2019 Proceed GT

Fornuft og forkælelse
Bimsen
Postnummer: 0

Re: 2019 Proceed GT

Indlæg af Bimsen » tirs 11. jun 2019 17:14

FrederikHansen skrev:
tirs 11. jun 2019 10:22
Bimsen skrev:
søn 9. jun 2019 10:35
En lille status efter 1,5 måned:

+ El bagklap med hukommelse. Fordel i lav garage.
+ JBL stereo giver godkendt lyd.
+ DCT fungerer rigtig godt.
+ Sporty undervogn som ikke er ukomfortabel.
+ LKA fungerer udemærket (slår det aldrig fra).

+ Brændstof forbruget absolut godkendt
+ Venderadiusen virker lille i forhold til bilens størrelse.
+ I det hele taget en meget let kørt bil som fungerer godt både ved frisk og morfar kørsel.

- Man skal manuelt aktivere parkerings sensorer ved forlæns parkering.
- Kan ikke slå ISG fra permanent (tror jeg) hvilket i visse situationer er uhensigtsmæssigt.
- Advarsel for fartkamera fungerer ikke offline.
- På den grove asfalt der findes her i Sverige er dækstøjen ret høj. Prøvekørte på vinterdæk hvor problemet er mindre. Dette er nok ikke et problem i DK.
Hvordan oplever du bagruden viskeren mht til sprinklervæske? Min når at køre en “halv” cyklus før der kommer væske på ruden, altså den køre fra start og henover ruden mens den er tør, og først på retur vejen kommer der væske?

Det er da stensikker garanti for ridset rude??
Der kommer sprinklervæske ud inden viskereren sætter igang så ingen problem her.
Mon beholderen er halvtom? Eller luft i systemet?
2019 Kia Proceed GT 1.6 DCT

FrederikHansen
Postnummer: 2400

Indlæg af FrederikHansen » tirs 11. jun 2019 18:37

Bimsen skrev:
tirs 11. jun 2019 17:14
FrederikHansen skrev:
Bimsen skrev:
søn 9. jun 2019 10:35
En lille status efter 1,5 måned:

+ El bagklap med hukommelse. Fordel i lav garage.
+ JBL stereo giver godkendt lyd.
+ DCT fungerer rigtig godt.
+ Sporty undervogn som ikke er ukomfortabel.
+ LKA fungerer udemærket (slår det aldrig fra).

+ Brændstof forbruget absolut godkendt
+ Venderadiusen virker lille i forhold til bilens størrelse.
+ I det hele taget en meget let kørt bil som fungerer godt både ved frisk og morfar kørsel.

- Man skal manuelt aktivere parkerings sensorer ved forlæns parkering.
- Kan ikke slå ISG fra permanent (tror jeg) hvilket i visse situationer er uhensigtsmæssigt.
- Advarsel for fartkamera fungerer ikke offline.
- På den grove asfalt der findes her i Sverige er dækstøjen ret høj. Prøvekørte på vinterdæk hvor problemet er mindre. Dette er nok ikke et problem i DK.
Hvordan oplever du bagruden viskeren mht til sprinklervæske? Min når at køre en “halv” cyklus før der kommer væske på ruden, altså den køre fra start og henover ruden mens den er tør, og først på retur vejen kommer der væske?

Der kommer sprinklervæske ud inden viskereren sætter igang så ingen problem her.
Den gør den samme helt fyldt, må have fat i Kia så.

Brugeravatar
Fynboen
Bilmærke og model: Kia Cee'd 1,4 CRDI - 2013 [JD]
Postnummer: 5000

Indlæg af Fynboen » ons 12. jun 2019 12:25

Undskyld mit sure opstød, men tråden bliver totalt bombet af alle de citater og off topic... :shock:

Kør forsigtigt derude! :)
2019 Kia Proceed GT, DCT, Deluxe White
2013 Cee'd 1,4 CRDI, sortmetallic

FrederikHansen

Indlæg af FrederikHansen » ons 12. jun 2019 16:20

Fynboen skrev:
ons 12. jun 2019 12:25
Undskyld mit sure opstød, men tråden bliver totalt bombet af alle de citater og off topic... :shock:

Ideen med det her forum er vel at dele viden på kryds og tværs og hjælpe hinanden?
Jovist tråden er om proceed, så at spørge bimsen om ting vedr hans proceed er vel ikke forkert? Jo det gavner da mig med min Ceed, men måske andre står i samme problem og derfor finder denne tråd?
Ellers må administrere slette hvis det ikke er relevant for tråden.

