Servicepriser

Emner der udelukkende vedrører eNiro
Christian L
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV Advanced
Postnummer: 5700

Re: Servicepriser

Indlæg af Christian L » tors 6. jun 2019 08:05

Fynboen skrev:
ons 5. jun 2019 19:18
Jeg forstår ikke, at du så ikke bare benytter Skorstenensgård i Odense?
Dem har jeg benyttet i al den tid, jeg har haft min Kia. De løser opgaven til bravour ud fra Kia's skemaer plus flere punkter og vasker/støvsuger bilen for mig og giver til og med mobilitets-service (autohjælp) med oveni.
Og det ovenikøbet til godt og vel det halve af Nellemann... ;)

De hælder forresten også additiver i tanken hver gang!
Jeg forespurgte faktisk hos dem første gang min bil skulle til service. Men man kunne spare 20%, og sidenhen trak de i land, og ville slet ikke.
Jeg beholder bare Heidemann i Flensborg til mine service, tror også den ryger derned til næste lille. Jeg har det bedst med, at det er autoriserede som servicerer bilen, da teknikken er ny, og jeg ikke magter at skulle slås med Kia i tilfælde af reklamationer. Så det bliver med de "rigtige" stempler, bare primært tyske ;)
Glad indehaver af en Kia Niro PHEV Advanced
https://www.youtube.com/channel/UCa6GdR ... 7UjZA-fTdA

jang
Bilmærke og model: Kia e-Niro 64kwh Advanced
Postnummer: 9700

Indlæg af jang » fre 28. jun 2019 08:30

Niro skrev:
ons 5. jun 2019 18:35
Christian L skrev:
ons 5. jun 2019 11:44
Starpils skrev:
tirs 4. jun 2019 12:20
Der er ikke bremserens med i prisen, det koster 649,- per ende
Til min Phev, vil de have ca. 900 for rens af bremser. Jeg tager til Tyskland med den til de store service. Men med mindre man bor tæt på grænsen, skal man overveje om man reelt sparer noget ved at køre til Tyskland. Hvis man tager alle omkostinger inklusive afskrivninger, så er kilometerprisen jo på den gode side af de 3 kroner. Jeg har 400 km tur/retur, så der skal være en ok besparelse før det kan svare sig. Jeg har fået pris fra Vestergaard, da de er min lokale forhandler. På Fyn, har vi faktisk kun dem og Nellerman i Odense, som ligger på samme pris niveau. Jeg skal et godt stykke før jeg kommer uden om dem. Men der er stor forskel på priser hos de autoriserede forhandlere, så man skal se sig godt for :)
Det er ikke kun penge, der betyder noget, når der skal bestilles tid til service. Jeg var ved Nellemann Odense til 1. service 9000 km. De hældte noget i benzintanken, som jeg ikke opdagede, før jeg kom hjem og så på regningen. Det kostede omkring 150,-. Det hører ikke med til service. Det gør de ikke ved Heidemann i Flensburg, men de gør bremser rene uden at tage ekstra for det. Bilen bliver vasket og støvsuget. Det kalder jeg service.
Ret sikker på de ikke hælder additiver i tanken på en e-Niro 🙂

Brugeravatar
cbo
Bilmærke og model: Kia Optima SW PHEV 2018
Postnummer: 5240

Indlæg af cbo » fre 28. jun 2019 09:26

jang skrev:
fre 28. jun 2019 08:30
Niro skrev:
ons 5. jun 2019 18:35
Christian L skrev:
ons 5. jun 2019 11:44

Til min Phev, vil de have ca. 900 for rens af bremser. Jeg tager til Tyskland med den til de store service. Men med mindre man bor tæt på grænsen, skal man overveje om man reelt sparer noget ved at køre til Tyskland. Hvis man tager alle omkostinger inklusive afskrivninger, så er kilometerprisen jo på den gode side af de 3 kroner. Jeg har 400 km tur/retur, så der skal være en ok besparelse før det kan svare sig. Jeg har fået pris fra Vestergaard, da de er min lokale forhandler. På Fyn, har vi faktisk kun dem og Nellerman i Odense, som ligger på samme pris niveau. Jeg skal et godt stykke før jeg kommer uden om dem. Men der er stor forskel på priser hos de autoriserede forhandlere, så man skal se sig godt for :)
Det er ikke kun penge, der betyder noget, når der skal bestilles tid til service. Jeg var ved Nellemann Odense til 1. service 9000 km. De hældte noget i benzintanken, som jeg ikke opdagede, før jeg kom hjem og så på regningen. Det kostede omkring 150,-. Det hører ikke med til service. Det gør de ikke ved Heidemann i Flensburg, men de gør bremser rene uden at tage ekstra for det. Bilen bliver vasket og støvsuget. Det kalder jeg service.
Ret sikker på de ikke hælder additiver i tanken på en e-Niro 🙂
Næh, det bliver nok en af de ting man beder lærlingen om...... :lol: :lol: :lol:
cbo
---------------------------------------------
2018 - ?: Kia Optima SW PHEV årg. 2018 (Aluminium Silver)
2010-2018: Kia Ceed SW 1,6 CRDI Exclusive årg. 2010 (Piston Grey)

