Brugt Kia Ceed køb

Fornuft og forkælelse
Besvar
Toiletbørste
Postnummer: 4700

Brugt Kia Ceed køb

Indlæg af Toiletbørste » ons 23. jan 2019 04:43

Hej alle Kia folk.

Vi skal have vores første bil, en familiebil da vi har barn på 9 år, og har fået tilbudt en Kia Ceed hos en af vores lokale bilforhandlere.
Det drejer sig om en Kia Ceed 1,4 CVVT Aktive SW fra 2009 med 114.000 km på tælleren.
1 ejer, fuld servicebog, ikke ryger osv osv.
Den kan vi købe for 67.000 kr inkl et sæt sommerdæk oveni prisen, og naturligvis nyserviceret og nysynet inden overtagelse, samt 6 måneders garanti.
Vi betaler den kontant på stedet.

Ny bil ville også være lækkert, især med deres 7 års garanti.
Men gider ikke afbetaling, gæld i flere år, og 30.000 kr ud af vinduet i kreditomkostninger (så bliver det sgu en dyr bil i sidste ende).
Så håber lidt på at vi kan få den til at køre de næste 6-7 år uden de vilde problemer, selvom det nok virker lidt optimistisk for en 10 år gammel bil med over 100k km på tælleren.

Jeg har ikke en skid forstand på biler for at det det mildt, og de bilhandlere kan nemt bilde mig alt muligt ind.
Men jeg vil høre om det er en fin pris, eller om jeg er ved at blive taget bagi?

Vi køre ca 12.000 km om året.

Udover det, vil jeg høre om Kia Ceed fra den årgang med benzinmotor er en fornuftig bil? Er de kendt for at være stabile? Eller skal jeg være forberedt på at bruge hele bilens værdi på værkstedsregninger de næste par år?
Er der noget bestemt jeg skal være opmærksom på at kigge efter når jeg skal se på bilen?
Jeg undre mig nemlig lidt over at jeg i de sidste par måneder hvor vi har søgt efter bil, ikke har set en eneste Kia Ceed benziner til salg som har haft 200.000+ km på tælleren.
Kan ikke lade være med at tænke at de ikke holder, og ryger til skrot inden de når de magiske 200k km?

Jeg har læst at Kia faceliftede Ceed'en sidst i 2009.
Hvordan ved jeg om den jeg skal se på er faceliftet?

Og sidst med ikke mindst.
Ville det være et kæmpe plus at kigge efter 2012+ modellen i stedet for?

Undskyld de mange spørgsmål, men tænkte at jeg ligeså godt kunne få lukket op for lorteposen med det samme, fremfor at stille nye spørgsmål i 10 forskellige svar.:)

På forhånd tak. :D

Brugeravatar
cbo
Bilmærke og model: Kia Optima SW PHEV 2018
Postnummer: 5240

Re: Brugt Kia Ceed køb

Indlæg af cbo » ons 23. jan 2019 16:57

Mit bud er, at der blev solgt mange flere diesel-Ceeds dengang. På det tidspunkt ville alle have diesel og Kias 1,6 diesel var et noget mere spændende bekendtskab end benzinmotorne. Hvis du hørte til dem, der kørte langt, så købte du garanteret en diesel.
Bilen er 10 år gammel, så for at have kørt 200.000 i dag, skulle den køre 20.000 om året. Mit gæt er at meget få med det kørselsbehov købte en benziner. Når det er sagt, så kan du godt finde benzinere med 150.000+, men de er typisk et par år ældre og har altså kørt knap så langt pr. år.

Tjek at alle rusteftersyn er overholdt og udført hos Kia, og at evt. mangler (ofte a-søjle og bagageklap) er udbedret af Kia. Fuld servicebog i øvrigt er også at foretrække.

Går ud fra at du har søgt i de gængse søgemaskiner efter lignende priser? Den står noget lavere hos Bilpriser.dk...?.

Den faceliftede kendes lettest på kølergrillen, der i 2010 fik Kias "tiger-design"

Ikke-faceliftet: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/kia/c ... 5d/4099461
Faceliftet: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/kia/c ... 5d/4124813

Hvad angår 2012-modeller - nyere er - alt andet lige - altid bedre :)
cbo
---------------------------------------------
2018 - ?: Kia Optima SW PHEV årg. 2018 (Aluminium Silver)
2010-2018: Kia Ceed SW 1,6 CRDI Exclusive årg. 2010 (Piston Grey)

Besvar