Citaterne er jo netop for folk kan se der er kommet et svar på noget de har lagt op :-)

Bimsen

Indlæg af Bimsen » ons 12. jun 2019 17:37

Fynboen skrev:
ons 12. jun 2019 12:25

Erklærer mig helt uenig🙄

Brugeravatar
Fynboen

Indlæg af Fynboen » fre 14. jun 2019 16:12

Nå, men levering af min Proceed GT d. 3. oktober blev pludseligt til d. 1. august i stedet :D
Bilen er blevet produceret og er ankommet til Danmark i denne uge.
Hvis ikke det var for trækket, kunne den i for sig sagtens leveres "lige om lidt".
Så, nu der kun seks ugers ventetid tilbage! :D

FrederikHansen

Indlæg af FrederikHansen » fre 14. jun 2019 17:23

Fynboen skrev:
fre 14. jun 2019 16:12
Nå, men levering af min Proceed GT d. 3. oktober blev pludseligt til d. 1. august i stedet :D
Bilen er blevet produceret og er ankommet til Danmark i denne uge.
Hvis ikke det var for trækket, kunne den i for sig sagtens leveres "lige om lidt".
Så, nu der kun seks ugers ventetid tilbage! :D
Spændende! Vi glæder os til at se billeder :-)

FrederikHansen

Indlæg af FrederikHansen » lør 29. jun 2019 15:44

FrederikHansen skrev:
tirs 11. jun 2019 18:37
Bimsen skrev:
tirs 11. jun 2019 17:14
FrederikHansen skrev:

Den gør den samme helt fyldt, må have fat i Kia så.
For lige at komme med en tilbagemeldning fra Kia, der er ingen kontraventil så derfor ryger væsken tilbage i beholderen 🙄
Nå, jeg fik købt en kontraventil til 30kr og sat imellem, så nu virker det.
Dumt sted at spare imo.

Brugeravatar
Fynboen

Indlæg af Fynboen » tors 18. jul 2019 13:35

Så ankom "dyret" til forhandleren og vi fik sagt pænt goddag til hinanden... :D

Så skal der bare lige monteres træk og en klargøring til... 8)
rps20190718_133128_381.jpg
rps20190718_133156_700.jpg

