Niro facelift 2019

Skabt som crossover. Født som hybrid.
Christian L
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV Advanced
Postnummer: 5700

Re: Niro facelift 2019

Indlæg af Christian L » fre 12. jul 2019 15:06

hib skrev:
man 24. jun 2019 08:43
ThomasH skrev:
søn 23. jun 2019 19:38
Kan det være fordi det kræver simkort/dataforbindelse, og Kia DK ikke tror på at vi vil betale abonnement for sådan noget? Eller de ikke har været i stand til at lave god nok aftale med en televirksomhed...

Iøvrigt her videogennemgang af faceliftet:
https://youtu.be/EqR5UNprPAo
Det jeg helst ville have, er den nye udgave af SCC der virker ned til 0 km/t.
Det må da være muligt at programmere de gamle biler til SCC.
Har forespurgt min forhandler, det regner de ikke med den kan. De tør faktisk lægge hovedet på blokken...desværre. For det er den største mangel på bilen for mig :)
Glad indehaver af en Kia Niro PHEV Advanced
https://www.youtube.com/channel/UCa6GdR ... 7UjZA-fTdA

faber850
Postnummer: 5550

Indlæg af faber850 » søn 11. aug 2019 15:08

Er der nogen der kan bekræfte at de opdaterede ting i Kia Niro PHEV MY20 er:

8" navi skærm
Digital infocenter (speedometer etc)
Adaptiv fartpilot med stop/go
Gearskifte på rattet
Elektrisk p-bremse inkl større bagbremser
Udvendigt design a la e-Niro
Opgradering af plast kvalitet i kabinen
Andre alufælge
Andre?

Hvor nabolandende automatisk opgradere til
10.25" naviskærm er dette ekstra udstyr i dk. (16.000kr)
UVO som af uforklarlige årsager ikke kommer til DK??
Mulighed for forkabinevarme
andre?

Det lader umiddelbart til at at vi i DK atter har trukket nitten. i forhold til hvad der kommer i en standard advance udgave. hvor man for blot 4.999kr kan få 10.25" skærm samt kunstlæderkabine..

Når man i øvrigt kigger på muligheden for træk (koster ca 12.000 ialt, jeg gav 7.000kr total for opgradering samt montering af træk på min peugot), så undre jeg mig.
Hvad må en Niro trække uden opgradering af bremser og kølersystem? Hvis behovet er at trække en campingsvogn eller en boogie trailer så forstår jeg behovet for opgradering til 1300kg, men de fleste danskeres behov er trailer til 500-750kg/total..

Rene
Bilmærke og model: Kia Niro HEV 2020
Postnummer: 7430

Indlæg af Rene » søn 11. aug 2019 17:32

Jeg kan desværre ikke udtale mig om PHEV modellen, da jeg selv er interesseret i HEV udgaven, som jeg gerne skulle kunne modtage en gang i næste uge (MY20).

Forhandleren fortalte i juni, at der nok var 6-8 måneders leveringstid på en Niro HEV. Men at importøren havde indkøbt 100 Advance modeller med ankomst her i august (MY20 udgaven). Hvor der er en 10.25" skærm, kunstlæderkabine, JBL lydanlæg osv.
Dette kan vel forklare hvorfor de er begyndt at sælge en Edition pakke på HEV udgaven til 4.999 kr. der indeholder flere af de ting. Edition pakken er også først kommmet på deres HEV prisliste i slutningen af juni.

Et bud vil være at hvis man bestiller Advance udgaven af HEV uden Edition pakken, så vil der være en pæn leveringstid på den, da det er begrænset, hvor mange de har hjemme af dem. Det samme hvis man bestiller en Vision eller Comfort udgave, eller hvis man vælger noget ekstraudstyr der skal fabrikmonteres, og ikke er en del af Edition.

Tilbage i juni udsendte Kia DK en nyhed vedr. den faceliftede udgave (MY20) af HEV + PHEV:
http://press.kiamotors.dk/news/danmarks ... ift-373066

faber850
Postnummer: 5550

Indlæg af faber850 » søn 11. aug 2019 18:39

Spørgsmålet er om Kia skyder PHEV modellen i sænk?

Hvis man opstille en HEV og en PHEV Advanced med samme udstyrspakke, så skal der køres en del km i EV mode før det tabte betaler sig hjem..

HEV advanced m metallak, Edtion pakken, smartkey og ambient light samt ladersæde + blindspot pakken, forberet til træk = 365.994dkr
PHEV advanced m metallak ekstra udstyr som overstående plus ladestationen som kræves hvis du skal have noget ud af din PHEV = 381789dkr
det er en lille pris foreskel på 15.000kr for det samme lir.. 15.000kr Omregner vi det til hvad vi kan køre gratis svare det til 1364l benzin (ved liste pris 11kr/l), ved 20km/l som HEV køre svare det til 27.280km.. det er ca 1,5 års alm kørsel for en alm familie.
Jeg tør ikke tænke på regnestykket modsat , altså hvornår en PHEV ejer med samme udstyrs pakke har kørt de 15.000kr hjem dvs i EV mode :/ synd og skam

Rene
Bilmærke og model: Kia Niro HEV 2020
Postnummer: 7430

Indlæg af Rene » man 12. aug 2019 09:35

Jeg tror ikke de har planer om at "skyde den i sænk". Niro PHEV er hvis en af de bedst sælgende PHEV biler på markedet.

Efter hvad jeg har forstået, så har de svært ved at følge med efterspørgslen, og har en forholdsvis lang leveringstid på dem. Så det giver vel fint nok mening ikke at have kampagnetilbud på PHEV for tiden, og i stedet have det på modeller de hurtigere kan levere.

Forhandleren der sælger mig min bil, nævnte også at de har svært ved at få indkøbt PHEV og EV modeller, da importøren i Norge overbyder de fleste, når der kommer nye biler fra fabrikken.

Besvar