Ceed 1,6gt-line hakker og soder til

Fornuft og forkælelse
Besvar
Martin(Dk)
Bilmærke og model: Kia Ceed Gt-Line 2017
Postnummer: 4160

Ceed 1,6gt-line hakker og soder til

Indlæg af Martin(Dk) » lør 13. jul 2019 22:34

Hej kia-guruer

Håber i kan hjælpe med mit problem.

Jeg har en ceed 1,6crdi gt-Line med dsg-gear.
Den har kørt 70000km og jeg har haft den fra ny.
Ved 30000 km fik jeg første gang problemer med at bilen hakkede ved lave omdrejninger under acceleration.
Det kunne virkelig mærkes ved bykørsel og køkørsel.
Ved første service skilte Kia hele indsugningen ad da de opdagede det var helt sodet/kokset til og det blev renset grundigt.
Det undrede mig lidt at det hele var sodet til da bilen dagligt kørte ca 200km om dagen og vi da ikke køre med let fod når vi kører.
Efter service og en lille køretur begyndte den igen men jeg tænkte der nok bare sad lidt rester tilbage som skulle forbrændes og rigtig nok efter en god tur på motorvej forsvandt problemet.
Efter et halvt år begynder den så at lave samme nummer igen bare meget værre + den har fået en raslelyd ligesom en løs knastkæde😔

Kia har bilen en hel uge hvor de prøver forskellige ting og skiller en masse ad men kan ikke finde fejlen.
Vi får bilen tilbage mens de venter på svar på nogle lydoptagelser de har taget af motoren og vi får samtidig af hvide at de mener det er en defekt knastkædestrammer.

Ca. En uge er gået og Kia får bilen igen og nu skifter de så svinghjulet da de nu har oplevet samme problem på en anden bil hvor det var problemet.

Raslelyden forsvinder og bilen kører bedre i motoren men den hakker stadig en smule.
På det tidspunkt er jeg godt træt af bilen og er ked af vi skiftede den gamle ceed ud med den nye🙁
Vi kører en lang tur på motorvej ca 250 km for at se om det vil hjælpe.
Dagen efter kører den som en drøm men ak! der går kun lige et par dage og den begynder igen.

Er der nogen der oplever det samme med deres ceed?

Mvh Martin

Brugeravatar
KRH[DK]
Bilmærke og model: Kia Ceed SW 1.4 T-GDI GT-line 2019
Postnummer: 6070
Geografisk sted: Sydjylland

Re: Ceed 1,6gt-line hakker og soder til

Indlæg af KRH[DK] » lør 20. jul 2019 11:30

Nu har jeg ingen Kia endnu (og den jeg får bliver en benziner)

Men mit mekaniker hoved siger mig lidt at det enten kunne være noget dyse som måske ikke har det helt super godt, ellers skulle det være at styringen af luft indsugning ikke virker optimalt..

Håber du får et par andre kyndige svar dog.. jeg er lastvognsmekaniker, så roder ikke med personbilerne :lol:

VH.
Kommende bil:
Kia Ceed SW 1,4 T-GDI GT-Line '19 Billede

Besvar