på pæren er ikke er høj nok. Pæren lyser ikke vejen særlig godt op."

Synes også du modsiger dig selv lidt. Du fortæller at brændepunktet på en LED skal sidde på samme punkt på LED'en som på en glødetrådspære, vilket jo er korrekt - men jeg vil mene at dem du linker til, har tre dioder ved siden af hinanden - det kan i min optik aldrig gi' det samme brændepunkt som en glødetrådspære...

Besvar