Movie
Bilmærke og model: Kia Rio 1.0 Premium 120 HK
Postnummer: 9300

Indlæg af Movie » fre 19. jul 2019 02:23

Lige som "Bimsen" skriver , synes jeg også at i den Proceed som jeg fik lov til at afprøve , var ekstrem meget dækstøj . Jeg selv har en 1 år gammel Kia Rio 1.0 Premium 120 HK . Fantastisk motor til den Rio ,men fra dag et af , var jeg skuffe over meget dækstøj i kabinen på de fleste vej her i danmark . Køre jeg på en ny vej med mørk asfalt , køre min Rio helt lydløs med de 205/45-17 Continental dæk . Men desværre er de fleste vej gammel grå vej , også på motorvej . Og så rumler og larmer det i kabinen , som om man køre med et åben vinduet . Når jeg så forlader motorvej , og stopper hos den første lyskryds …..,tænker jeg hver eneste gang , hvor skønt det er at der er enligt ro i kabinen . Jeg kan godt lide min Rio ellers, men denne ekstrem høj dækstøj er grunden til, at jeg ikke er rigtig glad for min bil som jeg burde være , og derfor vil jeg gerne skifte bilen ud igen nu efter kun 18 mdr . Min Rio var nu til Service hos Kia , og i salgsafdeling stå der en mega flot hvid ProCeed GT Line med 120 HK til 305.000 kr . Jeg bliv forelsket i denne bil med det samme. Forhandler spurgt mig , at jeg kunne tænke mig at køre i en ProCeed . (Der var en Demo ProCeed i sort klar til afprøve, også 120 HK ) , jeg takkede med glæden ja til tilbud . Da jeg nu har været helt vildt skuffet over min egen Rio ang., støj i kabinen , var jeg meget obs på støj i Proceed . Jeg har forventet en meget mere lydløs bil som min Rio . Jeg kørte i knap 2 timer med denne ProCeed , de samme vejende hvor jeg vist , min Rio laver masse af spektakel (motorvej mellem Ålborg-Frederikshavn , diverse landvej osv ) , men desværre opleve jeg samme høj dækstøj eller et ubeskrivelig rummel lyd i ProCeed magen til som i min Rio . Det var jeg meget meget skuffe over .Der skal navnes , at jeg har ejet i 4 år en Kia Rio 86 HK fra 2014 til 2018 . Min gammel Rio med 205/45-17 dæk var meget mere lydløs som min ny Rio og den ProCeed jeg afprøvede i sidste uge !!! I min gammel Rio opstår kun vind lyd når man kommer over de 120 km/h , men aldrig sådan nogle underlige rummel lyd når hastigheden kommer over 50 km/h !!!Da jeg kom tilbage til forhandler ønske jeg også at afprøve en Kia Niro Plug-ind Hybrid . Og her var forskellen mellem Niro/ProCeed og min Rio som dag og nat . Den Niro køre helt lydløs på alle vejene . Der hvor ProCeed og Rio rumler og støjer , kørt Niro som om man sejler på vandet , helt lydløs . Naturligvis har en Niro heller ikke 205 eller 225/45-17 dæk , men at der er sådan et forskel havde jeg ikke drømt om , og selv når jeg køre om vinter med 195/60-16 vinter hjul , så rumler og larmer min Rio stadig helt absurd meget . Måske lidt mindre , men stadig alt for meget . Men selv nu den Niro kørt helt lydløs , så kunne jeg ikke lide at køre i dem , da kabinen virker gammeldags og den kørt lidt morfar agtigt .Skønt bil , men har ikke oplevet hjertebanken . Der er den ny ProCeed noget helt andet, en bil som man" kun " kan forelske sig i, hvor hjerte slår hurtigere pga., denne utrolige flotte design .

Brugeravatar
KRH[DK]
Bilmærke og model: Kia Ceed SW 1.4 T-GDI GT-line 2019
Postnummer: 6070
Geografisk sted: Sydjylland

Indlæg af KRH[DK] » lør 20. jul 2019 11:41

@movie

Hvad dæk kørte den Niro på?

Jeg er personligt gået væk fra continental dæk så vidt det har været muligt.
Har kørt VW i alle årene med bil, og haft sport contact serien, og efter nogle sæsoner begyndte de at støje mere og mere, uanset hvor lydisoleret bilen var, synes jeg de var ringe.
Jeg gik over til goodyears f1 asymmetric på sommerhjulene for 4 år siden, de er ved at være nedslidt, og er først nu begyndt at støje mere..

Bare fordi continental bliver kåret som bedste dæk, er det ikke ensbetydende med at de er særlig støjfri :lol:

Vi valgte at købe en demo Ceed SW GT-Line, da vi ikke brød os om shooting brake designet på ProCeed...

Nu venter vi egentlig bare på den skal hentes d. 6 August :)

VH
Kia Ceed SW 1,4 T-GDI GT-Line '19 Billede

Bimsen

Indlæg af Bimsen » lør 20. jul 2019 12:23

@Movie
Er lige kommet hjem efter en roadtrip gennem Sverige, Norge og Danmark. Jeg bor i Sverige og har ikke tidligere kørt min Proceed GT i DK. Men jeg kan sige at rent generelt er asfalten finere i DK (med enkelte undtagelser selvfølgelig). Vi fik simpelthen en ny oplevelse af hvor støjsvag bilen kan være. Jeg synes at den er helt ok komfortabel i DK på de fleste veje når man tænker på bilens sportslige setup. Men det var en prøvelse at køre langt i de andre lande.

