Servicepriser

Emner der udelukkende vedrører eNiro
peterromer
Bilmærke og model: KIA E Niro
Postnummer: 4700

Servicepriser

Indlæg af peterromer » fre 19. apr 2019 12:19

Hvad har I andre hørt om årlige servicepriser ?
Min forhandlers meksnikere er retur fra kursus og sagde at folk bør regne med ca 1200 kr.

KIA gør nok ikke som Tesla der har meddelt deres kunder at årligt service ikke længere er nødvendigt.

Borgen
Bilmærke og model: Kia Niro EV
Postnummer: 8700

Re: Servicepriser

Indlæg af Borgen » fre 19. apr 2019 17:46

På en Hyundai Kona fik jeg ca priser.
1-3-5-7 koster ca 800kr
2-4-6-8 koster ca 1800

Dertil kommer bremserens og vel også bremsevæske

Christian L
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV Advanced
Postnummer: 5700

Indlæg af Christian L » tirs 28. maj 2019 16:27

Jeg fik endelig listet priser ud af min forhandler for e-niro:

Lille 1400,-
Stort 2600,-

Min sælger var dog ikke helt klar over, om det store var med rens af bremser.

Jeg vil ikke sige det er dyrt, men ej heller billigt. Forstår stadig ikke, at det skal være nødvendigt med service for hver 15.000 km på en el bil :)
Og priserne er fra Vestergård Auto.
Glad indehaver af en Kia Niro PHEV Advanced
https://www.youtube.com/channel/UCa6GdR ... 7UjZA-fTdA

Borgen

Indlæg af Borgen » ons 29. maj 2019 21:23

Christian L skrev:
tirs 28. maj 2019 16:27

Lille 1400,-
Stort 2600,-

Jeg vil ikke sige det er dyrt, men ej heller billigt. Forstår stadig ikke, at det skal være nødvendigt med service for hver 15.000 km på en el bil :)
Fik du specificeret hvad, som skal laves? Hvis det er et tjek og pollenfilter, så kommer jeg ikke til at betale 1400kr. Ikke på vilkår :) :!:

Christian L

Indlæg af Christian L » tors 30. maj 2019 17:22

Borgen skrev:
ons 29. maj 2019 21:23
Christian L skrev:

Lille 1400,-
Stort 2600,-

Fik du specificeret hvad, som skal laves? Hvis det er et tjek og pollenfilter, så kommer jeg ikke til at betale 1400kr. Ikke på vilkår :) :!:
Pænt sikker på, det kun er tjek, pollenfilter kommer oveni. Har jeg ihvertfald lige betalt ekstra for på min PHEV. 630 koster sådan et ;) Problemet er, at hvis du vil opretholde din garanti, er du tvunget til at få den serviceret efter foreskriftet, og tænker ikke de uatoriserede har udstyr eller uddannelse til det. Så man er mere eller mindre tvunget til at betale de ublu priser.

Brugeravatar
cbo
Bilmærke og model: Kia Optima SW PHEV 2018
Postnummer: 5240

Indlæg af cbo » tors 30. maj 2019 18:09

Tyskland er din ven... 😁
cbo
---------------------------------------------
2018 - ?: Kia Optima SW PHEV årg. 2018 (Aluminium Silver)
2010-2018: Kia Ceed SW 1,6 CRDI Exclusive årg. 2010 (Piston Grey)

Borgen

Indlæg af Borgen » tors 30. maj 2019 19:44

Christian L skrev:
tors 30. maj 2019 17:22
Borgen skrev:
ons 29. maj 2019 21:23
Christian L skrev:

Lille 1400,-
Stort 2600,-

Pænt sikker på, det kun er tjek, pollenfilter kommer oveni. Har jeg ihvertfald lige betalt ekstra for på min PHEV. 630 koster sådan et ;) Problemet er, at hvis du vil opretholde din garanti, er du tvunget til at få den serviceret efter foreskriftet, og tænker ikke de uatoriserede har udstyr eller uddannelse til det. Så man er mere eller mindre tvunget til at betale de ublu priser.
Så lige at det var Vestergaard Auto, der kommer jeg slet ikke. Prøver så vidt muligt at bruge den forhandler jeg har købt ved.
Pris forespurgte på aftageligt “træk” det kostede 9000kr :o

Borgen

Indlæg af Borgen » tors 30. maj 2019 19:45

cbo skrev:
tors 30. maj 2019 18:09
Tyskland er din ven... 😁
Vi ser om 14700km 8)

Starpils
Bilmærke og model: Mazda CX-3 Optimun ( E-Niro er bestilt )
Bilgalleri-profil: https://www.bilgalleri.dk/galleri/35210 ... _0_optimum

Indlæg af Starpils » tirs 4. jun 2019 12:20

Der er ikke bremserens med i prisen, det koster 649,- per ende

Christian L

Indlæg af Christian L » ons 5. jun 2019 11:44

Starpils skrev:
tirs 4. jun 2019 12:20
Til min Phev, vil de have ca. 900 for rens af bremser. Jeg tager til Tyskland med den til de store service. Men med mindre man bor tæt på grænsen, skal man overveje om man reelt sparer noget ved at køre til Tyskland. Hvis man tager alle omkostinger inklusive afskrivninger, så er kilometerprisen jo på den gode side af de 3 kroner. Jeg har 400 km tur/retur, så der skal være en ok besparelse før det kan svare sig. Jeg har fået pris fra Vestergaard, da de er min lokale forhandler. På Fyn, har vi faktisk kun dem og Nellerman i Odense, som ligger på samme pris niveau. Jeg skal et godt stykke før jeg kommer uden om dem. Men der er stor forskel på priser hos de autoriserede forhandlere, så man skal se sig godt for :)