GunnarHarald
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV Comfort
Postnummer: 9560

Indlæg af GunnarHarald » fre 12. jul 2019 13:23

Skorstensgaard Aalborg servicerer PHEV. Fik 30.000km service til rundt 2000kr inkl. rengjort bil.

alsceed
Bilmærke og model: kia ceed 2010
Postnummer: 6440

Re: Kia e-soul i hverdage.

Indlæg af alsceed » søn 18. aug 2019 12:52

Hej

Overvejer køb af elbil, Hvad koster service på kia e-niro om år, eller km, vi kører over 30000 om år, så med en eloplader aftale med Clever er der klart penge at spare,

Borgen
Bilmærke og model: Kia Niro EV
Postnummer: 8700

Indlæg af Borgen » tors 12. sep 2019 21:07

Første 15.000km service i dag.

848kr - det tog 35min inkl, at de støvsugede den.

Fravalgte bremserne, da bilen kun er 3,5 måneder. Jeg tror næste service bliver lavet i Tyskland.

Brugeravatar
cbo

Indlæg af cbo » fre 13. sep 2019 16:15

Fynboen skrev:
tors 6. jun 2019 06:40
Altså Skorstensgård?
Mon ikke det så kommer inden længe? Ellers afvikler de jo sig selv langsomt... :-)
De er vågnet op...

https://skorstensgaard.dk/service-el-og-hybridbiler
cbo

Brugeravatar
Fynboen
Bilmærke og model: Kia Cee'd 1,4 CRDI - 2013 [JD]
Postnummer: 5000

Indlæg af Fynboen » fre 13. sep 2019 19:09

Sådan! :D

Heidemann i Flensburg vil i øvrigt have €315 for 30.000km service inkl. Bremserens og justering af håndbremse på en 2019 Proceed GT. Dertil kommer Aircon-service...
Det er mere end Skorstenensgård... :shock:
2019 Kia Proceed GT, DCT, Deluxe White
2013 Cee'd 1,4 CRDI, sortmetallic

Brugeravatar
cbo

Indlæg af cbo » lør 14. sep 2019 09:19

Fynboen skrev:
fre 13. sep 2019 19:09

Heidemann i Flensburg vil i øvrigt have €315 for 30.000km service inkl. Bremserens og justering af håndbremse på en 2019 Proceed GT. Dertil kommer Aircon-service...
Danske værksteder kan godt følge med de tyske, særligt hvis men indregner tid og udgift til transport. Nogle gange, hvor jeg er endt med at køre til Tyskland, har jeg fået gode tilbud fra autoriserede værksteder i Jylland. Men når man alligevel skal ud at køre, så har Tyskland jo også andre billige varer at byde på.

Problemet for Kia ejere på Fyn er at vi bliver flået af de to autoriserede Kia værksteder, der er på øen. Og vil man gerne have service ved et autoriseret værksted, så er Heidemann et godt bud.
Er man komfortabel ved at bruge et uautoriseret værksted, så er der da heldigvis nu også gode muligheder på Fyn.

Jeg bemærkede tidligere med min Ceed at Heidemann var billige på service, men prisen på reperation er var nogenlunde som ved Nellemann. Uautoriseret værksted i DK var billigere end begge.

I øvrigt, hvordan håndtere Skorstensgård garantisager? De må vel sende dig retur til en aut. forhandler for at få garantisagen lavet?
cbo

Niro
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV Clever ladeboks
Postnummer: 6771

Indlæg af Niro » lør 14. sep 2019 12:51

cbo skrev:
lør 14. sep 2019 09:19
Fynboen skrev:
fre 13. sep 2019 19:09

Danske værksteder kan godt følge med de tyske, særligt hvis men indregner tid og udgift til transport. Nogle gange, hvor jeg er endt med at køre til Tyskland, har jeg fået gode tilbud fra autoriserede værksteder i Jylland. Men når man alligevel skal ud at køre, så har Tyskland jo også andre billige varer at byde på.