Vil man ha en støjsvag bil er lav profil dæk og Kia/Hyundai en dårlig kombination.

Movie
Bilmærke og model: Kia Rio 1.0 Premium 120 HK
Postnummer: 9300

Indlæg af Movie » lør 20. jul 2019 15:10

KRH - har ikke set efter hvad for nogle dæk den Niro kørt med . Men det var ikke lav profil dæk - mere store "ballon" dæk
Bimsen - Det hvad der irretere mig mest , er den enorme støj forskel , når man køre på en grov vej, og en helt ny vej . Når man køre i længer tid på motorvej med 130-140 kmh på en alm., grov gammel vej , og så skifter vejen fra gammel til helt ny eller en anden slags asfalt .....så bliver det lige pludseligt helt stille i kabinen . Synes bare at forskelen burde ikke være så voldsomt store . Når en landvej er blive lappet med reperation asfalt , altså små huller er blive lappet eller dækket af med ny asfalt .....så støjer det i kabinen som om man køre i en tog . Lyden i kabinen skifter mellem rummel støj og stille og larm/stille osv osv . synes det er alt for meget forskel . Min kollega har en 3 år gammel Ceed GT Line , og han køre med Conti dæk om sommer og GoodYear om vinter ....., og han brokker sig også ang., dæk støj . Min far i tyskland køre en helt ny Sportage GT Line med 18 eller 19 tommer (kan ikke huske) , selve Sportage er en drømme bil , men selve bilen støjer også meget fra hjule kasser ( men slet ikke så meget som min Rio ) . I går fik jeg lov til at køre med min kammerats 1 år gammel Renault Kadjar . Når jeg var på motorvejen med 130 kmh , så var denne Renault fuldstændig lydløs . Ingen rummel lyd fra hjulekasser eller dækstøj når vejene skifter mellem god-dårligt . 130 kmh på motorvej med Kadjar, føles som om jeg står helt stille foran en lyskryds med min Rio . Da jeg så derefter kørt med min Rio igen , bliv jeg overbevist om at den skal udskiftes hurtigst muligt . Og det er en skam , fordi jeg elsker ellers min Rio med alt det udstyre den har og de 7 år garanti . Men støj nivauet er alt for høj efter min "egen" smag ! Rio`n er jo efterhånden heller ikke en billig bil langer . Sådan en Rio 1.0 Premium 120HK koster 225.000 kr . Men jeg kunne også vælge og køb mig nogle 15 tommer fælge med ballon dæk :D :D måske hjælper det ! Jeg har allerede brugt mellem 5000-7000 kr til støj isolering/lyddæmpning , men synes ikke at det hjælpt meget . :evil:

Brugeravatar
KRH[DK]
Bilmærke og model: Kia Ceed SW 1.4 T-GDI GT-line 2019
Postnummer: 6070
Geografisk sted: Sydjylland

Indlæg af KRH[DK] » lør 20. jul 2019 15:19

Uanset hvilken bil du tager, så vil der være væsentlig mere støj, jo større hjul du sætter på.. for jo større fælge, jo mere lavprofil dæk kommer det på. Og så er det altså bare ikke særlig meget gummi tilbage at absorbere forskellen i asfalt belægningerne med.
Kia Ceed SW 1,4 T-GDI GT-Line '19 Billede

Bimsen

Indlæg af Bimsen » lør 27. jul 2019 13:48

Tydeligvis har Kia fundet anledning til allerede at give Proceed GT et facelift (sep 2019) med større infotainment skærm og digital instrumentering (som i Kia XCeed).
Dette 6 mdr. efter at bilen kom på markedet. Synes det er lidt ØV at man så hurtigt snart kører rundt i en 'gammel' version :x

Besvar