Garanti og grønne skove.

Har du positive eller negative erfaringer med Kia Motors Danmark, forhandlere eller værksteder, så kom frem med dem. Indeholder oversigt over servicepriser.
Besvar
Kia jomfru
Indlæg: 104
Tilmeldt: tirs 9. apr 2013 19:22
Bilmærke og model: Kia Rio
Postnummer: 7500

Garanti og grønne skove.

Indlæg af Kia jomfru » man 23. apr 2018 14:02

Har været yderst tilfreds med Kias garanti vedrørende garanti reparationer og det at man har kunnet få gratis lånebil i denne forbindelse.
Dette er dog yderst beklageligvis ændret.
Der stilles ikke lånebil til rådighed mere fra Kia DK pga misbrug.
Man kan dog leje en bil i henhold til lokale bestemmelser.

Hvordan opstod det misbrug mon?
Hvis det er den faktiske forklaring må nogen hos Kia Danmark have rimelige røde ører.
At man tillader et misbrug der får ordningen til at kollapse.
Hvad mere har man så misbrugt?
Fakturering af garanti reparationer?
Man har da nogen form for egen kontrol?
Eller har man ikke!

Nogen der har info til dette?

PS... Det hjælper ikke at skrive til FDM om dette, da de generelt er negative overfor Kia.
Hvis man er i tvivl kan man tjekke op på deres egen forbrugerundersøgelse

Mvh.

termit
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors 25. jul 2019 15:46
Bilmærke og model: KIA Nero Plugin hybrid
Postnummer: 2650

Re: Garanti og grønne skove.

Indlæg af termit » tors 25. jul 2019 16:00

Jeg er enig garantien er ikke det papir værd den er skrevet på!

Der er 2 års garanti på alt elektrisk herunder infotainment.

Forhandleren skal ansøge importøren om garanti sager - det minder lidt om kulance og indtil videre er jeg blevet afvist i en sag der i mine øjne var klokke klar.

Brugeravatar
cbo
Indlæg: 867
Tilmeldt: søn 6. dec 2009 22:50
Bilmærke og model: Kia Optima SW PHEV 2018
Postnummer: 5240

Re: Garanti og grønne skove.

Indlæg af cbo » tors 25. jul 2019 17:19

termit skrev:
tors 25. jul 2019 16:00
Jeg er enig garantien er ikke det papir værd den er skrevet på!

Der er 2 års garanti på alt elektrisk herunder infotainment.

Forhandleren skal ansøge importøren om garanti sager - det minder lidt om kulance og indtil videre er jeg blevet afvist i en sag der i mine øjne var klokke klar.
Hvis det er den "sag" du nævner andetsteds på dette forum, så er det ikke en sag overhovedet. Og selvfølgelig skal importøren godkende garantisager, det er jo Kia og ikke den enkelte forhandler, der skal betale.

Mit forslag er at du lige slapper lidt af, tager en dyb indånding og tager en ny snak med forhandleren. Hvem er forhandleren?
cbo
---------------------------------------------
2018 - ?: Kia Optima SW PHEV årg. 2018 (Aluminium Silver)
2010-2018: Kia Ceed SW 1,6 CRDI Exclusive årg. 2010 (Piston Grey)

Besvar