E Niro uden battery heating system

Emner der udelukkende vedrører eNiro
Besvar
peterromer
Bilmærke og model: KIA E Niro
Postnummer: 4700

E Niro uden battery heating system

Indlæg af peterromer » tirs 16. apr 2019 17:15

Hej
Jeg er blevet tilbudt en E Niro Advance i en lidt særlig udgave. "Base First Edition" kaldes den. Den er magen til Advance, men der er både fjernet og tilføjet noget.

Ting der er fjernet er: Sædevarme, alupedaler, varmepumpe, batteri heating system, DAB, varme i rattet.
Ting der er tilført: Elektrisk førersæde, kunstlæder i Saturn Black Color Pack (blå syninger), BSD Blindvinkelassistent og RCTA Advarsel ved krydsende trafik bagved.
Nu har jeg aldrig været fan af sædevarme, og mangel af alupedaler gør mig ikke noget. Uden varmepumpe tager det lidt længere at varme kabinen. Kan vi vel leve med.
Læste et sted at anden KIA uden varmepumpe/batteri heating system at der mister man 15-30 KM i rækkevidde. Det kan jeg leve med, men hvis man mister 50-100 eller mere er det ikke så smart. Jeg kan ikke få officielt svar fra KIA hvad det reelt betyder, andet end at rækkevidden er "lidt kortere".
Det skal også lige siges at jeg fik rabat i forhold til normalprisen på en Advance og det er med øjeblikkelig levering.
Derfor har jeg sagt ja tak men ikke skrevet under endnu.

Min bekymring ligger i at batteri heating system mangler. Er der nogen her der ved hvor mange KM jeg mister på rækkevidden på den konto når det er koldt ?

Derudover synes jeg personligt at de ekstra sikkerhedskomponenter der er tilført er top i orden.
Er der andre kommende ejere her af en "Base First Edition" ?

Jeg har googlet vidt og bredt, og der er åbenbart variationer af denne "Base First Edition". I England er det andre ting der er lavet om.

vh Peter

Blablabla
Bilmærke og model: I10
Postnummer: 5260

Re: E Niro uden battery heating system

Indlæg af Blablabla » ons 17. apr 2019 14:55

Er selv ret nysgerrig på problemstillingen.

Må jeg høre hvad du skulle give total med tilbehør?

peterromer

Indlæg af peterromer » ons 17. apr 2019 15:10

Nu kan jeg svare selv og andre der måtte få en sådan variation af Advance.
En tekniker fra KIA har sagt følgende: Det at mangle batteri heating har ikke nævneværdig indflydelse på rækkevidden koldt eller varmt. Det er installeret som en ekstra ting primært for rigtig kolde lande (eks Norge/Sverige/Finland) og betyder noget når bilen lader op i eks., -15 grader. Altså når bilen tager imod energi, men ikke når den er igang og skal bruge af energien.
Så hvis jeg skal lade op i eks -15 grader herhjemme skal man påregne ekstra ladetid.
( da jeg primært vil lade om aftenen/natten er det ikke det store om det tager 8, 9 eller 10 timer)
Jeg bliver også E Niro ejer lige om et split.
Får den i hænderne d. 30/4. :D

peterromer

Indlæg af peterromer » ons 17. apr 2019 15:25

Blablabla skrev:
ons 17. apr 2019 14:55
Er selv ret nysgerrig på problemstillingen.

Må jeg høre hvad du skulle give total med tilbehør?
Jeg giver 347.000 kr. E Niro Advance, "First Edition" Pearl Snow White (tror jeg den hedder) Inkl vinterdæk og måtter.

Næsten alle forhandlere jeg har haft fat i tilbyder samme pris for en standard Advance. Der er ikke meget rabat at komme efter.
De kan give vinterdæk og det er også værd at tage med :wink:
At jeg fik denne her version var rent held at de lige selv fik den tilbudt 3 dage efter jeg var der. Til omgående levering. Den er derude omend i ret begrænset omfang.
De 347 er listeprisen for "First Edition".

Franke
Bilmærke og model: VW Polo, har bestil E-Niro
Postnummer: 5750

Indlæg af Franke » ons 17. apr 2019 16:24

Hvad er der af opvarming når der ikke er varmepumpe?
En af argumenterne for at havde en varmepumpe er at den er mere effektiv at varme op med en andre måder...

peterromer

Indlæg af peterromer » ons 17. apr 2019 17:27

Den har det almindelige varmesystem/aircon som i andre biler og i Vision varianten.
Varmepumpen i Comfort og Advance er noget ekstra der giver varme i sæder, rat, kabine hurtigere.

Besvar