Problemet for Kia ejere på Fyn er at vi bliver flået af de to autoriserede Kia værksteder, der er på øen. Og vil man gerne have service ved et autoriseret værksted, så er Heidemann et godt bud.
Er man komfortabel ved at bruge et uautoriseret værksted, så er der da heldigvis nu også gode muligheder på Fyn.

Jeg bemærkede tidligere med min Ceed at Heidemann var billige på service, men prisen på reperation er var nogenlunde som ved Nellemann. Uautoriseret værksted i DK var billigere end begge.

I øvrigt, hvordan håndtere Skorstensgård garantisager? De må vel sende dig retur til en aut. forhandler for at få garantisagen lavet?
De danske værksteder kan ikke følge med de tyske, når det kommer til service. Uanset vil jeg aldrig bruge et uautoriseret værksted. Jeg har fået lavet service hver gang ved Heidemann, bortset fra den første, og da jeg fik et akut problem med at en lampe lyste, kunne jeg komme dagen efter. Det tog 10 min, så havde de nulstillet alarmen og bestilte en ny lambdasonde hjem. Det kalder jeg service. Den opgave kan Skorstensgård ikke lave, da det er en garantisag og så vidt jeg ved, er du nødt til at komme på et Kia værksted en gang om året for at få testet noget med opladningen. Hvor er fidusen så ved at bruge Skorstensgård, når de ikke kan lave det hele?

Brugeravatar
cbo

Indlæg af cbo » lør 14. sep 2019 15:20

Jeg foretrækker da også et Kia værksted, hvor det kan lave det hele. Og Heidemann har en meget høj serviceniveau.

Men for nogen kan Skorstensgård være den rigtige løsning og så er prisen jo go.' :)
cbo

Brugeravatar
Fynboen
Bilmærke og model: Kia Cee'd 1,4 CRDI - 2013 [JD]
Postnummer: 5000

Indlæg af Fynboen » lør 14. sep 2019 21:01

Vores service er hidtil blevet udført hos Skorstensgård og alle garantireparationer hos Nellemann.

Vi har overhovedet ingen problemer haft i den retning og Nellemann er IMHO godt tjente med både at sælge os bil nummer to og tjene penge ved garantirep = WIN/WIN :)

Vores nuværende Proceed GT får det første service hos Nellemann iflg. aftale, men jeg kan garantere, at Heidemann er helt ude af betragtningen...

Autohuset Marslev er også "skrappe" konkurrenter til Skorstensgård her på Fyn, men ikke helt så skarpe på pris, hvis man "går til den". Til gengæld henter og bringer de ganske gratis :)
2019 Kia Proceed GT, DCT, Deluxe White
2013 Cee'd 1,4 CRDI, sortmetallic

Brugeravatar
cbo

Indlæg af cbo » søn 15. sep 2019 08:58

Af forskellige årsager har jeg nul fidus til Nellemann i Odense, så jeg vil foretrække en anden autoriseret forhandler til håndtering af garantisager. Autohuset Vestergaard og Heidemann har jeg bedre erfaring med.
cbo

Niro
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV Clever ladeboks
Postnummer: 6771

Indlæg af Niro » søn 15. sep 2019 10:56

cbo skrev:
søn 15. sep 2019 08:58
Af forskellige årsager har jeg nul fidus til Nellemann i Odense, så jeg vil foretrække en anden autoriseret forhandler til håndtering af garantisager. Autohuset Vestergaard og Heidemann har jeg bedre erfaring med.
Selvom jeg bor i nærheden af Esbjerg, har jeg købt min bil ved Nellemann Odense. En rigtig fin handel med ca. 22.000 i rabat i ren handel. Så lang så godt. Men når de ved første service, som skulle laves ved 9000 km, da vi skulle på langtur til Norge, så spørger om de skal rense bremser til 700 - 800 kr, når bilen er købt sidst i april og service i juli, så stopper festen fra min side. Det er fuldstændig unødvendig og ligner en pengemaskine.
Jeg ved fra mit tidligere job ved VW, at det er minimalt, hvad en forhandler tjener på garantireparationer. Arbejdslønnen er meget mindre end når en kunde skal betale.

Borgen
Bilmærke og model: Kia Niro EV
Postnummer: 8700

Indlæg af Borgen » søn 15. sep 2019 11:26

Jeg fravalgte også bremserens til 1200kr :shock: :shock: :shock: :shock:

Bilen er fra slut maj, så det kan godt vente indtil januar!

Besvar