Niro
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV Clever ladeboks
Postnummer: 6771

Indlæg af Niro » ons 5. jun 2019 18:35

Christian L skrev:
ons 5. jun 2019 11:44
Starpils skrev:
Til min Phev, vil de have ca. 900 for rens af bremser. Jeg tager til Tyskland med den til de store service. Men med mindre man bor tæt på grænsen, skal man overveje om man reelt sparer noget ved at køre til Tyskland. Hvis man tager alle omkostinger inklusive afskrivninger, så er kilometerprisen jo på den gode side af de 3 kroner. Jeg har 400 km tur/retur, så der skal være en ok besparelse før det kan svare sig. Jeg har fået pris fra Vestergaard, da de er min lokale forhandler. På Fyn, har vi faktisk kun dem og Nellerman i Odense, som ligger på samme pris niveau. Jeg skal et godt stykke før jeg kommer uden om dem. Men der er stor forskel på priser hos de autoriserede forhandlere, så man skal se sig godt for :)
Det er ikke kun penge, der betyder noget, når der skal bestilles tid til service. Jeg var ved Nellemann Odense til 1. service 9000 km. De hældte noget i benzintanken, som jeg ikke opdagede, før jeg kom hjem og så på regningen. Det kostede omkring 150,-. Det hører ikke med til service. Det gør de ikke ved Heidemann i Flensburg, men de gør bremser rene uden at tage ekstra for det. Bilen bliver vasket og støvsuget. Det kalder jeg service.

Brugeravatar
cbo
Bilmærke og model: Kia Optima SW PHEV 2018
Postnummer: 5240

Indlæg af cbo » ons 5. jun 2019 21:03

Fynboen skrev:
ons 5. jun 2019 19:18
Jeg forstår ikke, at du så ikke bare benytter Skorstenensgård i Odense?
Dem har jeg benyttet i al den tid, jeg har haft min Kia. De løser opgaven til bravour ud fra Kia's skemaer plus flere punkter og vasker/støvsuger bilen for mig og giver til og med mobilitets-service (autohjælp) med oveni.
Og det ovenikøbet til godt og vel det halve af Nellemann... ;)

De hælder forresten også additiver i tanken hver gang!
De servicere vist ikke elbiler og PHEV - måske heller ikke HEV?

Nogen af os kører alligevel til Tyskland af og til. Ordner du ugens indkøb og fylder op med de ting der er billige i Tyskland, så kan det snildt svare sig. Skal du også have noget elektronik, bliver det en endnu bedre forretning.

Jeg vil gerne støtte det lokale værksted, men ikke hvis de tager ågerepriser - og det gør Kia altså lidt her på Fyn.

Og ja, servicen er bedre i Tyskland og kvaliteten ofte også.
cbo
---------------------------------------------
2018 - ?: Kia Optima SW PHEV årg. 2018 (Aluminium Silver)
2010-2018: Kia Ceed SW 1,6 CRDI Exclusive årg. 2010 (Piston Grey)

Niro
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV Clever ladeboks
Postnummer: 6771

Indlæg af Niro » ons 5. jun 2019 22:03

cbo skrev:
ons 5. jun 2019 21:03
Fynboen skrev:
Dem har jeg benyttet i al den tid, jeg har haft min Kia. De løser opgaven til bravour ud fra Kia's skemaer plus flere punkter og vasker/støvsuger bilen for mig og giver til og med mobilitets-service (autohjælp) med oveni.

De servicere vist ikke elbiler og PHEV - måske heller ikke HEV?

Nogen af os kører alligevel til Tyskland af og til. Ordner du ugens indkøb og fylder op med de ting der er billige i Tyskland, så kan det snildt svare sig. Skal du også have noget elektronik, bliver det en endnu bedre forretning.

Jeg vil gerne støtte det lokale værksted, men ikke hvis de tager ågerepriser - og det gør Kia altså lidt her på Fyn.

Og ja, servicen er bedre i Tyskland og kvaliteten ofte også.
Du kan ikke bruge Skorstensgård til en PHEV. Det oplyser de på deres hjemmeside.

Christian L

Indlæg af Christian L » tors 6. jun 2019 08:05

Fynboen skrev:

Jeg forespurgte faktisk hos dem første gang min bil skulle til service. Men man kunne spare 20%, og sidenhen trak de i land, og ville slet ikke.
Jeg beholder bare Heidemann i Flensborg til mine service, tror også den ryger derned til næste lille. Jeg har det bedst med, at det er autoriserede som servicerer bilen, da teknikken er ny, og jeg ikke magter at skulle slås med Kia i tilfælde af reklamationer. Så det bliver med de "rigtige" stempler, bare primært tyske ;)

jang
Bilmærke og model: Kia e-Niro 64kwh Advanced
Postnummer: 9700

Indlæg af jang » fre 28. jun 2019 08:30

Niro skrev:
ons 5. jun 2019 18:35
Christian L skrev:
ons 5. jun 2019 11:44
Starpils skrev:
Det er ikke kun penge, der betyder noget, når der skal bestilles tid til service. Jeg var ved Nellemann Odense til 1. service 9000 km. De hældte noget i benzintanken, som jeg ikke opdagede, før jeg kom hjem og så på regningen. Det kostede omkring 150,-. Det hører ikke med til service. Det gør de ikke ved Heidemann i Flensburg, men de gør bremser rene uden at tage ekstra for det. Bilen bliver vasket og støvsuget. Det kalder jeg service.
Ret sikker på de ikke hælder additiver i tanken på en e-Niro 🙂

Besvar